Vervangen Van Medevoort Versterkers

Started by Krivas, December 2, 2020, 13:43:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Krivas

Momenteel ben ik in het bezit van een set Humble Homemade HiFi speakers, type ClassicXL met daarbij een Yamaha CX-A5100 processor en twee Van Medevoort versterkers. Een type PA222 (tweekanaals voor de stereo vooraan) en een PA515 (driekanaals voor surround en center). Graag zou ik de versterkers willen upgraden.

Er zijn twee mogelijkheden. Nu zou ik de Van Medevoort's kunnen laten nakijken en modificeren. Kosten; ongeveer 750 euro. Ik heb geen idee wat er dan precies wordt uitgevoerd. Of ik vervang deze door een 5 kanaalsversterker. Maar naar welk type/merk versterker zou ik moeten uitkijken om een gedegen upgrade van de vM's te bewerkstelligen?

sandervg

Ik heb zelf ook nog een vM versterker (momenteel niet in gebruik). Mijn vraag zou zijn: wat is er mis zodat je zou moeten laten modificeren? Wat is het dat je mist waarom je zou willen upgraden? Dat geeft wat meer richting in het advies dat we je kunnen geven.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian


Krivas

#3
Inmiddels heb ik uiteraard al contact met hun gehad. Die info heb ik; kosten 750 euro en wat er exact wordt gedaan is niet duidelijk. Maar ik kan me voorstellen dat er na een jaar of 20-25, want zo oud zijn ze, er wel wat aan onderhoud gedaan kan worden en dat er inmiddels componenten zijn die beter zijn geworden.

Ik mis in principe niet heel erg veel. Het is eerder het "upgrade-beestje" dat bijt. Ik wil graag weer een stapje beter. De vervanging van mijn Rotel RSP1068 processor naar de huidige Yamaha was echt wel een flinke stap. Zoveel zelfs dat ik dat niet had gedacht. Nu is er op vlak van processors natuurlijk de laatste 10 jaar meer veranderd dan op vlak van versterkers.

Het is trouwens ook zo dat de Yamaha is voorzien van gebalanceerde uitgangen. En deze zou ik graag benutten.