Zo, dat is een verbetering!

Started by Muziekliefhebbert, February 13, 2020, 17:21:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: Muziekliefhebbert on February 28, 2020, 12:46:15
Ziet er maf uit. De honden liggen ook op strategische plekken voor extra akoestische verbetering  :D

He dat lijkt onze hond wel....

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jack_D

Ik twijfel niet aan het feit dat deze panelen een akoestisch effect hebben,  en zeker leuk om mee te experimenteren maar hoe heb je dit in hemelsnaam door de WAF commissie gekregen....... respect :worship:


Quote from: Muziekliefhebbert on February 28, 2020, 12:46:15
Ziet er maf uit. De honden liggen ook op strategische plekken voor extra akoestische verbetering  :D

Xander32

Een prima afmeting om tijdens het muziek luisteren voor die grote glasplaat tussen de speakers (tv) te zetten, wellicht de moeite waard om daar een paar tientjes aan te wagen 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Muziekliefhebbert

Quote from: Jack_D on February 28, 2020, 19:15:05
Ik twijfel niet aan het feit dat deze panelen een akoestisch effect hebben,  en zeker leuk om mee te experimenteren maar hoe heb je dit in hemelsnaam door de WAF commissie gekregen....... respect :worship:

Ze hangen aan touwtjes, dus makkelijk te plaatsen en weer weg te halen.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Muziekliefhebbert

Quote from: Xander32 on February 28, 2020, 19:18:20
Een prima afmeting om tijdens het muziek luisteren voor die grote glasplaat tussen de speakers (tv) te zetten, wellicht de moeite waard om daar een paar tientjes aan te wagen 🤔

Kan ik zeker eens proberen.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Xander32

👍🏻

...maar het was vooral ook een afweging die ik zelf aan het maken was 😄

Quote from: Muziekliefhebbert on February 28, 2020, 20:14:11
Kan ik zeker eens proberen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jack_D

Das slim bedacht, goed compromis........ :thumbs-up:
En zo ook makkelijk op andere plekken in de kamer te proberen.


Quote from: Muziekliefhebbert on February 28, 2020, 20:13:20
Ze hangen aan touwtjes, dus makkelijk te plaatsen en weer weg te halen.

John Matrix

#32
Quote from: ruud2 on February 24, 2020, 11:35:38
je kan al iets uitproberen bijv. met tuinstoelkussens etc. , hoef je niet eerst dure panelen te kopen,
dikke gordijstof , mogelijkheden te over.
daarna kan je een keuze maken en iets kopen.

Dit is een geweldig idee. Ik heb net de theorie uitgetest en er is een hoorbaar verschil met muziek en ook met de echo klaptest. Eerst met 1 tuinkussen, maar met twee naast elkaar merkte ik het nog beter. Daarna nog een fleece deken over de 55 inch tv gedaan en weer een (zij het lichte) akoestiek verbetering.

Dit stemt mij positief want ik zat nog te dubben om een akoestisch schilderij te kopen twv 270 euro. Ik moet echt wat aan de akoestiek doen hier, het geluid stuitert hier tussen twee gladde muren.  Een nummer als Glory days van Bruce Springsteen is niet om aan te horen. Veel te schel. In films zijn de stemmen slecht te volgen.

Aan de kant van de ruimte zit ik te denken aan een steigerhouten wand. Dit zag ik in een ander topic. Ik probeer altijd en overal twee vliegen in 1 klap te slaan en in dit geval zal ik dat estetisch en akoestisch doen. Win/win.
Bowers & Wilkins 606. Denon AVR S650H. Pro-Ject T1 platenspeler. Samsung 55 inch QLED. Atari 2600

rickw

Op je foto zie ik achter je paneel iets met bomen erop. Ik gok dat het niet je tuinaanzicht door een raam is. Waarom doe je daar niets mee? Iets met twee vliegen......

toetertje

Ik zit er ook over te denken om een paar van die d40 panelen te bestellen.
Merk je nog veel verschil met dat akotherm paneel t.o.v. het flamex paneel?