Aankoop ‘Japanse’ spullen.

Started by dennis81, February 17, 2020, 12:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennis81

Beste mede fanaten.


Mijn oog is gevallen op de Denon avr-x3600.
Nu gaat deze post niet specifiek over deze receiver maar meer om de prijzen.
De afgelopen maanden heb ik deze steeds zien dalen, speciifiek op dit model met al een aardig verschil sinds de introductie. Binnen een maand of twee is de aankoop gepland echter las ik  net een bericht over een mogelijke recessie in Japan.
Zou dit van invloed hebben op de prijzen in Nl?
Beter nu kopen ipv over een maand of twee?
Of laat ik me nee meenemen in de trein der chaos 😅

El Nino

Denk niet dat dit invloed heeft. Waarschijnlijker is dat de afzet in China sterk terugvalt en daardoor prijzen wereldwijd dalen om het volume op peil te houden.

Maar goed dit is een aanname, waarvoor een verdere economische onderbouwing ontbreekt.

Zou er allemaal niet op gaan zitten wachten, denk dat dit alleen zin heeft bij TV's, gezien de snelle technologische on kostenontwikkelingen van de schermen.

Gewoon lekker aanschaffen.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Ralf67

Ze kunnen last krijgen van de productie, als er onderdelen uit China in zitten.

We gaan het zien.

dennis81

Bedankt voor jullie reacties.
Ik moet helaas nog heel even wachten tot t budget daar is. Hopelijk is dan ook gebleken dat het geen invloed is op ons prijspeil.

vik

Sowieso zijn de Denon AVR-X8500H, Marantz SR 8012 en de AV 8805 de enige units die worden gebouwd in Japan. De rest is China.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

clicquot


dennis81

Mmmm
En dan is ie toch ineens Bij alle aanbieders waar ik kijk 250.- duurder als vanochtend 😟

Trabuca

Quote from: dennis81 on February 19, 2020, 00:11:15
Mmmm
En dan is ie toch ineens Bij alle aanbieders waar ik kijk 250.- duurder als vanochtend [emoji45]
Vraag één van onze sponsoren om een scherpe prijs. H&C HiFi bijvoorbeeld.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Dura

Als er teveel eindprodukten in de magazijnen liggen kun je prijsverlagingen verwachten, maar wat we nu hebben is dat de assemblage begint te haperen in China, dan krijg je juist een tekort aan consumentenprodukten. Zie Coolblue, die als de prijzen verhoogt en de reclame gestopt heeft, en ik begrijp waar dat vandaan komt. waarom investeren in reclame om de omzet te verhogen, als je toch niet aan de vraag kunt voldoen? En waarom niet de prijs omhoog van artikelen waarvan je verwacht dat die binnen afzienbare tijd niet meer leverbaar zijn?
Kortom, dit lijkt me niet het moment om op kortingen voor electronica op de korte termijn te wachten.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

dennis81

Precies wat ik dacht.
De prijzen van alles wat ik de afgelopen 4 maanden bekeken heb in mijn oriëntatie zijn allen omhoog gegaan.
Net nu ik zover ben de aankopen te doen 😕
Maar ja er zijn ergere dingen in het leven.
Dan nog maar even sparen en keuze maken wat nu wel te kopen en wat even uit te stellen.

Jack_D

#10
Paar maanden geleden mijn nieuw receiver gekocht, toen de prijs nagenoeg overal tussen de €700-€500 lager als nu. Zag dat hij nu overal nagenoeg weer op de advies/introductie prijs staat. Ik heb hem nog net op tijd "goedkoop" binnen gesleept.

Ik blij..... :D , maar mensen die nu in de markt zijn voor een nieuw speeltje niet blij.

Voor dure spulletjes zou ik wachten, tenzij er natuurlijk iets defect is. Heb je het nu nodig, dan ben je de sigaar en betaal je nu meestal het volle pond. Corona doet de prijs geen goed.