Prijsbepaling Pioneer plasma Kuro 500 A isf-gecalibreerd

Started by Charlemagne, February 27, 2020, 20:40:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Charlemagne

Ik ben in het bezit van een Pioneer Kuro plasma tv KRP-500A , het 50 inch full HD model met losse Mediabox. Wat zou deze waard zijn? 10 jaar oud. Door Frank gekalibreerd. Nog steeds een prima beeld zonder enige hapering. Ik ben een gemiddelde kijker; de laatste 4 jaar gebruik ik hem minder na aanschaf van een beamer; altijd in rookvrije ruimte gehangen. Geen voet aanwezig. Bij mij hangt ie op een Spectralmeubel. Je zult een muurbeugel nodig hebben om hem op te hangen. Een voet is niet meer te krijgen, lijkt mij.

Ik overweeg hem weg te doen wegens een upgrade naar een grotere OLED.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

efsix

Vraagprijs 250 euro.
Laatprijs 200 euro (+- 25)

Mensen willen geen plasma's meer helaas.
Zolang mijn Pana 55 het blijft doen blijft hij hangen.
Geeft s"avonds ook nog wat gezellige extra warmte ;D

Hanky Panky

Drie jaar geleden de monitor versie 500M met voet verkocht voor € 450 aan een blije Brabo. Tegenwoordig koop je voor € 1.100 een nieuw OLED scherm van 55 inch.

Ik denk dat die prijs hierboven wel reëel is. De eerste die in de buurt komt van die prijs het geld uit de handjes trekken en de TV er in drukken  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000


HAL

Quote from: Hanky Panky on February 28, 2020, 11:49:58
Tegenwoordig koop je voor € 1.100 een nieuw OLED scherm van 55 inch.

Moet ik hier uit afleiden dat een willekeurige oled van 1100 euro beter is dan een Kuro? Lijkt me niet.

Hanky Panky

Quote from: HAL on February 28, 2020, 12:24:30
Moet ik hier uit afleiden dat een willekeurige oled van 1100 euro beter is dan een Kuro? Lijkt me niet.

Wat je er uit moet afleiden moet je zelf weten. Ik geef alleen aan wat de visie van een koper zou kunnen zijn. Die gaat echt de hoofdprijs niet geven voor yester-tech. Nog afgezien van features als HDR, de mogelijkheid om 4K af te spelen en bijvoorbeeld de app opties die je mist met een bejaard scherm.

Maar blijf gerust naar je Pioneer kijken als je tevreden bent. Ik ben van een Kuro 500M naar een Sony LCD scherm gegaan en afgezien wat de hele diepe zwartwaardes in donkere scene's mis ik het toestel geen moment. Als ik dan zie dat de OLED TV bij mijn oom nog betere zwartwaarden geeft dan mijn Sony dan ja, ik zou zo'n scherm zo omruilen voor OLED als ik voor de keuze zou staan. 
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

HAL

Duidelijk. Ik denk dat mijn eisen wat hoger liggen dan die van u.

Hanky Panky

#7
Quote from: HAL on February 28, 2020, 14:07:50
Duidelijk. Ik denk dat mijn eisen wat hoger liggen dan die van u.

We zullen er wel nooit achterkomen of dat zo is. Wat ik wel weet is dat HDR een gamechanger is.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

timster

Ik denk dat hij nog nooit naar een film gekeken heeft op een Oled 4K HDR ;)

WilcoL

Volgens mij werd er hier laatst zelfs een 600M gratis weggegeven?

Ik kan me vergissen hoor. Ikzelf ben overigens ook nog erg content met mijn Pana 50GT60 en heb niet veel met 4K en HDR...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

nimrod

Quote from: HAL on February 28, 2020, 12:24:30
Moet ik hier uit afleiden dat een willekeurige oled van 1100 euro beter is dan een Kuro? Lijkt me niet.
Een paar maanden geleden ben ik overgestapt van de  LX 5090-H op de Lg 65 c9, toch de top in Oled. Wat mij betreft is een Kuro bij bewegend beeld en in zwartwaarden ongeëvenaard. 4K maakt wel een groot verschil. En alle opties natuurlijk. Mijn Kuro LX 5090-H was bij verkoop erg gewild en daar had ik diverse kopers voor. Toestel voor liefhebbers. Ook in deze tijd nog steeds top. €250 moet lukken. Ik heb geen ruimte anders nam ik de 500 er zo bij.
KARAN (verkocht)| SONUS FABER(verkocht)| KEF LSX.