Harman Kardon AVR8500 receiver, THX Ultra, 24.1kg, 5x110w bij 8Ω

Started by Jack_D, February 17, 2020, 21:40:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack_D

 Te koop:
Harman Kardon AVR8500 receiver, THX Ultra, 24.1kg, 5x110w bij 8Ω
De laatste Hi-End receiver welke Harman Kardon heeft gemaakt.

Compleet met de originele verpakking en boekjes, door mij nieuw gekocht, toen €3000,-
Het vijf kanaals eindversterker gedeelte heeft een pre-in, je kan hem dus ook als losse zelfstandige 5 kanaals eindversterker gebruiken.

Geen krassen of beschadigingen en werk prima op de volgende twee onderstaande twee puntjes na:
Op de afstandsbediening zijn de 2 volumeknopjes niet meer oke, moet je zeer zeer hard indrukken om er nog leven uit te krijgen. De second zone afstandsbediening zit er ook bij en die is ongebruikt en ook geschikt om het volume mee te regelen.
De receiver heeft last van dementie, als de hoofdschakelaar uit is en je trek de stekker er uit is hij zijn instellingen na een half uurtje vergeten, backup accu-tje is aan vervanging toe.
Als je je oor op het apparaat legt, hoor je een hele lichte zoem, hoor je niet als je gewoon op de bank zit en denk niet dat dit een defect is, heeft hij altijd al gedaan, maar zet het voor de volledigheid het er toch maar bij, wil niemand iets tegen zijn zin verkopen. Denk dat de meesten mensen het niet eens op zou vallen.

Prijs:
Ik wil niemand een poot uitdraaien, en het is een oud beestje maar puur en alleen voor het eindversterker gedeelte wil ik €100,- hebben, de rest krijg je er gratis bij. Denk dat dit een hele eerlijke prijs is. Voor minder gaat ie niet weg, dan gaat ie de zolder op.

Verzenden(risico koper) ben ik wel bereid om te doen want de originele verpakking is aanwezig. Maar weet niet hoe ik voor een schappelijke prijs totaal 28 kg kan versturen?. Beste is sowieso om hem op te halen, dan weet je wat je koopt en loop je geen transportrisico. Af te halen in Zeeland....

Specs:
Sorry voor het "Duitse knippen/plakken werk" AV-Receiver mit THX Ultra-Zertifikat

       
  • Decodiert Dolby Digital 5.1/DTS 5.1, DTS ES Matrix/Discrete 6.1, THX Surround EX
  • Dolby ProLogic II, Modi Cinema oder Music (Light-Version ohne Einstellmöglichkeiten)
  • Logic 7, Modi Cinema, Extended oder Music 
  • Leistung im Fünfkanal-Surround-Modus (Sinus (FTC), 20 Hz bis 20 kHz, Klirr < 0,07 %, an 8 Ohm) 110 Watt pro Kanal
  • Leistungsaufnahme im Leerlauf 119 W, Maximale Leistungsaufnahme: 694 W (2 Kanäle werden angetrieben)
  • 6 Digitaleingänge auf Geräterückseite (3 x optisch, 3 x koaxial)
  • 2 Digitalausgänge auf Geräterückseite (1 x optisch, 1 x koaxial)
  • 2 Digitaleingänge auf Gerätevorderseite (1 x optisch, 1 x koaxial)
  • 2 Digitalausgänge auf Gerätevorderseite (1 x optisch, 1 koaxial)
  • AV-Eingang auf Gerätevorderseite (FBAS, S-Video-beschaltet plus 2-Kanal analog Audio)
  • 8-Kanal-Direkteingang
  • 8-Kanal-Pre-Out
  • Auftrennbare Endstufen
  • 3 YUV-Eingänge (Video 1/Video 2/DVD), 1 YUV-Ausgang (Monitor)
  • 5 AV-Eingänge (FBAS plus S-Video), 3 AV-Ausgänge (FBAS plus S-Video)
  • S-Video- und FBAS-Monitor-Ausgang
  • 2 Audio-Eingänge, 1 Audio-Ausgang (Tape)
  • 1 geschalteter, 1 nicht geschalteter Netzanschluss
  • Hochwertige Schraubverschlüsse für alle Lautsprecher
  • Multiroom-fähig
  • jeder Eingang individuell konfigurierbar
  • Systemfernbedienung mit EZSet-Funktion zur Einpegelung der Lautsprecher mittels eines integrierten Messmikrophons
  • On Screen Display
  • Maße (B x H x T in mm):440 x 196 x 519
  • Gewicht:24,1 kg
  • Farbe: Schwarz
  • Preis: 2999 EUR

Jack_D

Nog een paar fotos.......

Jack_D

En nog een paar kiekjes.........

Peerless Monster

Wat een beest. Hmmm begint bijna te kriebelen.
Jammer van die zoem! Weet je zeker dat je geen aardlusissue hebt?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jack_D


Komt niet uit de luidsprekers maar uit het apparaat zelf, resonantie van de mega grote ringkerntravo?, of zo iets. En dit heeft hij altijd al gedaan, dus tis in iedergeval geen symptoom dat er iets op instorten staat. En je moet het ook niet te heftig maken, je merkt er niets van bij gewoon gebruik. De gemiddelde fan in een reciever maakt net zo veel, al dan niet meer lawaai.


Ik weet dat sommige audiofielen perfectionistisch zijn tot soms in het absurden en wil niemand iets tegen zijn zin laten kopen dus vandaar dat ik het er bij heb gezet.

Voor dit geld ga je geen leuker apparaat vinden om je buren lekker mee te pesten  :D

Quote from: Peerless Monster on February 17, 2020, 23:41:54
Wat een beest. Hmmm begint bijna te kriebelen.
Jammer van die zoem! Weet je zeker dat je geen aardlusissue hebt?

blue-eyes

Quote from: Jack_D on February 18, 2020, 06:33:11
Komt niet uit de luidsprekers maar uit het apparaat zelf, resonantie van de mega grote ringkerntravo?, of zo iets. En dit heeft hij altijd al gedaan, dus tis in iedergeval geen symptoom dat er iets op instorten staat. En je moet het ook niet te heftig maken, je merkt er niets van bij gewoon gebruik. De gemiddelde fan in een reciever maakt net zo veel, al dan niet meer lawaai.


Ik weet dat sommige audiofielen perfectionistisch zijn tot soms in het absurden en wil niemand iets tegen zijn zin laten kopen dus vandaar dat ik het er bij heb gezet.

Voor dit geld ga je geen leuker apparaat vinden om je buren lekker mee te pesten  :D

DC offset killer is een optie ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jack_D

Uit de verkoop gehaald, te veel gedoe en geleur..........