Eindversterker ?

Started by Berry76, February 26, 2020, 08:16:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Quote from: Berry76 on March 14, 2020, 19:04:24
Kan de rega voor 300 euro ophalen en een Rotel RB 1072 voor 350

Het voordeel van de rega is dat ik mijn huidige rega mm voorversterker kan verkopen om binnen het budget te blijven 🤘

Ik begrijp hem.
Ik weet niet hoe mooi dat gaat werken natuurlijk in combinatie met je avr.
Dat soort dingen heb ik nooit gedaan, maar over rega altijd meer dan tevreden geweest.
Eerlijk gezegd koppel ik er vooral rega spullen aan, zelfs de sonos, tv en zo lopen via digital outs over de Rega DAC. Rega, anderen waarschijnlijk ook, stemt hun spullen mooi af lijkt het.
In ieder geval zijn ze altijd erg "muziekaal" die ik gehoord heb.

Ik vind idd geen HT bypass in de manual, had ik ook eigenlijk niet verwacht op een Rega. Met de extreem basale aanpak van Rega is het al heel wat dat je je input kunt selecteren ;)

Hoop dat het goed gaat klinken.

Vraagje, je phono versterker ... toevallig een 3de generatie fono? De MK III?
Misschien wel geinteresseerd...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Een ev gaat echt enkel iets hoorbaars brengen wanneer de huidige versterker onvoldoende in staat is om de ls aan te sturen. Dat komt nauwelijks voor in de praktijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Ik zou niet aan een losse eindversterker beginnen, eerder een mooie geïntegreerde stereo versterker. Misschien dat je een audiolab 8000s kunt vinden voor 200 euro.

Ik zou de 3500 verkopen en voor de 3600 gaan, deze heeft qua eindversterking een mooie upgrade gemaakt.

https://www.homecinemamagazine.nl/2019/10/review-denon-avr-x3600h-een-grote-stap-vooruit/
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

toetertje

Quote from: Xander32 on March 15, 2020, 08:57:11
Een ev gaat echt enkel iets hoorbaars brengen wanneer de huidige versterker onvoldoende in staat is om de ls aan te sturen. Dat komt nauwelijks voor in de praktijk.

Ik zou je hier graag het verschil willen laten horen tussen mijn sr7012 met of zonder diverse eindversterkers.
En ik heb geen lastige speakers.  ;)

Berry76

De rega is het niet geworden.

Ik zit nu te twijfelen over een Musical Fidelity M3I en de Denon pma-1500 ae.

Beide komen via mp. Dus luisteren kan niet.

Wat zou het beste keus zijn, en waarom?

Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Tabcam

#55
'T is balen dat het Covid-10-crisistijd is :nopompom:! Luisteren naar het verschil dat een versterker kan maken helpt.

Ik gok dat de Musical Fidelity m3i veel gemakkelijker te integreren is omdat die een HT/aux1 ingang heeft. Je kan dan de platenspeler via je huidige phonoversterker op de MF m3i koppelen.

De Denon heeft een phono-ingang maar of die beter is als je huidige phonovoorversterker durf ik niet te zeggen.

Beide hebben vergelijkbare specs. Ik neig flink naar de MF.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Quote from: Berry76 on March 23, 2020, 19:25:52
De rega is het niet geworden.

Ik zit nu te twijfelen over een Musical Fidelity M3I en de Denon pma-1500 ae.

Beide komen via mp. Dus luisteren kan niet.

Wat zou het beste keus zijn, en waarom?

Volgens mij hebben beiden de passthrough functie. Ik vind de MF van dezelfde heerlijke eenvoud als rega en ze klinken mooi transparant over het algemeen.

Dus... tja...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tabcam

Ik kon dat niet in de handleiding of specificaties van de Denon PMA-1500ae vinden. Ben benieuwd waar jij de informatie vandaan hebt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Marcel.B

Quote from: TabCam on March 24, 2020, 07:50:45
Ik kon dat niet in de handleiding of specificaties van de Denon PMA-1500ae vinden. Ben benieuwd waar jij de informatie vandaan hebt.

http://www.audiophile.no/en/articles-tests-reviews/item/426-amplifiers-with-processor-input
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Tabcam

Ah, het lijkt erop dat de Power Amp Direct Input knop de voorversterker uitschakelt. Op AVSForum lijkt het er zo beschreven te worden.

Enige bezwaar dat ik bij deze oplossing heb, is dat je verkeerd kan uitkomen als je de knop niet hebt ingedrukt als hij wel op de AV-receiver input staat. Hopelijk staat het dan niet te hard.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Quote from: TabCam on March 24, 2020, 11:48:09
Ah, het lijkt erop dat de Power Amp Direct Input knop de voorversterker uitschakelt. Op AVSForum lijkt het er zo beschreven te worden.

Enige bezwaar dat ik bij deze oplossing heb, is dat je verkeerd kan uitkomen als je de knop niet hebt ingedrukt als hij wel op de AV-receiver input staat. Hopelijk staat het dan niet te hard.

Psies... ik nam aan dat dat de voorversterker uitschakelde.
De MF moet je ook schakelen... lijkt me altijd het geval, of niet?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tabcam

Quote from: Hannibal_ on March 24, 2020, 15:10:04
Psies... ik nam aan dat dat de voorversterker uitschakelde.
De MF moet je ook schakelen... lijkt me altijd het geval, of niet?
Nee, je hebt achterop een schuifschakelaar om aux1 of op HT-bypass of op "normaal" te zetten. Voordeel is dat als je die eenmaal als HT-bypass gebruikt, zodra je die ingang selecteert de voorversterker uitgeschakeld is. Je kan dus niks "fout" doen met de volumeknop. Je hoeft als enige de juiste ingang te selecteren.

Bij de Denon moet je telkens twee acties doen, ingang kiezen en dan de Power Amp Direct Input omschakelen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Quote from: TabCam on March 24, 2020, 15:36:28
Nee, je hebt achterop een schuifschakelaar om aux1 of op HT-bypass of op "normaal" te zetten. Voordeel is dat als je die eenmaal als HT-bypass gebruikt, zodra je die ingang selecteert de voorversterker uitgeschakeld is. Je kan dus niks "fout" doen met de volumeknop. Je hoeft als enige de juiste ingang te selecteren.

Bij de Denon moet je telkens twee acties doen, ingang kiezen en dan de Power Amp Direct Input omschakelen.

Scherp! En zo te lezen heb je gelijk ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Berry76

Het is de Musical Fidelity M3I geworden. Ik ga hem morgen ophalen.  :headbanging:
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Tabcam

Hoop dat ie technisch 100% is. Alvast veel luisterplezier!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Lijkt mij een mooie keus, man!

Benieuwd!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Berry76

Vandaag opgehaald en nu geïnstalleerd. Man wat een verschil met de rega planar 3 met voor versterker direct op de fidelity.

Ook de avr beleving is zeer verbeterd.

Nu alles weer gaan afstellen. De sweet spot ligt nu 1,5  meter voor de bank( die tegen de muur staat)
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Tabcam

Gefeliciteerd met je aankoop :pompom: en veel luisterplezier :headbanging:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Quote from: Berry76 on March 25, 2020, 22:04:19
Vandaag opgehaald en nu geïnstalleerd. Man wat een verschil met de rega planar 3 met voor versterker direct op de fidelity.

Ook de avr beleving is zeer verbeterd.

Nu alles weer gaan afstellen. De sweet spot ligt nu 1,5  meter voor de bank( die tegen de muur staat)

Cool man! Gaaf dat het lekker uitpakt!
Tja, MF, de naam zegt het al ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.