Goede meubelbouwer gezocht

Started by Robinmull112, March 2, 2020, 02:27:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oeli

Ik heb goede ervaringen met Hardeman Interieurbouw https://www.hardemaninterieurbouw.nl ik Dodewaard, hier heb ik een inloopkast, ombouw voor mijn av/kast, diverse kleine kastjes/plankjes en een zithoek/bank laten maken. Ik vond de prijzen meevallen.

turtlespeed

https://www.artyx.nl

Hier zijn wij vorig jaar prima geholpen....
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Robinmull112

De eerste offertes zijn inmiddels uitgebracht en variëren van €600,- tot €2800,- voor exact hetzelfde meubel en materiaal, echt bizar.

De ene zaak raad aan om massief eiken te gebruiken en de andere om met eiken gelamineerd multiplex te gebruiken. Wat is wijsheid? Massief eiken staat mooier en is steviger maar heeft ook meer risico op werken van het hout en het is een stuk duurder.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

HereIsTom

Zeer goede ervaringen met Hurenkamp uit Nijverdal voor keukens, badkamers en meubels.
Maakt alles precies zoals je het hebben wilt 👍

http://renehurenkamp.nl/meubels/
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

remco320

Quote from: Robinmull112 on March 12, 2020, 09:24:08
De eerste offertes zijn inmiddels uitgebracht en variëren van €600,- tot €2800,- voor exact hetzelfde meubel en materiaal, echt bizar.

De ene zaak raad aan om massief eiken te gebruiken en de andere om met eiken gelamineerd multiplex te gebruiken. Wat is wijsheid? Massief eiken staat mooier en is steviger maar heeft ook meer risico op werken van het hout en het is een stuk duurder.
Tja, dat is altijd een discussie. Wij hebben vooral massief hout in huis, want dat vind ik mooier, minder kwetsbaar en mocht je het in een andere kleur willen dan kan je het schuren en aanpassen. Ook gelamineerd hout werkt als de luchtvochtigheid in huis teveel schommelt (met name heel droog is slecht). Juist daarom heb ik een luchtbevochtiger in huis staan (wat je oma vroeger aan de verwarming had, maar dan iets slimmer en moderner) om de luchtvochtigheid altijd minstens 55% te laten zijn. Hierdoor biedt je het hout geen kans om te krimpen als gevolg van droogte en voorkom je dus werken van het hout. Als het goed is gebruikt de meubelmaker in kwestie eikenhout welke al een tijd gedroogd is zodat werking sowieso uit den boze is. 600 euro voor een dergelijk meubel lijkt mij aan de lage kant als het onzichtbaar verlijmd en bevestigd wordt (voor mij altijd een vereiste). Het houtwerk loopt al richting de 300 euro voor gelamineerd (laat staan gefineerd of massief). Met een gemiddeld uurloon van 40/ 50 euro zou de beste man er een uur of 6 aan kwijt zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk