Supra XL Annorum - CineMike speaker kabel op maat

Started by vik, March 1, 2020, 12:10:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Leverbaar:

De Supra XL Annorum (40TH Anniversary) luidspreker kabel op maat.

Zeer fraaie luidspreker kabel met een enorm goede prijs kwaliteit verhouding. Deze kabel is uitgebracht als een speciale editie. De beste technieken van Supra zijn verwerkt in deze versie met als goal een zeer goede prijs kwaliteit te leveren.  Wij beschouwen deze kabel als een ware "geheim tip" en hebben deze ook vergeleken met veel duurdere AudioQuest kabels uit het hele hoge prijs segment.

Net zo als de Taga Platinum 18 is dit weer met recht een uitblinker.

Deze wordt per meter geleverd en afgewerkt met speciaal geselecteerde holle vergulde banaan pluggen.

Een afgewerkte meter kost €109,- en meer prijs per meter €50,-.

Op deze prijzen geldt een speciale forum korting van 10% extra

Demo set beschikbaar voor het testen in je eigen set.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

rkwinkel

Hele goede kabel, heb deze ook naar volle tevredenheid.

anton

Had er nog even voor moeten zoeken maar toch gevonden  8), een rekening van 21 jaar geleden voor een rol van 100 meter Silverflex kabel ( 2 x 4,25 mm) gekocht bij Leo van Schaijk, Osnabruck. Deze zaak zat toen nog in Venray maar is ondertussen ter ziele.
Deze kabel heeft altijd in mijn ht gelegen, was toen niet de allergoedkoopste en heeft altijd gedaan wat hij moest doen......
En  dan kom je bij CM in Simmenrath en begint het je te duizelen van de bedragen die daar rondgaan voor kabels (Silent Wire, Audioquest Wilhelm Tell enz. enz.
Je hoort verschillen maar zijn die verschillen zoveel geld waard ????
Er was ook nog een "geheimtipp", deze supra jubileumkabel 40th anniversery...., en veel vriendelijker geprijsd  ::)
Viktor had stukken demokabel en stelde voor de frontstage bij mij eens te vervangen.....
Na een week luisteren de frontstage besteld........na 2 weken ook de achterkanalen.......
Het lijkt onderhand wel of ik een pr schrijver voor CM en Viktor aan het worden ben maar ik wist niet dat je zulke grote stappen kunt maken met een kabel   :'( :'(
Als je een serieuze upgrade wil maken moet je voor de aardigheid eens een week proefluisteren met deze kabel, het kost je alleen de moeite van het aansluiten  8)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen !!

Laan

Ik wil ze graag eens proberen. Ik heb nu de Taga ertussen zitten die het in deze setting beter doet dan solid core silver die tevens veeel duurder is. Zal met de juiste match te maken hebben, meestal klinkt de taga wat donkerbruin t.o.v. De silver kabel.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

vik

Prima! Ze komen vandaag aan bij een ander lid die ze gaat testen. Als ik ze retour heb neem ik even contact met je op.


Quote from: Laan on April 21, 2020, 00:11:00
Ik wil ze graag eens proberen. Ik heb nu de Taga ertussen zitten die het in deze setting beter doet dan solid core silver die tevens veeel duurder is. Zal met de juiste match te maken hebben, meestal klinkt de taga wat donkerbruin t.o.v. De silver kabel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Kleine opmerking op de vraag die wel vaker wordt gesteld:

Waarom zou ik kiezen voor deze versie in plaats van de orginele afwerking af fabriek?

Af fabriek heeft de kabel de plastic-rubberen sleeve wat een demping geeft en de pluggen zijn geschroefd. Deze kabel wordt netjes gesoldeerd voor de optimale contact verbinding, en na testen in verschillende sets klinkt de kabel t.o.v van de af-fabriek versie wat opener en verfijnder.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Laan

Misschien een domme vraag, maar de aanbieding die je doet moet ik x 2 nemen als ik graag stereo wil?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

vik

Ik heb je een pb verzonden.  ;)

Quote from: Laan on April 21, 2020, 17:42:50
Misschien een domme vraag, maar de aanbieding die je doet moet ik x 2 nemen als ik graag stereo wil?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dura

Quote from: vik on April 22, 2020, 07:57:55
Ik heb je een pb verzonden.  ;)

Jammer, ik denk dat meer mensen die vraag hebben.
Sowieso vind ik dat een onsympathieke gewoonte in hifi, niet erbij vermelden of iets per paar of per stuk is. Vraag me altijd af of verkopers dan hopen dat, als de prijs aan de kassa twee keer zo hoog uitvalt als de klant dacht, de klant niet terug durft krabbelen? Of dat ie afrekent zonder op te letten?
Dat zouden ze in schoenenwinkels eens moeten proberen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

vik

Ik heb hem per PB nogmaals uitgelegd wat er in dit topic beschreven staat. Dus precies zoals het er staat. 

Prijs per afgewerkte meter en kosten per extra meter.

Voorbeeld: klant gebruikt 2x 3 meter in stereo. (6 meter totaal)

2x afgewerkte meter (dus afgemonteerd berekend: 2 kabels x €109,- = €218,-)
4x een meter €50,- per meter  (totaal €200,-)

Totaal 6 meter. Op het totale bedrag dus extra 10% forum korting.

Quote from: Dura on April 22, 2020, 08:52:04
Jammer, ik denk dat meer mensen die vraag hebben.
Sowieso vind ik dat een onsympathieke gewoonte in hifi, niet erbij vermelden of iets per paar of per stuk is. Vraag me altijd af of verkopers dan hopen dat, als de prijs aan de kassa twee keer zo hoog uitvalt als de klant dacht, de klant niet terug durft krabbelen? Of dat ie afrekent zonder op te letten?
Dat zouden ze in schoenenwinkels eens moeten proberen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

#10
Ik gebruik al langere tijd een luidsprekerkabel van Concept & Design, zijn topkabel moonbase2.  (prijstechnisch ongeveer 200 euro duurder dan de Supra) Omdat Cinemike Victor ons in de gelegenheid stelt om de Supra XL Annorum te testen, heb ik hem gevraagd om de demokabels naar mij te sturen om te testen.
De set staat hieronder beschreven en ik gebruik monokristal stroomkabels en zeer goede interlinks.
Na aansluiten en een dagje laten spelen (settelelen van de kabel) ben ik vervoor gaan zitten en heb vele nummers beluisterd van klassiek tot pop enz.

Hoe "klinkt" de kabel?  (In mijn set)

Het is een gemakkelijk klinkende kabel, je zult je niet gauw ergeren aan deze kabel hij doet alles netjes. Hij is mooi open in het middengebied, bass is prima, hoog is verfijnd maar midhoog en hoog zijn wel gepolijst, dus iets softer maar niet hinderlijk. Klinkt zuiver, natuurlijk en eerlijk. Kabel is dynamisch en best krachtig. Het is een neutraal klinkende kabel niets is benadrukt.
De kabel geeft niet veel diepte en geeft een redelijk breed beeld. Eerlijk gezegd geeft mijn eigen kabel een breder geluidsbeeld.
De afwerking is prima
Een kabel die in vele sets goed klinkt, niets fout doet, leuk geprijsd is.

Eerlijk gezegd ik zou deze kabel zeker kopen want ik vind het​ prettiger in t gehoor liggen dan mijn eigen kabel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Laan

Ben benieuwd, ik mag de kabel ook proberen. Heb gisteren een auditorium23 kabel geprobeerd van een bekende (erg fijne kabel!) in dezelfde prijsklasse. Ik krijg morgen een Live Cable op proef die nieuw 7x duurder is en gebruikt 2,5 keer als de supra. Hoop dat de Supra hier langskomt in de proefperiode van de Live cable.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

vik

Hij komt jouw kant op. Alvast veel plezier met testen.  8)

Quote from: Laan on April 29, 2020, 20:39:12
Ben benieuwd, ik mag de kabel ook proberen. Heb gisteren een auditorium23 kabel geprobeerd van een bekende (erg fijne kabel!) in dezelfde prijsklasse. Ik krijg morgen een Live Cable op proef die nieuw 7x duurder is en gebruikt 2,5 keer als de supra. Hoop dat de Supra hier langskomt in de proefperiode van de Live cable.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Laan

Quote from: frank2 on April 30, 2020, 09:57:26
Morgenmiddag is hij bij jou. Vlgs post.nl

Klopt. Hij is keurig bezorgd door post.nl en heeft daarmee de eerder verzonden Livecable ingehaald (DHL). Als ik ze allebei binnen heb zal ik eens gaan vergelijken, ook met de Taga platinum 18 en daarna een gooi doen om er hier iets over te zeggen.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

Blijft altijd een subjectieve mening iets over geluid te roepen en vooral bij kabels, maar toch..

Ik heb de supra vergeleken met de Taga platinum 18. De supra lijkt een iets gecontroleerder laag te genereren en wat meer detail in het hoog. De Taga doet iets in het middengebied, vooral bij stemmen, wat in mijn set erg prettig is. Erg natuurlijk en aangenaam. De Supra is daar wat meer clean, overigens zonder kaal of hard te worden. Welke beter is zal vooral af hangen van de set, akoestiek en smaak. Ik geef de voorkeur nipt aan de Taga maar kan het me voorstellen dat een ander dat niet zal doen en zal gaan voor de Supra die denk ik in de meeste gevallen zal winnen.

Afwerking van de supra en de prijs is gewoon uitstekend. Echt een hele goede keus als je een mooie kabelset tot 2,5 mtr onder de €400 zoekt.

Ik heb ook de Livecable op proef, gewoon om eens te beleven of dure kabels onzin zijn of toch iets extra's bieden. Ik moet bekennen dat dit laatste in mijn geval zo is. Of de meerprijs realistisch is, is persoonlijk.

Vik, bedankt voor het uitlenen van de mooie Supra's! Aanrader!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

MarcFR

Ben toch nieuwsgierig geworden hoe de Supra het tegenover de Audioquest Rocket 44 doet.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

vik

Beste Marc. Ik kan je eventueel op de lijst zetten voor het testen van de demo set.

Hoor ik graag even van je.  8)


Quote from: MarcFR on May  4, 2020, 18:41:34
Ben toch nieuwsgierig geworden hoe de Supra het tegenover de Audioquest Rocket 44 doet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

toetertje

Wel een top actie van Vik, dat ie de demokabels zo ter beschikking stelt.  :clapping:

chansig

#19
Ja zeker...al heb je dat met demokabels al snel. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MarcFR

Quote from: vik on May  5, 2020, 11:03:49
Beste Marc. Ik kan je eventueel op de lijst zetten voor het testen van de demo set.

Hoor ik graag even van je.  8)


PB verstuurd.  ;D
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MarcFR

Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Bracco

Past deze kabel bij een stereoset bestaande uit :Wharfedale Linton Heritage 85, Hegel H 300, en Audioresearch CD5,
Wat kost een stereoset 4,5 m door jullie gemaakt met verzilverde pluggen?

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike