Rythmik Audio DS1510CI + H600XLR2

Started by Rozz, February 17, 2020, 08:51:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rozz

Nadat meerdere kleine projectjes thuis zijn uitgevoerd kan ik weer verder met de sub  :pompom:

Omdat ik geen zin had in het uitzoeken hoe sketch werkt heb ik diverse ouderwetse tekeningen gemaakt, hout is inmiddels besteld bij opmaatzagen.nl

Er komt een bracing matrix van 2x2 in, met een aparte amp ruimte, bracing is 18mm v313 en buitenkanten zijn 22mm v313 in verstek, voorkant heeft een 2e laag van 9mm

Ruimte voor de amp maak ik binnenin over de gehele hoogte en heeft zodoende ruimte boven en onder de amp om een soort grilletje te plaatsen zodat warmte eruit kan, ik moet nog gaan uitzoeken hoe en met welk materiaal ik dit ga doen.
Verder denk ik alle hoeken/randen te gaan afronden, dezelfde grootte als rubberen rand op de driver.

Uitwendige afmetingen zijn ongeveer 53cmx53cmx53cm en na aftrek van bracing/ampruimte hou ik 88liter over....met aftrek van driver kom ik verdomd dichtbij de benodigde 85liter
LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


Rozz

 :pompom: :pompom:

Hout is binnen, wel paar hoekjes die het verzenden niet hebben overleefd maar gelukkig kan ik daar wel wat mee en ga je er uiteindelijk niets van zien.
Even snel binnenwerk provisorisch in/naast elkaar geplaatst en alles is goed uitgemeten en uitgesneden...nu rustig aan lekker aan de gang gaan, zal af en toe wat pics posten.

LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Rozz

#29
Was heerlijk weer om met mn hobby bezig te zijn, en ik moet zeggen, voor iemand die het voor het eerst doet en geen CNC bank heeft en gewoon met huis/tuin/keuken gereedschap werkt...ben ik er best tevreden over!
Alleen 1 achterplaat voor de amp was ik vergeten mee te bestellen.....stond wel op mn lijstje maar niet op de website ingevoerd ???...maar ik heb nog stuk 22mm liggen en ga ik zelf op maat maken.
Verder ga ik natuurlijk alle gaten mooi met de bovenfrees afwerken, maar ik denk dat ik al aardig op weg ben  :pompom:
Nu ik zo naar holco zn werk kijk en die van mij...zit ik nu te twijfelen om de gaten wat meer hoekig te maken ipv rond....
















LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Rozz

#30
Vandaag bezig geweest als een handmatige CNC bank  :-X
Valt vies tegen om met decoupeerzaag en boormachine iets netjes te maken nadat je al gaten had gemaakt....maar gaat nog beetje afgewerkt worden, niet teveel want het is maar bracing en volkomen uit het zocht.
Al het ruw werk is nu eigenlijk gedaan.







LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

mijkie

#31
ziet er prima uit toch, nog ff de freesmachine langs de scherpe kanten van de gemaakte gaten en je kunt beginnen aan de buitenkant !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rozz

#32
Thanks...ja precies...volgende stap is gebruik van bovenfrees....ben wel benieuwd hoe de driver in front eruit ziet en dan provisorische in de bracing hangen...
LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

mijkie

altijd leuk, dit soort projecten, ik heb ook al wat gebouwd en het kriebelt al weer  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Jack_D

Soort Chinese puzzel...... :thumbs-up:

Quote from: Rozz on April  2, 2020, 17:51:01
Vandaag bezig geweest als een handmatige CNC bank  :-X
Valt vies tegen om met decoupeerzaag en boormachine iets netjes te maken nadat je al gaten had gemaakt....maar gaat nog beetje afgewerkt worden, niet teveel want het is maar bracing en volkomen uit het zocht.
Al het ruw werk is nu eigenlijk gedaan.










Rozz

Weer stukkie verder..gaat lekker zo!!
Wel een tering zooi als je met de bovenfrees aan de gang gaat zeg  :-X












LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Jack_D

Mocht het geluid tegenvallen kun je er nog altijd een vogelbadje van maken :D

Mooi projectje, ben benieuwd naar het visuele en audio resultaat :thumbs-up:

Quote from: Rozz on April  3, 2020, 16:40:46
Weer stukkie verder..gaat lekker zo!!
Wel een tering zooi als je met de bovenfrees aan de gang gaat zeg  :-X













Rozz

#38
Quote from: Jack_D on April  4, 2020, 00:17:29
Mocht het geluid tegenvallen kun je er nog altijd een vogelbadje van maken :D

Mooi projectje, ben benieuwd naar het visuele en audio resultaat :thumbs-up:

Haha...wel een duur vogelbadje...

Thanks, ben zelf natuurlijk ook wel benieuwd.

EDIT:
Weer ietsjes verder, alvast wat begonnen te lijmen.



LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Rozz

Bracing is nu nagenoeg klaar, alleen nog wat kleine hoogte verschillen afvlakken, dat krijg je als je alles verder met de hand doet.
Maar ik ben wel erg blij met hoe het geworden is!!
Ik heb 2 zijdes van kist nog niet verlijmd, zodoende kan ik bracing er netjes vlak in krijgen en heb ik ruimte om gehele binnenkant nog te verven nadat bracing er vast inzit.
Driver, amp en voetjes zitten straks met inslagmoeren vast.
Ventilatie grill/gat voor amp laat ik nog even achterwege, eerst even kijken hoe warm alles gaat worden, dus buitenkant verven laat dan dus nog even op zich wachten, wel wil ik nadat alles vastgelijmd/droog is alle hoeken nog frezen, met een radius die overeenkomt met rubberen ophanging van driver, denk dat het optisch wel mooi oogt.
Misschien heb ik allemaal een andere volgorde met alles aangehouden dan de experts/kenners, maar is wel een erg leuke leerervaring zo :pompom:










LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Muziekliefhebbert

NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Rozz

#41
Thanks!

LOL...toch maar helemaal dicht gemaakt na alles vlak gemaakt en geschuurd te hebben.





LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rozz

Inmiddels even provisorisch alles gemonteerd, was ERG benieuwd naar het "resultaat"
WOW!!!!! TERING!!!!
Voorheen bij laag volume (achtergrond muziek) waren mijn front speakers wel wat duidelijker/beter/strakker in het laag, maar zodra er nu een film/serie gekeken wordt en volume wat meer omhoog gaat...sjezus zeg...mooi strak en laag erg mooi aanwezig, ik kan rustig de denon op 65 zetten zonder dat mn fronts in het laag overbelast worden.

:pompom: Blijvertje :pompom:

Wel paar schoonheidsfoutjes gemaakt, gaatjes voor de driver schroefjes te krap gelaten, even iets groter boren zodat ik iets meer speling heb om ze te monteren, alles moet binnenin nog gesealed worden, freesje om de buitenkant af te ronden is besteld, rubberen ring van driver is 30mm, dus freesje R15 erover en alle hoeken/zijdes zijn net zoals de driver ronding.
En bij de uitsparing voor de amp ben ik een klein beetje te ver door gevreesd, kan ik met kneedbaarhout wegwerken.
Voetjes erg blij mee, sub is lekker stabiel (en niet te tillen zwaar!!!) staat nu nog op karretje om makkelijker te rollen.
Langere kabels zijn aanwezig dus ik kan de sub op meerdere plekken in de kamer proberen (ook dankzij karretje)
De sub (en de rest) is met de denon Audyssey MultEQ XT32 afgesteld, bij gebrek aan beter.

Kom er wel achter dat er maar 1 12v trigger out werkt, de 2e geeft geen pukkel, ook al staan alle instellingen goed...dacht een 12v jack mono splitter te kunnen gebruiken om werkende trigger te splitten naar de sub en naar mn front amp...maar dan levert ie te weining...weet nog even niet hoe ik dit op ga lossen al heeft de sub wel een auto stand..moet ik dus nog even uitzoeken.

Via aliexpress voor €25 een HVLP 2008 spuitpistool besteld, zit te denken om warnex RAL7016 te spuiten, jaja, lekker standaard, maar moet ergens beginnen.

LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

jahtari

Het ding ziet er bruut uit! Alsof die zo de folies uit de apogee kan blazen.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Rozz

haha...nou....dat doet ie dus ook he...vandaar dat alles nu beetje opzij is gezet  :D
LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire

Contour

Mooie sub, indrukwekkende fronts!

fluissie

Mooie sub hoor  :thumbs-up:, maar ben je nou niet net zoveel kwijt als dat je gewoon een f15hp gekocht had ??!

Dirk

daar kan ik wel op antwoorden (heb in het verleden ook wel wat van Rythmik gekocht, zowel "kant en klaar" als in kitvorm)
ten eerste is de reden voor zelfbouw natuurlijk niet om goedkoper uit te zijn, het plezier van eea uitzoeken en bouwen is voor velen minstens zo belangrijk, zelfs vaak belangrijker dan het feit of het nu beter of net zo goed presteert dan iets wat evenveel kost uit de winkel.

maar...als je dus een kit bij Rythmik koopt ben je normaal toch echt nog wat goedkoper af dan een volledige sub van ze, zelfsd als je alle hout gewoon moet inkopen bij bvb een opmaatzagen.nl

afwerking blijft natuurlijk soms "een dingetje" bij zelfbouw, maar ook daar wordt menig zelfbouwer steeds handiger en beter in, met soms héél mooie resultaten als gevolg ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rozz

Quote from: fluissie on April 16, 2020, 14:37:37
Mooie sub hoor  :thumbs-up:, maar ben je nou niet net zoveel kwijt als dat je gewoon een f15hp gekocht had ??!

Thanks, maar nee joh, een kompleet F15 is al ongeveer 500-600 usd duurder...en vele malen zwaarder dan losse set...dus verzending is dan echt veel duurder ook al had ik hem nog steeds via usa2you laten verzenden.
Ook zou btw + invoerbelasting vele malen hoger zijn, tuurlijk blijft dit een dure hobby zoiets uit de VS te importeren.

Maar net wat Dynky ook zegt, zelfbouw is eigenlijk de reden waarom ik dit gedaan heb.
LG OLED65C8PLA, Denon AVR-X7200WA, Denon DCD-520AE, Vero 4K+, Apogee Acoustics Caliper Signature (Full Ribbon/Modified), Apogee Acoustics Centaur (Hybrid), Visaton Aria MHT Center, Visaton Aria MHT, Monster HTS2600, Nordost Red Dawn Bi-Wire