Iets bijzonders

Started by J.A.F._Doorhof, March 2, 2020, 11:40:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Deel zelden foto's maar dit was wel heel bijzonder om erbij te mogen zijn.

Disney land werd snachts voor een kleine groep vrienden en familie opengemaakt en we hebben een fantastische show gekregen op het kasteel .

Bizar, surrealistische en once in a lifetime .
Alleen jammer van de pers bij bepaalde momenten. Maar goed dat hoort erbij ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1
Zijn er veel meer. Maar we moeten nu eerst terug rijden
Jammer van de regen ;(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

Leuk!
Zoiets maakt niet iedereen mee.

Ik ga er eind april weer heen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

Het was al bizar om in een leeg park te lopen.
Je wil niet weten hoeveel man personeel er nog was, allemaal om dit bijzonder te maken.

En om 12 uur naar buiten voor het kasteel en aftellen op het kasteel naar 0;00 en een gigantische licht show met vuur en water.

Heb al veel meegemaakt maar dit slaat alles naar "ach was leuk".
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Peerless Monster

Gaaf! Wibi is ook wel een erg bijzonder persoon.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

J.A.F._Doorhof

Ik liep regelmatig bij Wibi in de buurt. Maar ik dacht niet in het filmpje

Ik was daar als vriend en niet als fotograaf en volgens mij zie je daar meer de pers. Natuurlijk heb ik wel foto's gemaakt voor Wibi maar ik stond op hele andere plekken meestal als de pers. (aan de andere kant van de lijnen of andere hoeken) dat is weer mijn voordeel ik hoefde me alleen aan een paar Disney regels te houden qua dingen die niet gefotografeerd mochten worden (bv in de attracties niet naar achter fotograferen) maar verder was er geen enkele beperking.

Maar ik heb meer genoten van zijn verjaardag met annewiek dan foto's gemaakt ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Wibi is een van de meest oprechte en eerlijke mensen die ik ken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Peerless Monster

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  2, 2020, 17:15:11
Ik liep regelmatig bij Wibi in de buurt. Maar ik dacht niet in het filmpje

Ik was daar als vriend en niet als fotograaf en volgens mij zie je daar meer de pers. Natuurlijk heb ik wel foto's gemaakt voor Wibi maar ik stond op hele andere plekken meestal als de pers. (aan de andere kant van de lijnen of andere hoeken) dat is weer mijn voordeel ik hoefde me alleen aan een paar Disney regels te houden qua dingen die niet gefotografeerd mochten worden (bv in de attracties niet naar achter fotograferen) maar verder was er geen enkele beperking.

Maar ik heb meer genoten van zijn verjaardag met annewiek dan foto's gemaakt ;)

Ik kan me je enthousiasme helemaal voorstellen Frank.
Een fijne herinnering als ik zo de foto's zie. 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

J.A.F._Doorhof

Meer dan dat.
We zullen er binnenkort een vlog van online zetten.

We werden door een broadcast dame eerst vooraan gezet bij de avond show bij het kasteel en dat was al erg mooi vooral het stukje star wars (we gaan bijna altijd naar de star wars films met hem en annewiek) maar als je dan om 0;00 een klok ziet aftellen op dat kasteel met zo een klein groepje en daarna nog zo een show krijgt dat had niemand verwacht. En onder begeleiding van de burgemeester van main Street is natuurlijk bizar. (dat is de man met de oranje sjerp in het filmpje)

Het was sowieso erg magisch (goede woord)
Eten bij Walt wat niet eens te boeken is omdat het normaal altijd ontoegankelijk is voor gasten.

En daarna een mini concert waarna de groep naar buiten ging voor het kasteel gedeelte. En toen nog een enorme taart. En tussendoor mooie kunstwerken voor Wibi.

Ja..
Heel heel bijzonder
Wat vooral opviel is hoe Disney zoiets doet. Heb zelden zo veel professionaliteit gezien zonder dat het professioneel overkwam (als je begrijpt wat ik bedoel) zoveel warmte en oprechtheid van Disney zelf. Echt subliem.

Ben er nog steeds stil van.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Oh trouwens dat filmpje dat was dus allemaal na sluitingstijd. Dus echt heel Disney voor ons alleen.
Helemaal leuk dat Minnie en Mickey nog kwamen en ruim de tijd namen om met iedereen op de foto te gaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  2, 2020, 17:27:45Wat vooral opviel is hoe Disney zoiets doet. Heb zelden zo veel professionaliteit gezien zonder dat het professioneel overkwam (als je begrijpt wat ik bedoel) zoveel warmte en oprechtheid van Disney zelf. Echt subliem.

Inderdaad ja. Oog voor detail hebben ze. Alles is tot in de puntjes doorgedacht. Dat is wat ik zo mooi vind aan dat park. Voor de beste ervaring ga ik dan naar de Castle Club, maar dat is peperduur helaas.

Dat perfectionisme komt volgens mij ook terug in Disney Imagineers, op Disney+. Walt Disney wilde alles perfect hebben.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

#12
Alles is daar zo gericht op perfectie
Alleen al die regel niet achteruit fotograferen. Van achteren zijn die poppen ook perfect maar het strookt niet met het beeld dat Disney wil neerzetten.

Ik mag dat wel.
Bij veel events krijg je regels opgedrongen die nergens op slaan (en die ik gelukkig vaak mag negeren omdat ik meestal voor de artiest werk) maar bij Disney was het echt enorm goed uitgelegd waarom en dan heb je daar ook 100% begrip voor. Ondanks dat alles ook van achteren er perfect uit ziet. Ze hebben zo een imago dat zo zorgzaam is opgebouwd en ook gewoon super is dan wil je je ook gewoon aan die regels houden. Daarnaast was het ook een mondeling gesprek wat al veel vriendelijker is.

Echt ik kan Disney aan iedereen adviseren ;)

Ik had trouwens zelf veel strengere regels verwacht. Misschien dat de pers die trouwens wel had (heb ze niet gesproken) maar had het idee dat die wel echt aan regels vast zaten qua locatie etc. Ze waren er ook alleen op een bepaald aantal "pers momenten" en dan trok ik me even terug of pakte een hoek waarin je juist zag hoe de pers Wibi fotografeerde. Geeft ook unieke beelden voor hem zelf.

Sowieso is het doel ook anders.
Ik fotografeer voor Wibi en dan is het juist leuk dat je al die pers bezig ziet. Terwijl de pers het liefst het idee wekt dat ze er exclusief waren natuurlijk dus juist geen andere erop willen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Castle club is duur....
Wij zaten met de groep in New Port Bay.
Zag toevallig op de reservering wat een ontbijtje kost.... Heb je meteen geen honger meer... 28.50 per persoon

Voor een fricking ontbijt.
We hebben best wel veel in hotels ontbeten maar dit is wel erg duur.

Hoe mooi ze de rest voor elkaar hebben. De prijzen van het eten is daar echt erg hoog. En van parken ben je dat gewend maar bij hotels verwacht je toch wel iets goedkoper.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

We betalen nu 1420 per kamer (2 personen, Sequoia Lodge) voor 5 dagen / 4 nachten inclusief ontbijt en avondeten en toegang tot de twee parken. Was een aanbieding, volgens mij is dat wel ok.

Btw. dat vuurwerk wat ze bij dat kasteel hebben, alsof de hele boel in lichterlaaie staat :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

Dat is niet gek nee.
Je moet ook echt de aanbiedingen pakken. Anders loop je leeg.

Heb je de uitvoering met star wars gezien
We werden gek ;)
Die lasers schoten over je hoofd.

En we stonden vooraan en je voelt dan gewoon de warmte van het vuur (was wel welkom de hele dag hooste het van de regen)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

Nee die Star Wars variant heb ik nog niet gezien. Ze maken er altijd wel wat moois van dus ik ben benieuwd.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

Oh dat mag je echt niet missen.
Serieus dat alleen was een bezoek al waard.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  2, 2020, 22:05:15
Castle club is duur....
Wij zaten met de groep in New Port Bay.
Zag toevallig op de reservering wat een ontbijtje kost.... Heb je meteen geen honger meer... 28.50 per persoon

Voor een fricking ontbijt.
We hebben best wel veel in hotels ontbeten maar dit is wel erg duur.

Hoe mooi ze de rest voor elkaar hebben. De prijzen van het eten is daar echt erg hoog. En van parken ben je dat gewend maar bij hotels verwacht je toch wel iets goedkoper.

Volgens mij was L'Europe al vele jaren geleden €25,-.

Maar wat dacht je van de Rai, ouch. Ik moest altijd daaagen voedselbonnetjes sparen om een keer een paar slappe patatjes en een lapje eten te kunnen veroorloven. Vroeger kon het voor twee dagen aan bonnetjes, nu al jaren vier dagen sparen. En bij de snack muur in Hal 7 zijn ze zo handig geweest om de broodjes kroket enkel per twee te verkopen en dan zijn de broodjes nog vervangen door goedkopere sneetjes witbrood. 8 jaar geleden betaalde een kennis al 16? euro voor een burgertje en een slokje fris.

J.A.F._Doorhof

Op events en beurzen nemen we altijd zelf eten en drinken mee. Gelukkig word het meestal betaald door de organisatie of het merk waarvoor ik sta maar voor de zekerheid nemen we altijd zelf wat mee.

Met een team van 3 ben je anders een gedeelte van je verdiensten zo weet kwijt ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

Quote from: donaldk on March  3, 2020, 01:34:41
Volgens mij was L'Europe al vele jaren geleden €25,-.

Maar wat dacht je van de Rai, ouch. Ik moest altijd daaagen voedselbonnetjes sparen om een keer een paar slappe patatjes en een lapje eten te kunnen veroorloven. Vroeger kon het voor twee dagen aan bonnetjes, nu al jaren vier dagen sparen. En bij de snack muur in Hal 7 zijn ze zo handig geweest om de broodjes kroket enkel per twee te verkopen en dan zijn de broodjes nog vervangen door goedkopere sneetjes witbrood. 8 jaar geleden betaalde een kennis al 16? euro voor een burgertje en een slokje fris.

Broodje bal bij Sjaak Swart? :D https://www.rai.nl/bezoeken/eten-en-drinken/sjaak-swart-hal-7/
Met de IBC kom ik daar nog wel eens. We eten ook wel eens bij 'Holland Restaurant', ook flink aan de prijs (de baas betaalt gelukkig). Entree is dan weer gratis, dat wel.

Maar euh, voedselbonnen, die hebben we toch al een tijdje niet meer?

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

Ja hoor
Worden bij elk event uitgegeven ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Zijn thuiskomst was ook bijzonder  :(
Onvoorstelbaar dat hij geen beveiligers had ingehuurd. Dat soort dingen doen alle partikulieren tegenwoordig al bij een publieke crematie/begrafenis

https://www.nu.nl/achterklap/6034953/wibi-soerjadi-slachtoffer-van-inbraak-tijdens-vieren-50e-verjaardag.html

J.A.F._Doorhof

#23
Beveiligers?

Feit is dat dit gewoon enorm sneu is.
Alles is weg, zelfs beddengoed, hoe ziek ben je dan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Beddengoed ? Dan zijn het amateurs, lijkt wel of het iets persoonlijks is dan.
Professionals gaan naar binnen en zijn binnen 10 minuten weg met alleen de echte kostbaarheden die ook nog te helen zijn.
Hopelijk pakken ze ze snel.