Denon AVR3500H receiver HDMI select errors

Started by tommiedepommie, February 12, 2020, 11:35:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommiedepommie

Goedendag,

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Denon avr3500H receiver. Aan deze receiver zijn diverse HDMI apparaten aangesloten, waaronder de belangrijkste, een Vu+ satelliet ontvanger en een Nvidia shield TV 2017.
Omdat ik satelliet TV wil kijken zonder de versterker te gebruiken heb ik deze HDMI poort als standaard doorvoer ingesteld.
Als ik de shield wil gebruiken, dan gaat het geluid altijd via de receiver.
Alle apparaten zijn verbonden met 18Gbps HDMI kabels.

Nu doen er zich twee problemen voor:

1) Het komt regelmatig voor dat het doorvoer signaal van de Vu+ ontvanger niet doorgevoerd wordt. TV geeft dan "geen bron aangesloten" weer. Ik dien dan de AVR3500H alleen maar even aan en weer uit te zetten en dat triggert voldoende om beeld te krijgen.

2) het tweede probleem doet zich voor met de selectie van de HDMI poort van de Nvidia Shield. Ik moet de AVR3500H verschillende keren uit en aanzetten om het beeld van de shield op de TV te tonen.

De AVR3500H heb ik al een keer op factory defaults geladen maar helaas geen verbetering.

Omdat de problemen zijn te overzien heb ik weinig tot geen behoefte om de receiver terug te sturen voor reparatie want zolang wil ik hem niet missen.

Zijn er misschien nog tips/trucks om het geheel vlekkeloos te laten werken? Ideeën waar ik nog niet aan gedacht heb?

In elk geval bedankt voor het meedenken.

Groet tom

EDIT: AVR3600H vervangen door AVR3500H

Jack_D

Zit er op jouw receiver niet iets van een "Eco" mode, energie zuinige stand. Deze kan soms ook wel eens wat vreemde errors veroorzaken. Als ie er op zit, eens uitzetten en kijken of je daar profijt van hebt.

Succes......

tommiedepommie

Dank voor de tip.
Die zit er inderdaad op. Ik zal hem eens uitzetten.

Ik hou jullie op de hoogte.

grt Tom

Ron_Z

Je eerste probleem had ik ook met mediaspeler op de Marantz receiver verbonden en die weer met Samsung TV. Als ik een serie kijk heb ik lang niet altijde geluid via de receiver nodig en volstaat de passthrough. Ik heb dat wegvallen van beeld en even receiver dan aan moeten zetten op kunnen lossen door CEC op receiver en TV uit te zetten.

stevefilmfreak54

Quote from: tommiedepommie on February 12, 2020, 13:21:24
Dank voor de tip.
Die zit er inderdaad op. Ik zal hem eens uitzetten.

Ik hou jullie op de hoogte.

grt Tom

Groene knop op je A/B
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

H B

Je tweede probleem met de Shield TV daar heb ik met mijn Denon ook last van dat is echter niet een probleem van je Denon maar ligt aan de Shield TV (handshake) op het Nvidia forum meerder topics over te vinden maar geen oplossing

ppeter

Bij het Shield probleem doe ik het volgende:
Receiver (Pioneer) aanzetten en even wachten tot de klik en melding AMP speakers, daarna bron Shield selecteren en dan pas de Shield aan zetten. Sindsdien werkt het hier perfect!
Is blijkbaar een veel voorkomend HDMI handshake probleem tussen de receivers en de Shield?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

tommiedepommie

Goedendag allemaal,

Helaas na het uitzetten van de ECO stand, bleef het probleem zich voordoen dat de passthrough niet geactiveerd wordt. Meestal merk ik dat, als de receiver één dag uitgestaan heeft.

Wat betreft de shield, zal ik ppeter zijn volgorde eens proberen aan te houden maar bij mij treedt het probleem ook regelmatig op als de shield terugschakelt van video (film, serie oid) naar de gebruikersinterface. Dan is de connectie ook verbroken.
Voorheen had ik een Sony STR-DH810 receiver maar kan me niet herinneren dat ik daar ooit problemen mee heb gehad zoals met de Denon.

Maar ja, ik wilde een receiver met meerdere HDMI input poorten en twee output poorten.

groet tom

Ron_Z

Mijn tip om CEC op receiver en TV uit te zetten werkt ook niet? Kan zijn dat het anders heet, bij Samsung heet het Anynet+ bv.

stevefilmfreak54

Heb je "passthrough" aangezet bij instellingen?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Ik heb met mijn 3600 tot nu toe 2x een ander mediaspeler gebruikt, zonder probleem. nl een HiMedia Q10 pro 4k en een Dune HD pro 4k, gewoon met HDMI in het slotje "mediaspeler" en klaar is kees.

Als ik wil kijken gewoon op mediaspeler drukken en de 3600 gaat naar de DUNE (die gebruik ik het meest)
Tv aanzetten en Dune aanzetten werkt feilloos.

Doe hetzelfde met een Logitech Harmony Ultimate, maar met de Ultimate kan ik altijd een opstart vertraging instellen
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

tommiedepommie

#11
Anynet op de TV en CEC op de receiver stonden al uit. Die gebruik ik niet.

passthrough staat aan en wijst naar de Vu+ ontvanger.

Ik heb mijn satellietontvanger aangesloten op CBL/SAT en de Nvidia Shield TV op DVD . Op mediaplayer heb ik mijn laptop aangesloten.

Dat zal toch niet waar zijn???¿¿¿¿

groet tom

stevefilmfreak54

Quote from: tommiedepommie on February 13, 2020, 16:20:45


passthrough staat aan en wijst naar de Vu+ ontvanger.

Ik heb mijn satellietontvanger aangesloten op CBL/SAT en de Nvidia Shield TV op DVD . Op mediaplayer heb ik mijn laptop aangesloten.

Dat zal toch niet waar zijn???¿¿¿¿

groet tom

Nvidia is toch OOK een mediaspeler? het is geen DVD speler, je laptop op mediaplayer lijkt mijn inziens ook niet het juiste ingang, kan je toch beter rechtstreeks verbinden met LAN?

Ik zou toch de Nvidia op mediaplayer zetten en je laptop kan ook op AUX 1 of 2, toch?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

En, als je op je A/B drukt op mediaplayer gaat hij daarheen, dat is hetzelfde als hij uit staat en je wil je radio luisteren hoef je niet op power te drukken, alleen op TUNER en dat gold voor alle anderen knoppen, MAAR........ze moeten wel met HDMI goed aangesloten zijn en ook op de goeie plaats
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

tommiedepommie

De nvidia shield heb ik nu op de mediaspeler hdmi poort aangesloten en mijn laptop op één van de aux poorten.

Weet iemand toevallig of er ook daadwerkelijk verschil zit tussen de hdmi poorten? Dus technisch onderbouwd?

groet tom

PS: ik gebruik anynet /CEC juist NIET omdat ik zelf wil bepalen of ik geluid via de receiver of TV wil horen , en idem dito of ik via de TV wil kijken of via de beamer.

ppeter

Quote from: tommiedepommie on February 13, 2020, 14:08:03
Wat betreft de shield, zal ik ppeter zijn volgorde eens proberen aan te houden maar bij mij treedt het probleem ook regelmatig op als de shield terugschakelt van video (film, serie oid) naar de gebruikersinterface. Dan is de connectie ook verbroken.
Maar ja, ik wilde een receiver met meerdere HDMI input poorten en twee output poorten.
Dit is natuurlijk niet normaal en zou niet mogen gebeuren, er is dus blijkbaar meer aan de hand?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

PascalP

Quote from: tommiedepommie on February 13, 2020, 18:07:00
De nvidia shield heb ik nu op de mediaspeler hdmi poort aangesloten en mijn laptop op één van de aux poorten.

Weet iemand toevallig of er ook daadwerkelijk verschil zit tussen de hdmi poorten? Dus technisch onderbouwd?

groet tom

PS: ik gebruik anynet /CEC juist NIET omdat ik zelf wil bepalen of ik geluid via de receiver of TV wil horen , en idem dito of ik via de TV wil kijken of via de beamer.

Nee puur de naam van het beestje en welk knopje op de afstandsbediening overeen komt :)
Als zou je zo gewaagd zijn om je Shield op de Blu-ray poort aan te sluiten en de Blu-ray op de mediaplayer poort, dan werkt het gewoon hoor :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

tommiedepommie

Goedendag,

dat dacht ik zelf ook al dat de poorten gelijkwaardig zijn.
Maar, ook het verzetten van de shield naar de mediaplayer hdmi poort, heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Het probleem om beeld van de shield op TV te krijgen is hetzelfde.

Wat ben ik blij dat ik geen verkoop demonstraties moet geven, de klanten zouden jankend de winkel uitrennen. Gelukkig maar dat "een hobby" is. Begint wel een vervelende hobby te worden.

groet tom


stevefilmfreak54

Je AVR is geen ouwe beestje, dus dat wil niet zeggen dat hij kapot is. Andere apparatuur kunnen ook mankementen hebben. Ik heb de mijne net een maand in huis, en ik heb ook de nodige problemen gehad, gelukkig kon ik via deze forum ietsjes wijzer worden.
Zoals te lezen heb je nu alles goed aangesloten:
VU+ op CBL/Sat via HDMI
Nvidia op mediaspeler via HDMI
Passthrough staat aan
HDMI/CEC staat UIT
Zou je denken dat alles moet werken, ik ervaar nauwelijks problemen en ik gebruik:
Ziggo NEXT via HDMI
Dune HD pro 4k via HDMI naar mediaspeler
Oppo 93 via HDMI naar Blu Ray
Gestuurd via een Harmony Ultimate
Ik zeg niet dat ik geen opstart problemen hebt, de Harmony doet het ook niet altijd in een keer goed, het is vaak uitzoeken, je kennis uitbreiden en nog eens proberen, uiteindelijk kom je er wel, daarom is het een hobby, toch?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

tommiedepommie

Goedendag,

even een update. Na diverse mailtjes met de klantenservice van Denon en het uitvoeren van een HDMI test, vinden ze het toch raadzaam dat ik het apparaat ter reparatie aanbied.
Dit met name omdat bij de HDMI diagnostics met drie verschillende kabels, er elke keer een cable test fail uitkwam. HDMI diagnostics kun je uitvoeren door op de X3500H tegelijkertijd op "zone2 source" en "tuner preset ch-" te drukken.
De "auto" test verliep wel goed maar de video test gaf een cable fail aan.

Morgen gaat ie op vakantie.

groet tom