Technics SL-G700 (M2)

Started by EPICURIST, January 4, 2024, 21:32:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EPICURIST

Ik zag deze precies nog niet voorbijkomen in het forum.

Het toestel is een  MQA/Hi-res streamer, dac, (Sa)Cd speler, voorversterker...

Zelf heb ik de G700, dus niet de M2.
De G700 heeft de AK4497 dac, de M2 heeft een ESS dac en de 'architectuur' is hiervoor herwerkt moeten worden.

Zijn er nog mensen met dit toestel?  Ik wou eerst zeggen streamer maar dan doe ik het toestel te kort  :) .

En heeft er iemand al geprobeerd om de SL-G700 als voorversterker te gebruiken?


Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20

Rowdy

Een test van het toestel:
https://www.lowbeats.de/test-sacd-cd-netzwerkspieler-technics-sl-g700/

Het heeft een variabele uitgang, je kunt het uitproberen om hem als voorversterker te gebruiken, mits de uitgangsspanning niet op maximaal komt te staan als je hem inschakelt. Als je hem inschakelt moet hij dezelfde uitgangsspanning hebben als toen je hem uitschakelde.

EPICURIST

Is een erg veelzijdig toestel en ook robuust gebouwd, +/- 13 kg, quasi alles in metaal.

Klank is erg goed: wordt in reviews wel eens als analoog beschreven, vind het zelf inderdaad lekker warm klinken ;) .  Dit zal waarschijnlijk wel aan aan de AKM DAC liggen die ook wel goed geïmplenteerd moet zijn.  Alles zit binnen in mooi van elkaar gescheiden.

En wat ook in nogal wat reviews naar voor komt: de app kan idd beter.  Ik zelf gebruik nogal wat mogelijkheden van het toestel: Tidal, Spotify, internetradio en ook cds.  Het werkt allemaal wel maar Musicast van Yamaha zit toch wel wat fijner in elkaar. 

Ga waarschijnlijk nog wel eens het DAC vergelijken door mijn tv hierop aan te sluiten, deze zit nu nog op mijn MF Mx-Dac (met Sbooster).



Yamaha A-S 2200 / Cambridge Audio 851A, Technics SL-G700, Yamaha CD-S 700, Yamaha NP-S 303, Technics SL-1500 C, Musical Fidelity MX-DAC met Sbooster, Spendor A7 , Panasonic Plasma TX-P42st50, Supra MD-06, Audioquest Powerquest 2, Supra Lo-rad,  Siltech Mxt NY, Synology Ds 212 j , Yamaha Musiccast 20