Goede meubelbouwer gezocht

Started by Robinmull112, March 2, 2020, 02:27:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robinmull112

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem waar meerdere van jullie wellicht tegenaan zijn gelopen: het aantal componenten wat ik heb staan groeit mijn AV meubel uit  :tongue2:

De meeste standaard meubels zijn helaas niet diep genoeg, waardoor ik erover aan het nadenken ben om een op maat gemaakt  meubel te laten maken. Er zijn best wat verschillende bedrijven die bovenstaande aanbieden, maar wat is nou een goed bedrijf?

Ik vraag mij af of er hier leden zijn die goede of minder goede ervaringen hebben met meubelbouwers? Ik begrijp dat een op maat gemaakt meubel prijzig is, maar het liefst zou ik een bedrijf vinden die nog een beetje redelijk geprijsd is.

Groet
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

fasteddie


MechanicalAnimal

Als tip zou je ook eens kunnen navragen bij een ambachtelijke keukenmaker.

Een keuken bestaat uit kastjes, dan moet een stereo-meubel geen probleem zijn.


Allicht kun je ook de namen van de bedrijven even kunnen vermelden die je al gevonden hebt.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

holco

Denk dat een regio aangeven wel handig is ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

james_bond

Ik heb goede ervaringen met Emko Vis uit EE (Friesland). Is wellicht wat uit de buurt. Eenmansbedrijf, goede kwaliteit en betaalbaar. Heeft bij mij in de praktijk wat dingen gemaakt en ook prive wat klusjes gedaan.
HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

Robinmull112

Quote from: MechanicalAnimal on March  2, 2020, 07:41:38
Als tip zou je ook eens kunnen navragen bij een ambachtelijke keukenmaker.

Een keuken bestaat uit kastjes, dan moet een stereo-meubel geen probleem zijn.


Allicht kun je ook de namen van de bedrijven even kunnen vermelden die je al gevonden hebt.
Thanks voor de tip! Helemaal niet aan gedacht

Quote from: holco on March  2, 2020, 07:56:14
Denk dat een regio aangeven wel handig is ;)
Ik woon zelf in Almere. Maar ik vind het niet erg om wat verder te moeten reizen.

Quote from: james_bond on March  2, 2020, 07:58:32
Ik heb goede ervaringen met Emko Vis uit EE (Friesland). Is wellicht wat uit de buurt. Eenmansbedrijf, goede kwaliteit en betaalbaar. Heeft bij mij in de praktijk wat dingen gemaakt en ook prive wat klusjes gedaan.
Thanks. Ik zal hem eens opzoeken.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Cobraatje

Advertentie maken op Werkspot een optie?
Zo heb ik mijn meubelmaker gevonden.
Er is een beoordelingssysteem, dus je kunt lezen wat voor werk de reageerders leveren.

pacific

Castor Interieur in Oldenzaal. Volledig op maat gemaakt.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Pjotr27

Goede ervaring met: http://holdesign.nl
Zit in omgeving Leerdam, lekker centraal in het land.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Tabcam

#9
Furniture-d zit in Noord-Holland en ontwerpt op maat en in samenspraak. Grote tip, hoe meer leeg aan de achterkant, hoe eenvoudiger aan en afkoppelen is :P.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Robinmull112

Bedankt voor alle tips! Ik zal van de week even een ontwerp maken en dan offertes opvragen bij de bedrijven die jullie hebben aangedragen.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Peerless Monster

#11
Wij hebben goede ervaringen met Lyon van Red Lemon. Neemt je mee in het totale ontwerp en hoe en wat welk hout, foto's van vorderingen en blijft continue in gesprek over het juiste doen.
Zo hebben wij een prachtig planken van eikenhout systeem.

https://www.redlemon.nl/

Kan alles maken wat je wil.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

paulkokkie

Ga naar de Hubo, geef de maten en het materiaal op en zij maken het.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

fasteddie


dre73

Holco is meubelmaker........ :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

minplus

Streuer in Grolloo. Broer van de wereldkampioen. Heeft voor mij een fantastische tafel gemaakt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Dennis N

Goede ervaring met Wilco koel in Almere.
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

r_flagg

Voor de liefhebbers :  ik maak niet alleen stands maar ook meubels op maat
stalen frames voorzien van bijv. houten planken of volledig staal

nb: de foto van het meerpaal-meubel is niet van mij. Dat is een project waar ik momenteel wel mee bezig ben
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Robinmull112

Bedankt voor alle suggesties!
Ik ga binnenkort even offertes opvragen.

Dit is ongeveer het ontwerp wat ik in gedachten heb:
In de onderste vakken komen de processor en 2 EV's
In de bovenste vakken kunnen dan de Oppo, Xbox en andere randapparatuur staan.

Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Charlemagne

#20
Quote from: Robinmull112 on March  5, 2020, 12:30:26
Bedankt voor alle suggesties!
Ik ga binnenkort even offertes opvragen.

Dit is ongeveer het ontwerp wat ik in gedachten heb:
In de onderste vakken komen de processor en 2 EV's
In de bovenste vakken kunnen dan de Oppo, Xbox en andere randapparatuur staan.

Het lijkt wel mijn Spectralmeubel, ook qua afmetingen. Die kun je kant en klaar kopen.

En ze doen ook aan maatwerk: https://www.spectral.nl/maatwerk-tv-meubels/



■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Robinmull112

Quote from: Charlemagne on March  5, 2020, 20:58:30
Het lijkt wel mijn Spectralmeubel, ook qua afmetingen. Die kun je kant en klaar kopen.

En ze doen ook aan maatwerk: https://www.spectral.nl/maatwerk-tv-meubels/
Lijkt er inderdaad erg op. Maar volgend mij is Spectral erg prijzig toch?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Tabcam

Quote from: Robinmull112 on March  5, 2020, 12:30:26
Bedankt voor alle suggesties!
Ik ga binnenkort even offertes opvragen.

Dit is ongeveer het ontwerp wat ik in gedachten heb:
In de onderste vakken komen de processor en 2 EV's
In de bovenste vakken kunnen dan de Oppo, Xbox en andere randapparatuur staan.
Nog een paar tips, maak iets ruimte boven zodat de roldeurtjes daar naar binnen kunnen i.p.v. open blijven staan (heb ik nu pas door helaas :nopompom:). Laat binnenin in hoogte verstelbare planken en gaten maken voor kabels maken. Zelf heb ik het middelste vak met akoestisch doek voor de center laten maken. Ik heb onderop aan alle kanten een overhang laten maken waardoor je erachter kabels eenvoudig kunt wegwerken en toch tegen de muur aan kunt zetten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Robinmull112

Quote from: TabCam on March  5, 2020, 21:19:41
Nog een paar tips, maak iets ruimte boven zodat de roldeurtjes daar naar binnen kunnen i.p.v. open blijven staan (heb ik nu pas door helaas :nopompom:). Laat binnenin in hoogte verstelbare planken en gaten maken voor kabels maken. Zelf heb ik het middelste vak met akoestisch doek voor de center laten maken. Ik heb onderop aan alle kanten een overhang laten maken waardoor je erachter kabels eenvoudig kunt wegwerken en toch tegen de muur aan kunt zetten.
Bedankt voor de tips! Het idee is om de voorkant open te houden. Dus geen klep o.i.d.  Ik heb nu een meubel met een klep en in de praktijk staat deze eigenlijk altijd open, wat weer ruimte inneemt in de woonkamer.

Ook de achterkant wil ik open laten. Enerzijds voor de ventilatie, anderzijds voor de bekabeling. In hoogte verstelbare planken is inderdaad een goed idee.

Die overhang was ik ook van plan, zodat hij strak tegen de muur aan kan staan, maar je de kabels niet kunt zien.

Quote from: Charlemagne on March  5, 2020, 22:28:26
Deze is in de aanbieding:

https://www.spectral.nl/outlet/93824/cl1567-bg-tv-meubel/


Ja ik snap dat die in de aanbieding is haha. Wat een felle kleur zeg. Maar wel bedankt voor de tip. Ik zal straks eens kijken of ze meer in de aanbieding hebben.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |