Rythmik Audio DS1510CI + H600XLR2

Started by Rozz, February 17, 2020, 08:51:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

Duidelijk  :thumbs-up:, nogmaals fraai stukkie werk hoor  :clapping:

belgiansound

Heel mooi! Bijna doodzonde om al die mooie bracing weg te steken in die buitenkast :D

Heb je de buitenkast eigenlijk in verstek laten zagen? Ik neem aan dat je het nog moet afwerken? Knap werk iig, heb je vele dagen arbeidsvreugde aan gehad vermoed ik :D

Rozz

Quote from: belgiansound on April 17, 2020, 23:15:01
Heel mooi! Bijna doodzonde om al die mooie bracing weg te steken in die buitenkast :D

Heb je de buitenkast eigenlijk in verstek laten zagen? Ik neem aan dat je het nog moet afwerken? Knap werk iig, heb je vele dagen arbeidsvreugde aan gehad vermoed ik :D

Thanks, ja he, je zou bijna een buitenkant van dik plexiglas moeten maken ofzo haha.

Ja buitenkanten zijn in verstek gezaagd, alle zijdes worden nog met de bovenfrees afgewerkt en daarna nog in de warnex gespoten, heb een paar andere speakers waar ik eerst op ga uitproberen.

Ik heb de "mazzel" gehad dat ik een paar weken thuis moest zitten en kon daardoor bijna dagelijks wat doen.
Al met al denk ik dat ik 1,5 week in totaal bezig ben geweest, van uittekenen tot hoe ie er nu bijstaat.
Inmiddels weer aan het werk dus gaat nu wat langzamer maar ondertussen kan ik wel beetje genieten :pompom:
Is echt wel een leuk project om te doen, met eigenlijk ietsjes meer dan hus-tuin-keuken gereedschap (bovenfrees heeft niet iedereen)
Uiteindelijk als ik klaar ben zal ik een opsomming geven van de kosten, voor de zelfbouw en wat het zou kosten om een complete sub te laten overkomen, al denk ik dat het laatste ook wel zelf is uit te zoeken.
LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Rozz

Ik kreeg een DM met de vraag wat alles nou gekost heeft, ik zou dit inderdaad nog melden.
Dus bij deze de kosten die ik gemaakt heb:

Onderdelen USA:
DS1510: $799
Zilveren konus: $70
Upgrade naar H600XL2 plate amp: $40
Verzending naar USA2You.nl (binnen USA dus): $79
Totaal $988 ($1=€0,9549) is totaal €943,44

Verzending USA naar NL:
FedEx Doos 19"x 19"x 19" , 55lbs $174,65 = €166,77
Shipping Fee per order (USA2You) €35
Shopping Fee 5% (omdat ik de bestelling via USA2You.nl heb laten uitvoeren): €47,17
Totaal in euro`s €1192,39

Verder kwam achteraf nog invoer+belasting bij van €135 (omdat op formulier waarde van $450 stond en gelukkig niet hogere/echte waarde :pompom:)
Alle hout op maat laten zagen bij www.opmaatzagen.nl €195

Komt totaal uit op €1522,39
Dat is dan zonder lijm/verf/voetjes.

Als je nou een kant-en-klare F15HP met zilveren konus en H600XL2 plate amp zou kopen, ben je sowieso tussen $1392 en $1567 (€1329 / €1496) kwijt afhankelijk van de finish, wel met gratis verzending binnen USA
Dan komt nog verzending naar NL bij en dat is vele malen meer omdat pakket nu veel zwaarder is!! ook invoer + btw zal veel meer zijn omdat waarde op formulier ook hoger zal zijn)
Gewicht van de F15HP is al 108lbs en dat is dan zonder verpakking.
Laat ik dus HEEL ERG GROF gaan rekenen, 55lbs was €166, 108lbs zou dan grof uitkomen op minimaal €332
Komt nog invoer+btw bij, als je rechtstreeks via Rythmik Audio zou bestellen zou je volledig aankoop bedrag hebben van $1329 / €1496....daar minimaal 21% van is €279 / €315
Grofweg kom je ongeveer uit op €1940 tot €2143 uit...misschien dat je via USA2You.nl een klein beetje mazzel zou hebben met waarde op document en verzending, maar dat kan je zelf makkelijk uitzoeken.
Misschien dat holco nog zou willen melden hoeveel hij kwijt was voor zijn F15HP?!?

Maar nogmaals, ik heb het niet alleen gedaan voor de kosten, maar voornamelijk omdat ik het leuk vind om zelf wat te bouwen, en als je toch serieus geld er tegen aan gooit, neem dan wat moois.
LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

holco

Ik heb de F18 ;)

Ff grof kwam deze op €2100 uit tot op de deurmat.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.


holco

Eens ;D

Maar het had op voorhand ook een stuk duurder uit kunnen pakken.

Quote from: morca on April 25, 2020, 14:54:05
Geen geld voor zo,n goeie sub.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rozz

LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Rozz

Zoooo...daar ben ik weer...nu nagenoeg alle andere klusjes rondom/in het huis zijn gedaan, kon ik weer iets met de sub doen.
Klein foutjes gemaakt tijdens freesen, ze hadden te kleine lager op frees geplaatst waardoor ik te diep ben gegaan, gelukkig valt de schade mee en kan ik met mdf vuller nog wegwerken.
Eerste laag grondverf zit binnenin...wat een tering klus zeg!! note-to-self: verf meteen zoveel mogelijk aan de binnenkant voordat je alles gaat monteren.







Ondertussen sinds mn laatst post ben ik ontzettend aan het genieten geweest van de sub...man man wat een ding!! ik was eerst bang dat ik het geluid zou kunnen lokaliseren en dat hij te langzaam was voor mn ribbon speakers...maar niets is minderwaar!
Plate amp wordt niet eens zo warm, en dus besloten om geen extra ventilatie gaten/sleuven te maken aan de achterzijde.
Warnex zwart is ook binnen, samen met de HVLP 2.0mm spuitpistool, wilde eersst warnex grijs maar die is nergens meer te krijgen..grrrrr.
Volgende stap, binnenkant nog keertje gronden (gewoon omdat het dan iets mooier dekt) en buitenom ook gronden (ook al hoeft het niet met warnex)

Als RCA wil ik voor de Chord Company Shawline gaan, ik ben al bekend met de Clearway voor de front versterker en is misschien wel een goeie upgrade.
https://chord.co.uk/product/shawline-analogue-subwoofer-cable/
LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

holco

Goed bezig man, en hoe het klinkt kan ik mij wel iets bij voorstellen  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Cobraatje

Een ribbonliefhebber met een direct servo sub, een man naar mijn hart ;)

Een Rythmik zal niet snel te langzaam zijn, soms zelfs te snel.
Heb ergens gelezen dat een opnamestudio(vergeten welke) de Rythmik subs die zij gebruiken moest vertragen bij opnames omdat de sub(s) sneller waren dan de speakers.

Rozz

Thanks voor de complimenten.
Vandaag lekker met mdf vuller bezig geweest, straks eerste grondlaag buitenkant aanbrengen, nu ik zo weer bezig ben, mis mn spelende subje whaha.

Quote from: holco on June 13, 2020, 15:31:31
Goed bezig man, en hoe het klinkt kan ik mij wel iets bij voorstellen  :D

Quote from: Cobraatje on June 14, 2020, 07:29:14
Een ribbonliefhebber met een direct servo sub, een man naar mijn hart ;)
Een Rythmik zal niet snel te langzaam zijn, soms zelfs te snel.
Heb ergens gelezen dat een opnamestudio(vergeten welke) de Rythmik subs die zij gebruiken moest vertragen bij opnames omdat de sub(s) sneller waren dan de speakers.
LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Rozz

LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.


mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rozz

Zooo...dat valt nog best mee al zeg ik het zelf, voor het eerst met een HVLP spuit aan de gang, en resultaat mag er best wezen.
Wel merk ik dat ik eigenlijk moet spuiten met een beker onder druk, ondanks de 2.0mm naald merk je dat het niet wordt zoals het eigenlijk bedoelt is, met meer glans, maar warnex is best dik zeg!

Als ik minder uitwaaier (met druk) dan krijg ik wel veel meer glans maar best wel wat strepen...dus gekozen voor iets minder glans maar wel met minder strepen.
zie hieronder het resultaat, paar uurtjes nog drogen in de zon en dan kan ik de onderkant spuiten.









Als iemand weet waar ik een druk beker voor een ali HVLP kan scoren, hoor ik het graag!
LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

holco

Netjes, maar met een geadviseerde structuur roller krijg je ook erg goede resultaten.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rozz

Tadaaa....

Net voor de zware regenbui alles klaar gekregen, droog genoeg om de voetjes eronder te zetten en lekker binnen uit te laten harden.
@holco: volgende project dan maar rolletje uitproberen.
@de rest: thanks voor de complimenten!




LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Rozz

En.......helemaal klaar!!!
Staat alweer te spelen...oh wat heb ik dat die paar dagen gemist...whahaha

Tip voor mensen die het ook voor het eerst doen, zorg ervoor dat je niet al te kritisch op meet en bouw ietsjes speling in bij de schroefgaten, nu heb ik dit goed opgelost door in het mdf de gaten wat groter te boren zodat nu alle schroeven pakken als je de driver erin plaatst.
Volgende tip, als je handmatig de binnenkant/bracing gaat maken, bedenk dan goed of je buitenkant in verstek wilt doen, ik denk dat het makkelijker was geweest als ik gewoon alles recht had laten zagen, doe je alles via CNC, tja, leef je uit zou ik zeggen.
Zelfbouw scheelt echt veel geld en als geeft als hoofdzaak een behoorlijk goed gevoel dat je iets helemaal zelf heb gemaakt...zit je zelf ook te denken of twijfel je om iets te doen?, gewoon oppakken joh, nadenken, bedenken en uitvoeren is echt wel leuk voor de hobbyist, ik kan het iedereen aanraden.
En zoals ik het een beetje laat zien, met een beetje simpel huis/tuin/keuken gereedschap kan je echt wel iets moois maken!
Chord Company Shawline analoge sub kabel is inmiddels besteld.

Als je vragen hebt over mijn bouwproject, PM/DM me maar!

LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

holco

Het was niet de bedoeling om kattig over te komen hoor, enkel maar als tip bedoeld voor diegene die geen spuit apparatuur hebben  ;)

Met de roller op mijn ex octo sub, hoe fijner de structuur roller des te fijner de korrel.



Quote from: Rozz on June 16, 2020, 16:32:55
Tadaaa....

Net voor de zware regenbui alles klaar gekregen, droog genoeg om de voetjes eronder te zetten en lekker binnen uit te laten harden.
@holco: volgende project dan maar rolletje uitproberen.
@de rest: thanks voor de complimenten!




<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rozz

@holco: ik voelde me ook niet aangesproken hoor, ik zag het inderdaad als tip, zoals jouw plaatje had ik gehoopt het ook te krijgen...maar geen druk beker, dus jouw tip om dan rollertje te gebruiken is welkom.

@mr.crash: ja ben er erg blij mee!!

Quote from: holco on June 16, 2020, 22:31:58
Het was niet de bedoeling om kattig over te komen hoor, enkel maar als tip bedoeld voor diegene die geen spuit apparatuur hebben  ;)

Met de roller op mijn ex octo sub, hoe fijner de structuur roller des te fijner de korrel.
LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

noot87

NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP