Rel T3 bromt.

Started by frits marantz, February 19, 2020, 12:52:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frits marantz

Ik had in mijn set beneden een Rel Q150. I.v.m. een meubel heb ik deze vervangen door een Rel T3 i.v.m. de afmetingen van de kast. De T3 is op dezelfde wijze aangesloten geweest op de set boven, geen brom.

De aansluiting via speakon (Rood op rechts +, geel op Links + en zwart op een van de - aansluitingen) op de versterker in de set beneden is gelijk gebleven. Ik heb dus eigenlijk de Q150 weggepakt en de T3 weer aangesloten door de 220V stekker en de speak-on weer aan te sluiten. Als ik de aardedraad losmaak van de versterker wordt de brom oorverdovend. Ik heb dus een aardingsprobleem.

Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Ralf67

220 V stekker omdraaien in wcd.

Testen op haspel op andere groep.

frits marantz

Het omdraaien eerst maar. ;)

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

frits marantz

Dat wordt nog even een klusje. Moet achterin het meubel en dat is niet zo makkelijk even te doen.

Ralf67

#5
En al opgelost ?

Of de Neutrik kabel ligt te dicht langs een spanningsbron. En dat geeft een 50 hz bron

frits marantz

Morgenvroeg trek ik de boel los.

Ralf67

Had vandaag ook een brom op beide MJ Acoustics subwoofers.

Deze was weg na een interlink van vd Hul The First tussen voor en eindversterker te verwijderen.

Vervangen door andere interlink en weg brom,

Rowdy

De VandenHul The First heb ik ook gehad. Bij mijn toenmalige Myryad set moest ik de apparatuur in fase aansluiten om geen brom te hebben. Bij andere interlinks had ik het probleem niet.

Lion of Judah

Had ik ook toen ik mijn Q150 omruilde voor een T7i. De T7 op een andere groep was de oplossing.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Ralf67

Dat van die fase ga ik morgen eens testen.


Richi

Quote from: Rowdy on February 22, 2020, 21:48:06
De VandenHul The First heb ik ook gehad. Bij mijn toenmalige Myryad set moest ik de apparatuur in fase aansluiten om geen brom te hebben. Bij andere interlinks had ik het probleem niet.
De VDH is een koolstof interlink, met de mantel aan één kant gemonteerd, gemarkeerd als Ground. Die interlink isoleert, vandaar dit probleem bij die interlink. Omdraaien kan het verhelpen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rowdy

Had alles aangesloten als volgt:
- van CD speler naar voorversterker kun je VandenHul lezen
- van voorversterker naar eindversterker kun je VandenHul lezen
Alle interlinks waren volgens leesrichting aangesloten.

Ralf67

Heb zo ook een setje van cd speler >x-10D. > X-PRe

Alles in de leesrichting, en zoals de pijltjes aangeven.
Hier geen last van brom.

frits marantz

220V op andere doos gezet en ook omgedraaid. Geen verbetering.

Als ik de speak-on achter uit de sub haal treed ook kortstondig (afhankelijk hoe snel ik de draai maak met de stekker) de enorme dreun op.

Ralf67

Dan is je T3 subwoofer plate amp niet helemaal in orde.

Neem eens contact op met Jossie, die maakt de plate amp weer werkend.

frits marantz

Ok, dank voor de tip.

Wel vreemd dat ik er in de set-up boven geen problemen mee had. Ik zal Jossie even opzoeken in het ledenbestand.

toetertje

Zit er aan de installatie beneden ook een coax van de kabel tv aangesloten?
Deze gaf bij mij een aardlus, en een enorme brom.

frits marantz

#18
Ja, in de kast zit het kastje van Ziggo, waar de kabel in uitkomt en van daaruit naar het modum gaat, ook van Ziggo.
Alles zit bij mij in dezelfde kast. Jaren 30 huis, waar de kabel via de zijgevel het huis in komt bij de TV.

Maar met de Q150 in nagenoeg dezelfde opstelling (oude meubel) had ik er geen last van.

toetertje

Ik had er met mijn gewone subs met rca ingang ook geen last van, maar met deze, met xlr ingang wel.
Trek die coax eens uit de next, en probeer het dan nog eens?

frits marantz


Ralf67

Hij bedoeld modem denk ik.

Next

frits marantz

De sub bromt ook, maar dan op een veel lager geluidsniveau als ik van de speakers 1 draad lostrek. Maar dat was bij de Q150 identiek het geval. Bij aangesloten was het dan altijd stil.

frits marantz

#23
Kan ook de speakon kabel zelf vervangen, heb er nog wel een liggen.

Ralf67

Zorg dat die nergens een spanningskabel kruist.

Liefst helemaal vrij leggen voor de ultieme test.