Zo, dat is een verbetering!

Started by Muziekliefhebbert, February 13, 2020, 17:21:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Muziekliefhebbert

Ik zit dicht op de achterwand met mijn luister positie.  Als ik naar voren ga wordt geluid ruimtelijker, beter. Na wat onderzoek via google er op uit gekomen om 1 paneel Flamex Wave van 120cm bij 60cm van akoestiek winkel te kopen. Het moet wel verwijderbaar zijn aangezien het niet het mooiste aangezicht is in een woonkamer. Aan een haakje opgehangen met visdraad. En......weg achterwand! Helemaal top. Een aanrader!
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Ferry

Hoe breed is je woonkamer? Kun je niet een stukje naar voren met de bank?
Rotel RC-1590 + RB-1582mkII - MiniDSP DRC-24 - B&W CM10 s2 + B&W DB4s

Dura

https://www.wallstars.nl/

Hier kun je foto's kopen die op doek afgedrukt worden en dan in een lijst worden geklemd. Achter het fotodoek kan dan akoestische isolatie geplakt worden. Hetzelfde als wat je nu hebt dus, maar dan ziet het er wel uit.  ;)
Ik heb er zelf ook eentje en ben er heel tevreden mee.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

ruud2

wat heb je gedaan aan je 1e reflectiepunten ?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Muziekliefhebbert

Quote from: Ferry on February 17, 2020, 09:16:04
Hoe breed is je woonkamer? Kun je niet een stukje naar voren met de bank?

De bank staat et6sje naar voren, verder mag niet van...... ik zit met mijn oren ca 40cm van de achterwand. Moet zeggen dat dit super werkt.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Muziekliefhebbert

#5
Quote from: Dura on February 17, 2020, 11:51:29
https://www.wallstars.nl/
Hier kun je foto's kopen die op doek afgedrukt worden en dan in een lijst worden geklemd. Achter het fotodoek kan dan akoestische isolatie geplakt worden. Hetzelfde als wat je nu hebt dus, maar dan ziet het er wel uit.  ;)
Ik heb er zelf ook eentje en ben er heel tevreden mee.

Het hangt nu met een draad aan een haakje. Is makkelijk op te hangen te verwijderen.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Muziekliefhebbert

Quote from: ruud2 on February 17, 2020, 13:14:39
wat heb je gedaan aan je 1e reflectiepunten ?

Nog niets. 1 is een raam, de andere zit boven de kachel. Speakers staan ca 80 cm vanaf.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

ruud2

Quote from: Muziekliefhebbert on February 17, 2020, 13:43:58
Nog niets. 1 is een raam, de andere zit boven de kachel. Speakers staan ca 80 cm vanaf.

inventief worden?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Muziekliefhebbert

NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

ruud2

Quote from: Muziekliefhebbert on February 17, 2020, 20:05:34
Hoe bedoel je?

je hebt dat paneel achter je zitpositie ook aan een touwtje opgehangen en is makkelijk verwijderbaar, das inventief !
kan je ook wel iets bedenken voor je refectiepunten nietwaar?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Muziekliefhebbert

Ah zo. Ja dat ga ik zeker nog proberen. Hoewel ik momenteel eigenlijk geen problemen ervaar. En zo'n paneeltje is toch best wel kostbaar.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Muziekliefhebbert

Ik wil iets aan de eerste reflectiepunten gaan doen. Geldt daar hetzelfde principe, hoe dikker het paneel, hoe beter. Of kan je daar met een dunner paneel af?
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

thepioneer

Het ligt er aan wat je wilt doen. Wil je een absorptie paneel of een diffuser plaatsen.

In mijn ruimte pakt absorbtie erg goed uit. Dat heb ik ook achter de bank.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Muziekliefhebbert

Ik denk absorptie. Ik heb dat nu achter de luisterposten en dat werkt perfect. Ik kan weer zo'n paneel kopen, zie eerste post, maar dat is incl. Verzenden ca €70. Een 2cm paneel is ongeveer €20.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

ruud2

je kan al iets uitproberen bijv. met tuinstoelkussens etc. , hoef je niet eerst dure panelen te kopen,
dikke gordijstof , mogelijkheden te over.
daarna kan je een keuze maken en iets kopen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Muziekliefhebbert

NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

ruud2

of ga eens langs bij forumleden die al zoiets hebben...............
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Markus2

Tipje:

Koop bij de bouwmarkt rollen Rockwool of Isover, laat ze in het plastic en ga er gewoon eens wat mee schuiven.
Niet naar wens, het kan binnen twee weken retour.

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Muziekliefhebbert

Ik heb het met een dik tuinkussens getest, en......het klonk beter. Paneel komt vandaag binnen met nog wat andere leuke goodies. Ik laat het uiteraard ff weten.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

ruud2

#19
ik had een beter advies moeten geven nl. lees eerst de pagina's van knor ( Toine) even door dan heb je een betere uitleg.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164748.0

hierbij kom je vanzelf bij zijn uitleg op vele fronten.
maar wellicht had je dit al gevonden/ gelezen.

toegevoegd:  https://dngmns.home.xs4all.nl/readscapes.html
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Muziekliefhebbert

Zit nu te luisteren naar diverse verschillende muziek, met het absorptie paneel opgehangen.
Het donker grijs is nu zwart, de gitaren puntiger.... :tounge: Nee het klinkt gewoon beter. Nog iets ruimtelijker, en de instrumenten en stemmen losser van elkaar. Tevreden mee, was 3 tientjes en daar kan je niet voor tobben vind ik. Eigenlijk vind ik echt super klinken, helemaal blij. :headbanging:  :pompom:
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

ruud2

Quote from: Muziekliefhebbert on February 27, 2020, 14:42:48
Zit nu te luisteren naar diverse verschillende muziek, met het absorptie paneel opgehangen.
Het donker grijs is nu zwart, de gitaren puntiger.... :tounge: Nee het klinkt gewoon beter. Nog iets ruimtelijker, en de instrumenten en stemmen losser van elkaar. Tevreden mee, was 3 tientjes en daar kan je niet voor tobben vind ik. Eigenlijk vind ik echt super klinken, helemaal blij. :headbanging:  :pompom:

mooi toch ?
je bent nu besmet met het hifi virus........
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

denoontje

Quote from: Muziekliefhebbert on February 27, 2020, 14:42:48
Zit nu te luisteren naar diverse verschillende muziek, met het absorptie paneel opgehangen.
Het donker grijs is nu zwart, de gitaren puntiger.... :tounge: Nee het klinkt gewoon beter. Nog iets ruimtelijker, en de instrumenten en stemmen losser van elkaar. Tevreden mee, was 3 tientjes en daar kan je niet voor tobben vind ik. Eigenlijk vind ik echt super klinken, helemaal blij. :headbanging:  :pompom:
Mooi man, maar dan willen wij weten wat je voor 3 tientjes hebt gekocht :-)

Muziekliefhebbert

NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

Muziekliefhebbert

Ziet er maf uit. De honden liggen ook op strategische plekken voor extra akoestische verbetering  :D
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)