Verkoop advertenties

Started by Rowdy, February 29, 2020, 17:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beunky

@ Audiolover86: ik heb je twee keer (in dit topic en via PM) aangegeven dat deze discussie gesloten is.
Bij deze een weekje forumvakantie.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

J.A.F._Doorhof

Meld het dan gewoon even bij het mod team ;)
We kijken echt overal naar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Schollaw

Is ze. Vraag naar verduidelijking toegestaan of dient dit ook enkel via PM gedaan te worden?

Wouter
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

J.A.F._Doorhof

Ik ben van mening dat het mogelijk moet zijn om gewoon een vraag te stellen.

Maar goed ik snap sowieso bepaalde reacties niet.
Dus als je om opheldering vraagt en het gaat wel mis zoek dan direct contact met het modteam en ga niet zelf bekvechten. Wat er ook gezegd word .
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Deel je mening hoor dat het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn/worden. Maar de definitie van moeilijk verschilt per mens.

Ik zou kiezen voor alleen reactie mogelijkheid per pm. Als de verkoper slim is plaatst hij vervolgens verworven inzichten (welke via pm tot stand kunnen komen) bij zijn advertentie.

Eventueel niet volgens de gestelde richtlijnen opgemaakte advertenties kunnen dan simpelweg gemeld worden via een report to the mod.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

SV..S

Quote from: rdebruin on February 29, 2020, 17:41:04
Het zijn ook altijd dezelfde die daarover lopen te zeiken. Heb al een keer een reactie gehad na 15 seconden dat een foto verplicht is. Die mafkees reageerde sneller als mijn sluitertijd  ;D

ook gezien, aan de andere kant ''foto's volgen'' vind ik ook zo'n waardeloze zin.
of kan geen foto's plaatsen vanaf mijn werk of zo?
maak je een advertentie neem dan ook de tijd om het serieus te doen en voldoende info te verschaffen.
het komt toch niet op als poepen?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

SV..S

Quote from: thepioneer on March  1, 2020, 08:15:52
Ik kan mij de irritatie wel voorstellen. Vroeger was een forum voor mensen die echt dezelfde hobby hadden en waar je elkaar kunt helpen. Doordat je er hulp bood en hulp kreeg was er een soort van vertrouwen in elkaar.

Spullen die verkocht werden op een forum voldeden altijd aan de beschrijving. Je kon dure spullen gewoon laten verzenden omdat je wist dat je via een forum niet bedonderd werd. Helaas is dat tegenwoordig anders. Je kan net als marktplaats gewoon onvolledige,  beschadigde of gerepareerde spullen aanbieden wat niet vermeld wordt en wat blijkbaar geaccepteerd moet worden.

Just my 2 cents

dit is imo wat erg zwart/wit gesteld maar in hoofdlijnen ben ik het er wel mee eens.

aangezien het nog steeds erg moeilijk is voor velen om een fatsoenlijke advertentie te maken blijf ik erbij dat er gewoon een standaard formulier ingevuld moet worden bij elke adv.

denk aan leeftijd, staat, aantal uren gebruikt, reden van verkoop, zinvolle foto's. wel of niet verzenden, te bezichtigen/beluisteren, plaats of omgeving waar product te halen/zien is, enz, enz.

dit alles met bovenstaande quote in gedachten.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Schollaw

Trouwens heel vreemd dat ik 1 vraag heb gesteld en op de vorige pagina, in een negatieve discussie vermeld wordt. Lees gerust mijn vraag maar na..

Mvg

Wouter
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

Erik

Ik denk dat de vraag legitiemer was geweest als je vanuit belangstelling om te kopen reageerde. Dat haal ik nu niet uit je vraag. En de koper mag ook zelf wel kijken.
Maar het wijzende vingertje van de de mod in opleiding die naar jou wijst is weer wat wat overdreven
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Schollaw

In let de volgende keer op mijn vraagstelling. Ook al vind ik dit wat allemaal kort door de bocht en toch wat overgevoelig...
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

chansig

Trek het je nu ook weer niet teveel aan.Topic ontstaat door een druppel die ervoor zorgde dat de emmer overstroomde. Gaat dus meer over het algemeen dan om specifiek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Schollaw

Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

SV..S

Quote from: Richi on March  1, 2020, 16:43:51
Het gevolg van dit post gedrag in de verkoop topics, is dat ik al een tijd niets meer te koop zet hier op het forum, maar direct op Marktplaats. Voorheen zette ik het eerst hier te koop en daarna (tegen een hogere prijs) op Marktplaats, omdat ik het de forumgenoten gunde. Ik heb geen gezin in gezeik (sorry voor dat woord) en dus plaats ik het op Marktplaats waar ik zelf kan bepalen op wie ik wel en niet reageer. Dat werkt uitstekend voor mij. Maar jammer is het wel.

dat is toch wel schrijnend dat je naar een platform als marktplaats verhuisd wegens die redenen. :(

ik heb daar toch vaker slechte ervaringen dan hier, marktplaats is echt de laatste plaats waar ik iets te koop aanbied.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15