Gallo Acoustics Strada 2 High End Surround speaker luidspreker

Started by CBdicX, February 17, 2020, 13:33:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CBdicX

Aangeboden de Gallo Strada 2 High End Surround speakers 4.0/4.1
De set bestaat uit 4x Strada 2, Strada vloerstandaards voor de Fronts, en 2 Strada muurbeugels voor achter.
Gewenste Center erbij en genieten maar, nu eens een surround set die het wel goed doet in muziek :-) !!

En een design waar de partner geen probleem mee zal hebben ;-)
De meegeleverde muurbeugels kunnen 180 graden horizontaal en 100 graden vertikaal versteld worden, dus perfect voor iedere gewenste stand, en zien er prachtig uit !
.
Heb eventueel de perfect bijpassende (High en LFE level input !)) TR3D subwoofer ook te koop, met factuur van Nederlandse leverancier voor de 2 jaar garantie van 28 Juni 2019.
De TR3D is voorzien van High Level en LFE level input wat deze ideaal maakt voor directe speaker aansluiting als u geen (subwoofer) pre-out heeft, of via LFE output.
.
Deze staat los van de speaker set, u bied dus op 4 Strada speakers + 2 Standaards/Beugels.
.
Deze set is van 28 Juni-2019 en word verkocht omdat de 4 Strada's in een surround setup stonden, wat ik niet meer gebruik.
De Strada krijgt lovende reviews en testen, ga dat eens lezen of bekijken op youtube.
Ik heb ook een mooie review van Gallo Acoustics Strada2 en TR-3D subwoofer, als u dit wil lezen laat het weten en ik mail deze review naar u.
.
De klank van de Strada2 kan worden gekenschetst als transparant, neutraal, vrij van kleuring, luchtig en kamerbreed. De Strada2 heeft van zichzelf geen kleuring en laat vooral de klank van de aangesloten versterker horen. Stemmen en instrumenten klinken realistisch. Geen enkel toongebied staat op de voorgrond of achtergrond. Laag, midden en hoog zijn netjes in balans.
.
Set is in uitstekende staat en compleet met dozen, dus vervoer of versturen is mogelijk.
Met deze set worden de standaards nieuwe versie geleverd.
Met het vorige model standaards was het uiterst lastig om banaan pluggen te gebruiken, bij deze nieuwe versie is dat prachtig verbeterd (zie foto) en de standaard heeft nu een fraaie boog gekregen, en lijkt de speaker er boven te hangen van zijkant.
.
De Strada's zijn ook makkelijk wat plaatsing betreft vanwege de 180 graden bandtweeter, de "sweetspot" is overal aanwezig, of juist afwezig, net zoals je het bekijkt.

De zitplaats is minder belangrijk voor optimale Film en Stereo ervaring !

De Strada's zijn FULLRANGE speakers met een uniek design ZONDER de gebruikelijke crossover filters wat een bijzonder zuiver en onvermoeibaar geluid geeft.
.
Een (TR3D) subwoofer erbij en klaar :-)
.
De TR3D (verbeterde uitvoering van de TR3) heb ik ook beschikbaar mocht u de set compleet willen, of voeg een eigen subwoofer toe.
Deze sub doet niet onder voor REL, BK of SVS !
.
Mag duidelijk zijn dat de biedingen serieus dienen te zijn, dit is ook een serieuze set !
Strada's nieuw kosten rond de 950,00 per stuk, standaards zijn 400,00 voor een set, TR3D sub is 899,00 euro.
Mijn vraagprijs is nu de helft van nieuw.
Te beluisteren en op te halen in Almere, verzenden kan ook, kosten koper.
.
Gallo Acoustics Strada 2 luidspreker
De Strada 2 is een luidspreker van Gallo Acoustics die valt onder de mooie, compacte luidsprekerserie van het merk en is de nieuwste versie van de veelgeprezen Strada luidspreker.
Met een indrukwekkende belastbaarheid, 90dB gevoeligheid, 68Hz-20kHz frequentiebereik en een perfecte spreiding van geluid, is de Strada 2 geschikt voor elke ruimte en in combinatie met elk systeem.
Gallo Acoustics ontwikkelde een Optimised Pulse Technology (OPT) systeem zodat de prestaties van de Strada 2 optimaal zijn.
.
Drivers en tweeter
De luidspreker beschikt over een paar 4-inch grote Kevlar-drivers die worden ondergebracht in dezelfde behuizing als de A'Diva.
Daarnaast staat Gallo's  CDT II-tweeter voor de weergave van hoge tonen.
Deze luidspreker zorgt, net zoals de andere luidsprekers uit de serie, voor een grote soundstage, spreiding van hoge tonen en helderheid.
.
Live performance
Naast het OPT systeem is de Strada 2 voorzien van een CDT 3 tweeter.
De combinatie van beide zorgt er volgens de fabrikant voor dat de grens tussen het opgenomen geluid en een live performance vervaagt.
Of u de luidspreker nu op een plank bevestigd of rechtstreeks aan de muur, hij produceert de meest uitgebreide en volle soundstage denkbaar, zonder de noodzaak om een subwoofer toe te voegen.

Het model bestaat uit twee metalen bollen met elk een doorsnede van 10 centimeter.
In het midden bevindt zich de hoge tonen 180 graden band weergever, daardoor zet de Strada 2 een hoogwaardig geluidsbeeld neer.
De luidspreker kan probleemloos in een Stereo, of 2.1 setting worden geplaatst in combinatie met een subwoofer.
.
Max. belastbaarheid (in Watt) 150W
Nominale impedantie (in Ohm) 8
Gevoeligheid (in dB) 90dB
Frequentiebereik (in Hz) 68Hz - 20Khz
Afmetingen (B x H x D) (in mm) 127 x 343 x 191

.
Gallo Acoustics TR-3D subwoofer
+ factuur 28 Juni 2019 voor de 2 jaar garantie

Nieuw in de Gallo Acoustics line-up is de TR-3D subwoofer. De TR-3D (met voldoende nauwkeurige bass controle om te voldoen aan de wensen van de luisteraar) is gekoppeld aan een aluminium conus, 10" driver en de kenmerkende S2 bas technologie. Het is de opvolger van de TR-3 en TR-1D met een geheel nieuw en verbeterd binnenwerk.
.
Unieke behuizing
De subwoofer maakt gebruik van een unieke technologie om de beste diepe bas te leveren vanuit een zeer compacte behuizing. Omdat de TR-3D een cilindervorm heeft, treedt er geen resonantie op zoals soms bij conventionele rechthoekige subwoofers wel het geval is. De Gallo TR-3D is een dynamische subwoofer die hoogstaande prestaties biedt. Hij is voorzien van een nauwkeurige basregelaar en een gehard stalen behuizing die de bouwkwaliteit van deze subwoofer benadrukt.
.
Veelzijdige subwoofer
De TR-3D is voorzien van een aluminium cone driver die wordt aangedreven door een krachtige, 300 Watt klasse-D digitale versterker. Om er zeker van te zijn dat de subwoofer in elke ruimte tot zijn recht komt, zijn er bas equalizer opties aan de TR-3D toegevoegd zodat de prestaties aan de grootte van de ruimte worden aangepast.
.
Specificaties:
In-room frequency response  18Hz - 180Hz +/- 3db
Versterkervermogen (in Watt) 300 Watts RMS, 600 Watts max.
Phase  0/180 switch
Low pass 50 to 180Hz, continuously variable with LFE by-pass switch
High pass 100Hz fixed, 1st order on high-level output
Bass EQ  0dB, +3dB, +6dB 25 Hz center frequency
Afmetingen (B x H x D) (in mm) 275mm (W) x 305mm (H) x 345mm (D)
Enclosure type Hardened steel with S2 Bass loading
Connections  2 female RCA phono inputs and 2 female RCA phono outputs (pass-thru) 5-way gold plated binding posts
Woofer diameter 10" long throw ceramic coated aluminum
Garantie 2 Jaar

Kanariepiet

Uh 1op1 marktplaats marketing praatje, maar wat is je vraagprijs, die staat er namelijk niet bij?

chansig

Het is even zoeken...maar die staat er gewoon in.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kanariepiet

Quote from: chansig on February 17, 2020, 15:25:49
Het is even zoeken...maar die staat er gewoon in.

Gr. Hans

Ik kan alleen de nieuwprijs vinden en de helft van nieuw.......

CBdicX

Quote from: kanariepiet on February 17, 2020, 17:07:35
Ik kan alleen de nieuwprijs vinden en de helft van nieuw.......

Nou, dan weet je de vraagprijs toch, of zie ik dit verkeerd ?
En inderdaad, dit is dezelfde set als op Marktplaats met iets meer foto's.
Hoop hier op HT wat serieuzere "kopers" te vinden.

Kanariepiet

Quote from: CBdicX on February 17, 2020, 17:15:55
Nou, dan weet je de vraagprijs toch, of zie ik dit verkeerd ?
En inderdaad, dit is dezelfde set als op Marktplaats met iets meer foto's.
Hoop hier op HT wat serieuzere "kopers" te vinden.

Uhh, de forumregel is een vraagprijs vermelden, dat doe je toch echt niet  :closedeyes:

Lucky.L

Quote from: kanariepiet on February 17, 2020, 18:08:36
Uhh, de forumregel is een vraagprijs vermelden, dat doe je toch echt niet  :closedeyes:
Volgens mij wel alleen moet je even rekenen.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

CBdicX

Ik denk, nou, ik zet deze mooie set op HTForum en dan tref ik Hifi liefhebbers die een kans op een mooie Gallo set wel zien zitten.
Hopelijk is die "mierengewip" nu klaar en krijg ik reacties betreffende aanschaf interesse.