Stroomvoorziening

Started by paulkokkie, March 2, 2020, 19:34:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Even ter relativering aan de TS: in theorie maakt het geen fluit uit welk stekkerblok je gebruikt, mits het technisch maar in orde is. Er is ook nog nooit goed onderbouwde verklaring gegeven waarom dat ene stekkerblok wel zou bijdragen aan een betere weergave en dat andere niet, laat staan dat iemand ooit heeft aangetoond dat hij het kan horen.

Mijn persoonlijke ervaring: ik heb best wat verschillende blokken geprobeerd en nooit verschil gehoord.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

PascalP

Quote from: Snowmaster on March 15, 2020, 21:09:46
@paulkokkie : jij gaat van twee stekkerblokken naar één degelijker versie. In de basis is dat prima.
Maar....alle componenten in een set beïnvloeden elkaar. Ook al ze niet ingeschakeld zijn. Dit betekent dat als je alles samen in 1 blok stopt het resultaat ook slechter kan worden.
Doorgaans werkt het beste om een bronapparaat vooraan in te pluggen en een sub meer naar achteren. Ditzelfde geldt voor een tv. TV's kunnen flinke vervuilers zijn in een blok.
Advies : als alles een flinke tijd gedraaid heeft, probeer dan eens je tv of iets anders op een tweede blok uit. Ook volgorde van de stekkers kan geluid- en beeldverschil geven.
Wel alles (ook decoder) goed in fase zetten !

Laat tzt maar wat van je horen of het nieuwe blok bevalt. Is Altijd leuk

Ik dacht juist andersom? Versterkers en subs meer vooraan en (digitale) bronnen meer achteraan omdat hier al meer 'gefilterd' wordt door de apparaten eerder in de keten?
Zo wordt het bijvoorbeeld ook aangegeven bij mijn Supra blok, eerste 2 aansluitingen zijn geheel ongefilterd en bedoeld voor power amps e.d. en vanaf de 3e aansluiting is het gefilterd en neemt de filtering toe hoe meer je naar achteren gaat?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

holco

Ik had mijn stereo set volledig via een eigen audio groep op Supra LoRad kabels aangesloten en dat deed in mijn geval niet veel, nu met de AG1500S een vooruitgang geboekt die je never nooit met een kabel gaat halen.

My 2 cents ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Snowmaster

#53
Gefilterde en ongefilterde blokken zijn twee verschillende zaken.
Zelf ben ik geen voorstander van blokken met filtering. Vaak maak je meer kapot dan je verbetert.
Filteren kan werken als die component daadwerkelijk vervuilt.
Maar nu komen wij op een ander terrein dan alleen stekkerblokken.

Ik heb veel blokken geprobeerd en gehoord bij echte audiofielen. Prijs zegt totaal niets !
Blokken van >1500 euri zijn door hen omgeruild voor blokjes van 100,- en zelfbouw. Waarom? 
Omdat het beter klonk.
Ik draai ook met twee zelfgebouwde (volledig Cryo). Kosten ca 80-100 euri.
Kameraden hebben zelfde en hun dure Furutechs en ander merk (>1500) verkocht.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Quote from: holco on March 16, 2020, 10:50:03
Ik had mijn stereo set volledig via een eigen audio groep op Supra LoRad kabels aangesloten en dat deed in mijn geval niet veel, nu met de AG1500S een vooruitgang geboekt die je never nooit met een kabel gaat halen.

My 2 cents ;)

Tsja, nu maak je het nog moeilijker.....

Het begon met een gewoon stekkerblok, audioblok, gefilterd stekkerblok en nu...regeneren van stroom/blok.

Zelf ben ik wel heeeel nieuwsgierig naar dit soort apparaten. Je betaalt er heel veel geld voor.
Is het daadwerkelijk beter dan een ver "doorgetweakte " audiogroep?
Met het opschonen van je huis en audiogroep/set kun je heel ver komen is mijn ervaring.
Het brengt een set op een flink hoger niveau.
Maar.....wat ik heb gedaan vraagt vele jaren ervaring, vallen en opstaan, frustratie en blijdschap. Kortom : niet te doen als je "prutsen"niet fantastisch leuk vind.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Die van Holco valt qua prijs nog wel "mee". Uit mijn hoofd 570 pond ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Snowmaster

Quote from: chansig on March 16, 2020, 11:31:14
Die van Holco valt qua prijs nog wel "mee". Uit mijn hoofd 570 pond ?

Gr. Hans

Haha, tuurlijk...valt best mee 😉
Dat is mijn receiver niet eens meer waard.
Zelfs de straatwaarde van mijn LS set haalt dat nog amper.
Daarom kijk ik tegenwoordig met totaal andere ogen naar de "onzin" in audioland.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Ik zet het dan weer af tegen blokken van 1000 euro of meer.

Iedere set waarin niets gedaan is aan akoestiek, geen sub(s) heeft en geen dsp gebruikt is mijn inziens weggegooid geld. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mancaver

#58
Quote from: chansig on March 16, 2020, 11:31:14
Die van Holco valt qua prijs nog wel "mee". Uit mijn hoofd 570 pond ?

Gr. Hans
'Invoice Total £ 516.67'
Totaalprijs, shipped naar NL.

Ik heb van de 8 apparaten aangesloten op de AG 3 netkabels (amps) t.w.v in totaal €650 er tussenuit gehaald en vervangen door DIY kabels met een C14 aansluiting. Heb meer verbetering door de AG1500 met 'gewoon goede' DIY kabels gekregen dan dat ik ooit door exotische kabel(wissels) heb 'ervaren'(*).

(*) edit: Niet alleen audio maar ook qua beeldkwaliteit

holco

Hier €605 betaald tot op de mat, zeg maar gelijk aan 2 Supra blokjes waar voor 3 kwartjes materiaal in zit :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

Zijn er ook echte meetgegevens van dit blok, dus 230V erin (met vervormingscijfers) en daadwerkelijk 230V uit ?
Mooi blokje en qua aanschafsprijs een echt 'koopje', kan het er niet voor maken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

holco

In mijn topic staan wel wat links naar reviews.

Quote from: Kingpin on March 16, 2020, 13:14:58
Zijn er ook echte meetgegevens van dit blok, dus 230V erin (met vervormingscijfers) en daadwerkelijk 230V uit ?
Mooi blokje en qua aanschafsprijs een echt 'koopje', kan het er niet voor maken.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

#62
Quote from: Snowmaster on March 16, 2020, 11:13:27
Zelf ben ik geen voorstander van blokken met filtering. Vaak maak je meer kapot dan je verbetert.
Klopt, als je niet weet hoe en waar je moet filteren en denkt ik plaats gewoon een emi/rfi filterblokje erin, dan kom je in 99% bedrogen uit.
Heb in het verleden ontzettend veel getweakt met filtering, ook op eindversterkers.
Heb het nu zo voor elkaar dat het filtert zonder dynamiekverlies in het hoorbare gebied (~8 a 10dB), daarna schiet het al vrij snel omhoog naar 75dB onderdrukking over een groot spectrum.
Dit filter pas ik nagenoeg altijd toe in mijn ontwerpen. Mijn eindversterker heeft dit filter ook en in verhouding met veel duurdere versterkers is er geen sprake van dynamiekverlies.

Andere uiterste is bv een verdeler met filterring die ik eens heb gemaakt. Wordt via laptop ingeregeld ...





Als ik dan kijk naar de prijs van de regenerator en deze doet wat het zou moeten doen dan wist ik het wel  ;)
Zeker gezien de prijs.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

paulkokkie

60 antwoorden en 55 verschillende meningen, mooi man zo'n draadje.  ;D
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

mancaver

Quote from: paulkokkie on March 16, 2020, 18:31:06
60 antwoorden en 55 verschillende meningen, mooi man zo'n draadje.  ;D
welkom in de wondere wereld van de audio tweaks :)

Snowmaster

Quote from: paulkokkie on March 16, 2020, 18:31:06
60 antwoorden en 55 verschillende meningen, mooi man zo'n draadje.  ;D

Snap wel dat je dat gevoel krijgt. Ik snap elke reactie wel en kan ze ook plaatsen.
Bij de conclusie van Kingpin sluit ik mij bv helemaal aan. Een goed werkende regenerator voor deze prijs zou heel mooi zijn. Scheelt veel gepruts met kabels, stekkers, blokken, tegenvallende filters, lineaire voedingen etc.

Zoek jij een stekkerblok start dan met iets degelijks en betaal geen hoofdprijs voor filtering.
Beter nog : leen ergens een blok en luister er eens een tijdje naar
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

@paulkokkie : even een zijstraat...
Je hebt een 4520. Heb je de inmeetmicrofoon al het werk laten doen? Of regel jij zelf alles in en probeer je al die >100 keuzes zelf te maken in het menu?
Nog twee simpele vragen : 1. staat de afstandseenheid ingesteld op 0,1 Of 0,01?
2. Welke set Up keuze heb je in het menu : 5.1 of iets anders?

Waarom vraag ik dat? Misschien kan ik je daarna iets duidelijk maken waardoor ook de keuze voor het blok eenvoudiger wordt
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

PascalP

#67
Quote from: holco on March 16, 2020, 13:27:16
In mijn topic staan wel wat links naar reviews.

welk stekkerblok en kabels gebruik jij nu achter de regenerator? Of heb je alles direct op de unit met C14 stekkers?
Lijkt mij ook wel wat om een keer te proberen ipv mijn huidig (gefilterd) Supra blok :)

Edit, ook al gereageerd in je eigen topic inmiddels :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

paulkokkie

Quote from: Snowmaster on March 17, 2020, 19:44:25
Snap wel dat je dat gevoel krijgt. Ik snap elke reactie wel en kan ze ook plaatsen.
Bij de conclusie van Kingpin sluit ik mij bv helemaal aan. Een goed werkende regenerator voor deze prijs zou heel mooi zijn. Scheelt veel gepruts met kabels, stekkers, blokken, tegenvallende filters, lineaire voedingen etc.

Zoek jij een stekkerblok start dan met iets degelijks en betaal geen hoofdprijs voor filtering.
Beter nog : leen ergens een blok en luister er eens een tijdje naar
Het was geen kritiek, vind het alleen maar mooi dat er zoveel verschillende meningen zijn.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

paulkokkie

Quote from: Snowmaster on March 17, 2020, 19:56:08
@paulkokkie : even een zijstraat...
Je hebt een 4520. Heb je de inmeetmicrofoon al het werk laten doen? Of regel jij zelf alles in en probeer je al die >100 keuzes zelf te maken in het menu?
Nog twee simpele vragen : 1. staat de afstandseenheid ingesteld op 0,1 Of 0,01?
2. Welke set Up keuze heb je in het menu : 5.1 of iets anders?

Waarom vraag ik dat? Misschien kan ik je daarna iets duidelijk maken waardoor ook de keuze voor het blok eenvoudiger wordt

Ik heb het zelf ingesteld, met de Audessey klopt er geen zak van.En als Weegschaal zijnde was dat een hele opgave, geloof me.

1 staat op 0.1
2 Die keuze staat op 5.1, omdat ik dat ook heb aangesloten.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Snowmaster

Quote from: paulkokkie on March 19, 2020, 18:51:03
Ik heb het zelf ingesteld, met de Audessey klopt er geen zak van.En als Weegschaal zijnde was dat een hele opgave, geloof me.

1 staat op 0.1
2 Die keuze staat op 5.1, omdat ik dat ook heb aangesloten.

Je hoort dat er dan geen zak van klopt. Top !
Als je er geen hobby aan hebt moet je niet gaan klooien in het menu .
Ik zal je niet overhalen maar al die schakelingen zijn software matig en bijten elkaar.
Hoe meer je native instelt en vooral uitschakelt des te beter de 4520 presteert.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

paulkokkie

Quote from: Snowmaster on March 20, 2020, 13:07:32
Je hoort dat er dan geen zak van klopt. Top !
Als je er geen hobby aan hebt moet je niet gaan klooien in het menu .
Ik zal je niet overhalen maar al die schakelingen zijn software matig en bijten elkaar.
Hoe meer je native instelt en vooral uitschakelt des te beter de 4520 presteert.
Ik heb al die verbeteraars uitgezet.Dat scheelde een hoop.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)