lyngdorf tdai 2170 bi amping met sda 2400

Started by leon., March 1, 2020, 10:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leon.

Forumleden
Ik heb  mijn ushers minidancers  two be versie ingeleverd op een  andere set ushers minidancers two, maar dan de daimond tweeter en iets grotere kasten.
mijn vraag, ik bi amp zoals op de site  van lyngdorf.samen met de tdai 2170  en sda 2400.
Ik heb al de instellingen gedaan zoals het moet, alleen de -3 db output  lijkt te veel, de hoge tonen zijn te veel aanwezig , zet ik het op 0 db is het beter lijkt me, maar mag je dat zo maar doen zou ik niets stuk kunnen maken, oja bij de eerste set ushers had ik het wel op min 3b, en dat was goed, ik heb dit alles zonder roomperfect gedaan.dus het staat in de bijpass mode.
bedankt voor het meedenken.
gr Leon

Tabcam

Ik ben een beetje verbaasd dat de Lyngdorf SDA2400 het alleen niet trekt. 200W/8Ohm en 400W/4Ohm zou voldoende moeten zijn. Mijn Anthem I225 trok dat ook en klinkt beter dan bi-ampen van de Arcam.

Qua vraag, bi-amp je vanaf twee verschillende versterkers? De Ushers hebben eigenlijk twee zeer vergelijkbare versterkers nodig voor bi-ampen omdat je de woofers loskoppelt en dan één losse woofer (alleen mid en laag) en een woofer/tweeter combinatie (hoog-mid-laag) los versterkt. De meeste energie zit in het mid-laag dus twee vergelijkbare versterkers is echt wel noodzakelijk.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: Xander32 on March  1, 2020, 12:38:28
Max 2x 170 watt / 4 Ohm
Dat is de TDAI 2170. De SDA2400 is 200W/400W. ik zou het op alleen de SDA2400 proberen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

leon.

bedankt voor het meedenken, ja de sda 2400 kan het makkelijk aan,
alleen ik wil het beste uit de 2 versterkers halen en dan moet je ze bi ampen volgens lyngdorfs site.
  zoals de procedure zegt  volgens lyngdorf heb ik nu het hoog dus via de tdai 2170, en het laag via de sda 2400.

Tabcam

Waar heb je dat gevonden op de Lyngdorfsite?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Spijkie

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

Ik gebruik de SDA 2400 voor het aansturen van mijn fronts, die ik weer afgecrost heb op 80Hz oid. De subs hebben hun eigen versterking. De SDA doet het dan prima. Maar full range is de SDA ook uitstekend. Ik zou dat bi-ampen laten voor wat het is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Wat ik ook lees is dat je de TDAI2170 met 0.6ms moet vertragen. Had je dat gedaan? Ik zou het, net als wat vaker is geadviseerd, niet doen zolang je geen kracht tekort komt. Dat lijkt me met de SDA2400 zeker zo!!!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

leon.

Ja inderdaad ook op 0.6 gezet

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk


leon.

Ik dacht als ik het hoog via de tdai laat dat ik dan nog in het  volledige echte digitale gebied zit
En dan de het laag op de 2400 omdat de 2400 een semi digitale versterker is

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk