Goedkope oled of high-end led?

Started by Jinge, February 22, 2020, 20:43:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jinge

Beste allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe tv van +/- €1000 aan te schaffen, 55inch.

Eerlijk gezegd zie ik door alle beschikbare modellen door de bomen het bos niet meer. De eerste vraag die in mij op komt is of ik met €1000 voor een budget OLED moet gaan of een hoger segment led-tv. Wat is hierover jullie mening? Hoor het graag.

Tabcam

Ik stem voor OLED, echt veel beter gaat het tot €1000,- niet worden qua /kleur/contrast en voor de betere LED ben je vaak meer kwijt. Alleen qua motion compensation kan het wel beter.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

OLED, zeker als de kijkhoek van belang is. Maar ook omdat het meer filmisch kijkt dan LED.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

FeaR1986

#3
Een LG OLED 55C9 zou ik zeker geen budget noemen. De C9 is het model wat gros van de mensen koopt die voor een OLED gaan. Sowieso een model wat rond je budget ligt. De 55C9 kan je voor  €1199,- vinden met verlengde garantie tot 5 jaar. Prijs fluctueert nogal, eerder deze maand was het meer richting €1125,-. Enige advies wat ik mee kan geven is dat je vooral niet op de prijs op internet af moet gaan maar bellen naar diverse winkels. Helaas wollen Sony en Panasonic niet zo (extreem) zakken in prijs. Op Tweakers loopt een heel topic waar dit soort prijzen in besproken worden.

Of OLED overigens de beste keuze is, is een andere vraag...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Cobraatje

Ik zou zonder info over de ruimte waarin je kijkt voor de budget Oled gaan.

Hogere modellen hebben vaak een iets snellere processor, betere anti reflectie coating en meer smart opties.

ppeter

Rond uw budget is een Oled LG B-C9 / Panasonic GZ950 of een Philips zeker een goede keuze, met de lancering van de 2020 modellen kunnen de prijzen nog verder dalen. Ik vrees dat je voor het betere beeld met een LED, een hogere prijs zal betalen?
Na 15 jaar LCD, moet ik zeggen dat het beeld mij nog steeds niet kan bekoren. Met uitzondering van Samsung met hun topreeks QLED komen ze in de buurt, maar dan betaal je hiervoor de hoofdprijs en heb je nog steeds de nadelen bij het kijken in een donkere woonkamer.

Daarom hebben wij na twee Plasma's gekozen voor een Panasonic OLED GZ1500 (2019), voor een natuurlijk beeld met geweldige zwartwaarden en veel zwartdetail en een geweldig geluid met de ingebouwde Blade soundbar.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

DustinV

Quote from: ppeter on February 23, 2020, 11:06:15
Rond uw budget is een Oled LG B-C9 / Panasonic GZ950 of een Philips zeker een goede keuze, met de lancering van de 2020 modellen kunnen de prijzen nog verder dalen. Ik vrees dat je voor het betere beeld met een LED, een hogere prijs zal betalen?
Na 15 jaar LCD, moet ik zeggen dat het beeld mij nog steeds niet kan bekoren. Met uitzondering van Samsung met hun topreeks QLED komen ze in de buurt, maar dan betaal je hiervoor de hoofdprijs en heb je nog steeds de nadelen bij het kijken in een donkere woonkamer.

Daarom hebben wij na twee Plasma's gekozen voor een Panasonic OLED GZ1500 (2019), voor een natuurlijk beeld met geweldige zwartwaarden en veel zwartdetail en een geweldig geluid met de ingebouwde Blade soundbar.

Waar de LG B serie een lager model chipset heeft dan de modellen daarboven.

ppeter

Quote from: DustinV on February 23, 2020, 16:55:07
Waar de LG B serie een lager model chipset heeft dan de modellen daarboven.
Weet ik, maar past wel in het budget. De chipset is niet voor iedereen belangrijk en alles heeft zijn prijs.
Blijft een goede (Oled) deal voor zijn budget.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **