Mijn TW9200...

Started by camilo, March 2, 2020, 12:09:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

camilo

Vandaag, met enige weemoed, mijn TW9200 toch op Marktplaats gezet. Je kunt je spullen nu eenmaal niet blijven bewaren, een les die ik leerde van mijn Philips LC2000 beamer, eind jaren 90 gekocht voor 17.000 guldens, en pas een paar jaar geleden verkocht voor 250 euro. Niet dat ik er al die jaren naar het ding nog om keek, het ding stond maar ergens. Hoe dan ook: tel uit je winst als gevolg van vasthouden aan je spullen. Hoop dat mijn nieuwe TW9400 ook zo z'n best gaat doen.

J.A.F._Doorhof

Het advies dat wij vaak geven
Elke generatie upgraden kan
Een generatie overslaan levert de beste marktwaarde op

Meerdere generaties overslaan niet doen of je moet nog gewoon elke dag genieten van je beeld en zeker weten dat je hem nog 5-6 jaar kan houden
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Dit soort adviezen kun je gewoon in de wind slaan. Wat een onzin om elke 2 generaties een nieuwe pj te kopen, lekker voor de consumptiemaatschappij, fantastisch voor het klimaat enzovoort. Je koopt zo'n apparaat om er van te genieten, niet als slechte investering voor alweer je volgende nieuwe apparaat. Minder spullen, zou voor veel mensen op dit forum goed kunnen werken. En mezelf reken ik daar ook zeker bij!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Melbury

QuoteWat een onzin om elke 2 generaties een nieuwe pj te kopen

Lijkt me nog niet zo onredelijk, ik denk dat er dan genoeg vernieuwd/verbeterd is om een upgrade te doen.
Momenteel bevalt bijv. mijn TW9200 nog uitstekend, maar er komt vast een moment dat er een 4K pj zal komen, niet omdat dat persé moet maar omdat het vast een mooie upgrade kan zijn.
Zo,nu maar eens even checken of de belastingdienst daaraan mee gaat werken.  ;)

J.A.F._Doorhof

#4
Heb je ook al sinds 1997 een flink aantal klanten die projectoren bij je kopen en waardoor je weet wat er 2e hands gebeurt ?

Een projector direct upgraden geeft een redelijke restwaarde maar vaak een kleine vooruitgang.

Een projector 1 generatie overslaan geeft economisch gezien qua upgrades nog een goede restwaarde tov je vooruitgang. En zien wij als het perfecte upgrade moment. Redelijk bedrag terug en vaak een flinke vooruitgang

Langer wachten mag je eigenlijk je projector flink gaan afschrijven en dan is het advies vaak ook om nog wat langer te wachten.

Ik denk dat ik qua dat soort prijzen en afschrijvingen het wel redelijk weet op projectoren. ;)

We hebben er maar een paar verkocht sinds 1997 ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  2, 2020, 21:22:45
Heb je ook al sinds 1997 een flink aantal klanten die projectoren bij je kopen en waardoor je weet wat er 2e hands gebeurt ?

Een projector direct upgraden geeft een redelijke restwaarde maar vaak een kleine vooruitgang.

Een projector 1 generatie overslaan geeft economisch gezien qua upgrades nog een goede restwaarde tov je vooruitgang. En zien wij als het perfecte upgrade moment. Redelijk bedrag terug en vaak een flinke vooruitgang

Langer wachten mag je eigenlijk je projector flink gaan afschrijven en dan is het advies vaak ook om nog wat langer te wachten.

Ik denk dat ik qua dat soort prijzen en afschrijvingen het wel redelijk weet op projectoren. ;)

We hebben er maar een paar verkocht sinds 1997 ;)

Je slaat hier werkelijk compleet de plank mis, er van uitgaande dat je op mijn vorige post reageert. Lees nog 's goed wat ik schrijf. Het zal best zo zijn dat qua restwaarde dat het beste moment is. Maar dat had ik het niet over. Ik had het over het consumentisme, kopen kopen kopen. Je koopt een nieuwe projector om mooie films te kijken, en dat kun je best heel lang blijven doen. Jij praat hier over geld, en het stoort me dat tegenwoordig alles altijd over geld gaat. Wees gewoon 's tevreden, denk aan het milieu, leef bewust. En nee ik ben geen geitenwoldragende vegetariër ofzo.

En ja, fijn dat je veel klanten hebt gehad, veel verkocht hebt en jezelf op de borst slaat met je kennis  :dozingoff:. Maar als een verkoper zegt dat klanten maar snel een nieuwe moeten kopen denk ik toch echt aan Axe die vindt dat je een hele spuitbus moet leegspuiten en na een week weer een nieuwe nodig hebt....

Verder kom ik binnenkort ws bij je langs voor een kalibratie van mijn JVC  ;)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Je bent altijd welkom ;)
Ik reageer op de vraag van ts

Daarnaast is het niet zo dat oude projectoren verdwijnen of gesloopt worden. Ze gaan weer naar iemand die geen nieuwe wil of kan betalen.

Dat heet inderdaad markt werking ;)
Of wel economie

Als iemand tevreden is met zijn/haar beeld is bij ons altijd het advies gewoon houden. Maar als de projectoren ouder zijn dan laat zeggen 4-5 jaar geven we wel altijd het advies eens te kijken naar de vooruitgang. Ook wij willen graag verkopen want geloof het of niet maar anders overleven we niet ;)

We zijn echter wel altijd heel eerlijk naar klanten toe. Dat waren we al bij de pc's.

Ik heb liever een klant die zonder iets nieuws tevreden de winkel verlaat en een jaar later dat geld komt uitgeven en helemaal "over the moon" is met zijn/haar nieuwe aanschaf dan iemand die zich laat overhalen en er achteraf achterkomt dat het toch wel veel geld was voor weinig winst.

Soms kost ons dit klanten (geld brand blijkbaar bij sommige) maar meestal zorgt het voor een zeer stabiele verhouding met onze klanten. En dat heb ik liever dan alleen even snel wat geld pakken terwijl ik weet dat het amper wat scheelt.

1 generatie is meestal niet zo een grote winst maar veel afschrijving
2 generaties is meestal een leuke stap en niet veel meer afschrijving boven op 1
3-4-5 generaties is eigenlijk altijd wel de moeite waard maar vooral bij 4-5 generaties is de opbrengst vaak zeer nihiel .

Heeft niets met op de borst slaan te maken maar is gewoon wat we al sinds we bezig zijn met zowel pc's als projectoren merken.

Weet je wat redelijk stabiel is qua prijzen ?
Schermen, kabels etc .daar zit niet bizar veel ontwikkeling in en die zakken vaak enorm van nieuw maar blijven daarna redelijk stabiel.

Het is bedoeld als advies naar ts ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Haha! okay, dan sloeg ik de plank dus volledig mis  :omg:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Nee hoor
Misschien kwam mijn intentie verkeerd over. Vandaar dat ik even anders uitleg ;)

En daarnaast ieder denkt er weer anders over. Wij baseren ons ook op onze ervaring.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

camilo

Vergeet de antiekwaarde niet: ik heb zelfs mijn eerste videorecorder nog steeds: een Philips VCR 1500 van 1976. Destijds werkend weggezet om te worden vervangen door een eindeloze reeks VHS'en en Betamax'en. (Opa vertelt.....) Misschien dat ooit iemand met nog wat biedt voor de collectie in zijn museum! Naar grof vuil brengen gaat me te zeer aan het hart.

J.A.F._Doorhof

Zou ik niet doen inderdaad
Sommige Disney films leveren op vhs nu al enkele honderden euro's op.

Maar realiseer je altijd dit
Om een collectable te worden moeten er een paar dingen gebeuren.

1. Er moet een tijd zijn geweest waarin het niets waard was en mensen het letterlijk weg gooide
2. Daarna moet er een flinke tijd van schaarste zijn geweest
3. Daarna moet de vraag komen .

Je weet dat nooit
Ik weet toevallig wat van gitaren en comics .

Onlangs een x27 gekocht uit 1964/65
Waanzinnig mooie gitaar om te zien, waanzinnig mooi geluid en speelt als een dolle en je ziet ze amper

Prijs.... 225.00

Fender usa uit de jaren 70 zijn er veel meer van
Prijs : 1500 en heel snel up.

Comics zie je hetzelfde
De alternatieve covers bv worden nu veel door mensen verzameld je zal merken dat die amper stijgen. Omdat mensen ze bewaren in Nieuwstaat. Maar probeer eens een walking dead issue 1 te krijgen... Nog helemaal niet oud. Maar sinds de serie is die prijs geëxplodeerd. Zonder de serie hadden ze nog steeds bij de rommelmarkt gelegen.

Superman/action comics zelfde verhaal
Had totaal geen waarde toen ze nieuw waren, kattenbak materiaal. Maar nu is nummer 1 rond de 3.6 miljoen waard in matige staat.

Vaak zie je dat introductie uitgaves heel veel geld gaan opleveren. Van bv eerste Batman, superman maar ook bv introductie Catwoman, pinguin etc. Maar er zijn ook introducties die niets opleveren.

Heb een hele serie van een onbekende comic serie liggen die ik eigenlijk weg wilde doen voor 1.00 per stuk. Net daarvoor las ik dat Sony in onderhandeling is voor de film rechten en series.....die houden we dus maar even.

Het probleem is dat je nooit weet wat meer waard word. Het is en blijft een gok. Maar het is wel een reden om nog niet mijn laserdisc en dvd collectie weg te doen.

Dit waren de laatste generaties media waarschijnlijk samen met BD natuurlijk.

Maar voor dvd's echt wat gaan opbrengen moet je heel lang wachten. Er zijn er nog veel te veel te koop op rommelmarkten. Net als lps en singles. Over 100 jaar zullen lp's en singles echter waarschijnlijk door het dak gaan qua prijs voor bv bepaalde uitgaves

Jammer genoeg is het vaak niet wat je denkt
Denk aan de Disney treasures.
Beperkte oplage en daarna niet meer op de markt.
Word moeilijk
Mensen die ze hebben (ik heb ze ook allemaal gekocht) gokken natuurlijk op een flinke stijging. Maar omdat iedereen ze bewaard is er weinig kans op schaars worden. Dus is het meer wat de gek ervoor geeft.

Collectables zelfde.
Maar ook daar.... Uitzonderingen

Ik zeg als je ruimte hebt spelers bewaren en media.
En niet denken "dat is toch niets waard" want juist die kunnen wel eens heel veel geld waard worden.

Een echte collectable moet een periode van waardeloosheid doorgemaakt hebben en schaarste.


Er zijn altijd uitzonderingen
Een anniversary editie bv zal altijd wel iets meer opbrengen dan wat je betaald hebt na 10-15 jaar. Maar als je echt "goud zoekt" moet je echt aantallen gaan bewaren niemand weet het van te voren

Zou dat wel zo zijn..
Je snapt hem, dan is er geen schaarste geweest ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Logix

Sorry dat ik het topic een beetje kaap, maar nu jullie het er toch over hebben. Wat man ik nog op de 2de hands markt vragen voor een JVC DLA HD1 in uitstekende staat met 975 uren op de teller?

J.A.F._Doorhof

Geen idee en hoort ook niet hier ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Logix

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  3, 2020, 16:48:36
Geen idee en hoort ook niet hier ;)

Je hebt gelijk, wist niet dat daar een apart forum voor was. Excuus.  ::)

camilo

Die TW9200 van mij staat inmiddels een kleine week op MP. Veel kijkers (249 inmiddels!) maar geen kopers. Als ik zo kijk naar de prijzen op ebay.de en ebay.co.uk moet het ding toch zo rond de 1000 euro kunnen doen. Er zijn van die dagdromers die 250 euro bieden...

camilo

#15
Grappig: net de meest recente aflevering van "Better Call Saul" (seizoen 5, aflevering 4) gekeken en even komt daar ergens halverwege een TW9400 in beeld.

J.A.F._Doorhof

Zullen we niet elke keer met een smoesje je projector naar boven halen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

camilo

#17
Niet zo lelijk doen, hoor; ik heb mijn opmerking over de TW9200 gewist. Ik vond het gewoon leuk om een TW9400 in een van mijn favoriete series te zien langs komen. Vroeger was ik altijd bezig met 8, 16 en af en toe 35 mm filmprojectoren en nog steeds bezoek ik sommige sites. Eén van die sites, ik weet niet zo snel welke, heeft een standaard topic: "filmprojectors in movies" en daarop plaatsen de bezoekers hun reacties wanneer ze weer eens in een film, vaak in een flits, een projector hebben gezien. Dan ontstaan er nog discussies over het merk en type etc.  (o.k., get a life, maar toch!). Misschien hier een nieuw topic openen: beamers in films? Wel jammer dat beamers zulke "saaie" dingen zijn in vergelijking met de "levende techniek" van filmprojectoren



J.A.F._Doorhof

Even voor de duidelijk vriend
Ik doe niet lelijk maar je gebruikt duidelijk dit topic op dit moment om je verkoop op MP te promoten en dat is niet toegestaan dus lees even de regels en ik denk dat ik ipv lelijk juist enorm mild naar je ben.

Kan ook al die onzin wissen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"