goedkope slimline receiver

Started by Teejoo, February 16, 2020, 22:19:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Ik zoek een goedkope slimline receiver ter vervanging van onze huidige Pioneer in de woonkamer. Die geeft tegenwoordig harde tikken door de speakers.

Hij moet minimaal 2 kanalen kunnen versterken en een subwoofer uitgang hebben. Ingangen HDMI, 1 ARC uitgang en minimaal 1 optisch in.

Wie heeft er tips? Hij moet vooral niet te diep zijn. Max 34 cm.

Ik denk aan de Sony STR-DH590 of weer Pioneer (VSX-S520D)

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

#2
Quote from: Dynky on February 16, 2020, 22:33:41
een Onkyo TX-L20D
Zal ik ook eens checken!

Edit: zag er veelbelovend uit, helaas te diep.

PascalP

Lees ook veel goede reviews over die Marantz NR modellen, maar geen idee hoe die zich verhouden met de door jouw genoemde opties en de diepte van de unit zelf.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MechanicalAnimal

Quote from: Teejoo on February 16, 2020, 22:19:11
Wie heeft er tips? Hij moet vooral niet te diep zijn.

je kun je met zo'n vraag beter echt even afmetingen aangeven.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Teejoo


Jinge

Pioneer sx-s30dab

Is een Onkyo TX-L20D maar dan 33cm diep.

Teejoo

Bedankt voor alle tips. Het is de Sony STR-DH590 geworden. Moet hem wel nog installeren.

Teejoo

#8
Quote from: Teejoo on February 24, 2020, 10:08:04
Bedankt voor alle tips. Het is de Sony STR-DH590 geworden. Moet hem wel nog installeren.
Nog even een Update: ik heb de Sony toch retour gestuurd. Je kon daar gek genoeg niet goed instellen dat je maar 2.1 speelt. De enige oplossing was de dsp Front surround, maar dat klonk toch echt een stuk minder dan ik gewend was met de oude Pioneer. Dus toch maar weer de Pioneer VSX-S520D besteld wat in feite de opvolger is.
Die staat inmiddels te spelen en doet het prima met 2.1. Sowieso heeft hij voor de €50 meer een stuk meer mogelijkheden in de setup.

En nu heb ik weer discrete ir codes voor aan en uit, welke ik voor de Sony niet kon vinden.