NAD C658 Geen DLNA-ondersteuning

Started by vanzomereng, February 23, 2020, 16:32:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng





Vraagje aan de computernerds  ;D

Op hifi.nl  staat m.b.t. de NAD C658 vermeldt, dat ie geen DLNA-ondersteuning heeft.

Een klein minpuntje is dat je geen DLNA-shares kunt toevoegen maar zelf een netwerkpad naar een SMB-folder moet invoeren
als je muziekbestanden op een netwerkschijf wil afspelen. Dit hoef je echter maar één keer te doen.
https://hifi.nl/artikel/27510/Review-NAD-C-658-Een-briljante-hifi-upgrade.html

Wie kan mij in jip&janneke taal uitleggen wat dit betekent.

Als ik bijvoorbeeld de NAD C685 aansluit op mijn netwerk waarin ook een NAS is opgenomen met mijn muziek-bibliotheek,
levert dit dan extra problemen op om muziek v/d NAS te spelen of lukt dit wel met extra handelingen?


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Dirk

zolang je NAS het SMB protocol ondersteunt (ik ben er nog geen tegengekomen die dat niet doet) is het enkel kwestie van die SMB service te activeren op je NAS, niets meer of minder.

SMB is een netwerk protocol wat wijdverspreid is (want gebruikt door Windows) en dus ook op zowat alle gangbare NAS'en gewoon beschikbaar ;)

even inloggen op je NAS en eea zal snel duidelijk worden, of je exacte typenummer even ingeven op Google en zo uitzoeken of hij SMB ondersteunt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vanzomereng

Quote from: Dynky on February 23, 2020, 16:42:22
zolang je NAS het SMB protocol ondersteunt (ik ben er nog geen tegengekomen die dat niet doet) is het enkel kwestie van die SMB service te activeren op je NAS, niets meer of minder. 
SMB is een netwerk protocol wat wijdverspreid is (want gebruikt door Windows) en dus ook op zowat alle gangbare NAS'en gewoon beschikbaar ;)
even inloggen op je NAS en eea zal snel duidelijk worden, of je exacte typenummer even ingeven op Google en zo uitzoeken of hij SMB ondersteunt.

Thanks !    dit soort zaken moet je ff weten.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vanzomereng

Quote from: Dynky on February 23, 2020, 16:46:31
:google:  is our friend :D   soms toch
ik heb gegoogled en daar zeiden ze... moet je bij HT-forum wezen   :P
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD