Wie luistert er met ATC of PMC??

Started by kappa9, June 26, 2019, 13:37:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kappa9

Dag mede audioliefhebbers.

Wie luistert er hier met ATC/PMC luidsprekers en wat zijn jullie bevindingen?
Ik ben in het bijzonder geïnteresseerd in de actieve versie van de ATC scm50 (de aslt).

Momenteel luister ik met magnepan mg 12 qr.


Groet
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

H&C Hifi

Wat zou je willen weten ?

Toevallig heeft een klant 2 weken geleden exact zo'n set bij ons besteld.
Op afspraak kun je de nieuwe SCM50A SL bij de importeur beluisteren (de tower klinkt exact gelijk)

Ik krijg binnenkort wellicht een gebruikte set SCM100A binnen (oude variant)


Traspax

Ik luister al enige tijd met zeer veel plezier naar de ATC19. Geweldige speaker! Heeft wel wat vermogen/stroom nodig vanwege lage rendement. Dat hangt weer samen met het feit dat de speaker geheel gesloten is. Dus geen baspoorten die zeker als ze achterop zitten bij plaatsing voor de muur alleen maar tot problemen leiden. Plaatsing is dus veel makkelijker dan bij andere speakers. Wel een goede stand gebruiken. De ATC19 klinkt snel, transparant en levendig zonder agressief te worden. Betrekt je enorm bij de muziek. Andere ATC types zullen een vergelijkbaar familiekarakter laten horen verwacht ik.

jahtari

Het is juist de middentoner die het 'm doet bij beide merken? Of valt dit wel mee?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

H&C Hifi

Quote from: jahtari on June 27, 2019, 08:36:08
Het is juist de middentoner die het 'm doet bij beide merken? Of valt dit wel mee?



Dat valt wel mee eigenlijk.
Ik vind persoonlijk de ATC SCM19 een meer geslaagd model dan de duurdere SCM40...
De SCM50A is wel weer een klasse apart vergeleken met de bovenstaande 2 (maar ook een totaal andere prijsklasse)

MAW

Heb de SCM50 wel eens gehoord. Erg goede monitor. Als je naar PMC en ATC kijkt zou ik ook PSI A-25 kijken (luisteren) en zou ik ook Geithain overwegen. Vooral hun actieve cardiode 3-weg designs zijn erg indrukwekkend (901/922/933/944). 944 is nearfield, andere genoemden zijn midfield.
Gr. Martijn

MAW

Ow en Kii three lijkt me ook interessant voor je :)
Gr. Martijn

kappa9

Quote from: MAW on June 28, 2019, 23:58:31
Ow en Kii three lijkt me ook interessant voor je :)

Of Dutch & Dutch 8c
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

kappa9

Quote from: HcHifi.nl on June 27, 2019, 11:15:34
Dat valt wel mee eigenlijk.
Ik vind persoonlijk de ATC SCM19 een meer geslaagd model dan de duurdere SCM40...
De SCM50A is wel weer een klasse apart vergeleken met de bovenstaande 2 (maar ook een totaal andere prijsklasse)

Bedoel je de 40a of de 40p?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

kappa9

Quote from: MAW on June 28, 2019, 23:57:40
Heb de SCM50 wel eens gehoord. Erg goede monitor. Als je naar PMC en ATC kijkt zou ik ook PSI A-25 kijken (luisteren) en zou ik ook Geithain overwegen. Vooral hun actieve cardiode 3-weg designs zijn erg indrukwekkend (901/922/933/944). 944 is nearfield, andere genoemden zijn midfield.
Ik zal die meenemen in het beluisteren. Binnenkort een afspraak maken met de importeur denk ik maar.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

kappa9

Quote from: HcHifi.nl on June 27, 2019, 11:15:34
Dat valt wel mee eigenlijk.
Ik vind persoonlijk de ATC SCM19 een meer geslaagd model dan de duurdere SCM40...
De SCM50A is wel weer een klasse apart vergeleken met de bovenstaande 2 (maar ook een totaal andere prijsklasse)

Ik heb gehoord dat de 50a echt waanzinnig moet zijn. Al staat er op hifi.nl een zeer lovende review over de 40a. Toch vraag ik me af of de atc's eenzelfde emotie bezitten als bijvoorbeeld een sonus faber cremona auditor. Als ik daarnaar luister merk ik dat ik naar de muziek luister en niet naar de luidspreker. Is dit met een ATC ook zo? Wat zijn jullie ervaringen?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

MAW

#11
Dan raad ik je echt aan om Geithains te beluisteren!

De ATC scm50a is indd echt heel goed maar heeft geen warme klank.
Gr. Martijn