Altec Lansing voice of the theatre

Started by hifi-annemie, February 14, 2020, 14:54:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifi-annemie

Kom ik in ons Spaanse dorp bij de Chinese 1 Euro winkel, blijkt dit een voormalige discotheek te zijn. Tot mijn verbazing hangen hier nog een paar Altec Lansing voice of the Theater speakers aan de muur. En ook een oude video projector. Iemand enig idee wat dit waard is en of het de moeite waard is om dit naar Nederland te verschepen?

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


kermy

Die projector weet ik niet, maar die Altec VOT hebben zo hun liefhebbers, en ook liefhebbers die er geld voor over hebben.

Ik zeg kopen en of zelf houden of weer verkopen.



Met vriendelijke groet,

Kermy

hifi-annemie

Ok bedankt, ik ga eens vragen of dit ook voor 1 Euro verkocht wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


mcintoshfan

Die altec a7 ...kan je wel 1500euro voor vangen denk ik
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

kermy

Quote from: mcintoshfan on July  1, 2020, 20:10:37
Die altec a7 ...kan je wel 1500euro voor vangen denk ik

Als de units in de Altec origineel zijn, dan is 1500 nog maar het begin. Als alles klopt dan gaan we naar minimaal 3500 euro of meer als de kasten ook origineel en gaaf zijn.

De liefhebbers van dit soort zaken heeft er ook geld voor over.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Achiel

Zou gewoon 200 euro bieden, hun schrikken daar misschien van en zeggen direct ja. Vet spul!
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

LS2

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

Mao

waarde van de VOTT is sterk afhankelijk van de gebruikte componenten zijn het de legendarische 515 15" luidsprekers of de 421 hetzelfde geld voor de  1"compressie drivers. Verder is de waarde ook afhankelijk waar het houtwerk de kast zelf vandaan komt. De kasten werden oo0k door de div. Importeurs zelf gebouwd of lieten ze bouwen Immers een houtenkast de plas op sturen is lucht versturen en de kosten zijn enorm, transport en invoerbelasting. Het wil absoluut niet zeggen dat de Amerikaanse kasten beter waren integendeel zelfs kwaliteit van het hout was slecht.

door de omvang van het systeem.....niet echt populair maar klinken.......GEWELDIG. Deze luidsprekers werden voornamelijk gebruikt in Theaters en Bioscopen vooral in bioscopen hadden ze wereldwijd een giga markt aandeel in de jaren 50/60 meer dan 80% ze duiken nu vooral op in afgelegen gebieden en verlaten dorps theaters cq bioscopen. In de jaren 70/80 heb ik in Amsterdam al zeker zo een stuk of 10 bioscopen deze oude Altec VOTT kasten opgekocht voor letterlijk kilo prijzen. Mijn leukste vondst in Amsterdam was toen in de Roxy van hun geluidsinstallatie moest voorzien, daar stonden de VOTT A2 achter het doek, de kast werd in stukken gezaagd en gebruik als balie in de gardrobe, de luidspreker componenten verdwenen in ons magazijn en werden voor weinig verkocht. Nu zouden die componenten flink wat meer geld opleveren.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

hifi-annemie

#9
Quote from: Mao on August 31, 2020, 14:31:05
waarde van de VOTT is sterk afhankelijk van de gebruikte componenten zijn het de legendarische 515 15" luidsprekers of de 421 hetzelfde geld voor de  1"compressie drivers. Verder is de waarde ook afhankelijk waar het houtwerk de kast zelf vandaan komt. De kasten werden oo0k door de div. Importeurs zelf gebouwd of lieten ze bouwen Immers een houtenkast de plas op sturen is lucht versturen en de kosten zijn enorm, transport en invoerbelasting. Het wil absoluut niet zeggen dat de Amerikaanse kasten beter waren integendeel zelfs kwaliteit van het hout was slecht.

door de omvang van het systeem.....niet echt populair maar klinken.......GEWELDIG. Deze luidsprekers werden voornamelijk gebruikt in Theaters en Bioscopen vooral in bioscopen hadden ze wereldwijd een giga markt aandeel in de jaren 50/60 meer dan 80% ze duiken nu vooral op in afgelegen gebieden en verlaten dorps theaters cq bioscopen. In de jaren 70/80 heb ik in Amsterdam al zeker zo een stuk of 10 bioscopen deze oude Altec VOTT kasten opgekocht voor letterlijk kilo prijzen. Mijn leukste vondst in Amsterdam was toen in de Roxy van hun geluidsinstallatie moest voorzien, daar stonden de VOTT A2 achter het doek, de kast werd in stukken gezaagd en gebruik als balie in de gardrobe, de luidspreker componenten verdwenen in ons magazijn en werden voor weinig verkocht. Nu zouden die componenten flink wat meer geld opleveren.
Ik zie dit antwoord nu pas, ik kom volgende week weer in Spanje, ik ga er toch eens naar vragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk