De set van Frits in de mancave

Started by frits marantz, February 9, 2020, 22:12:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frits marantz

Toch hier maar eens melden, de (deels vintage) set in mijn mancave:

- Denon: (Internet/FM Tuner) DNP 720ae, (SACD speler) DCD 1500ae, (Amp) PMA 2000ae.
- Draaitafel: Sony PS X4,
- Speakers: TDL Studio 2 (TL' s).

Groet,
Frits

Carrol

Mooi Frits, lekker muziekje luisteren wanneer jij dat wil,heb er ook een,kijk maar eens op showcase "eindelijk een Mancave"
Veel plezier in jou Cave
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Peerless Monster

Frits!

Het is toch een zolder? Geen cave... 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frits marantz

Daar geen last van staande golven, heerlijk lekker luisteren op zolder. :headbanging:

Muziekliefhebbert

NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

frits marantz

Nu met een mooie gave set Studio 3 inclusief originele stands.

Xander32

Je hebt een mooie setje er staan Frits 👍🏻

Welke speakers stonden er voorheen? En hoe presteren de nieuwelingen ten opzichte van hun voorgangers?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marino

Zo dat is weer een stapje dieper en grootser dan de TDL Studio 2 lijkt mij?

Mooi hoor!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

frits marantz

Quote from: Xander32 on March 15, 2020, 12:25:37
Je hebt een mooie setje er staan Frits 👍🏻

Welke speakers stonden er voorheen? En hoe presteren de nieuwelingen ten opzichte van hun voorgangers?

Een set geheel originele TDL Studio 2. De 3 hebben nieuwe filteronderdelen gekregen en de tweeters zijn vervangen. Rekeningen kreeg ik erbij. Klinkt goed, stereo beeld is prachtig. De Denon kan er lekker mee aan het werk. :headbanging:


frits marantz

Quote from: Marino on March 15, 2020, 12:27:06
Zo dat is weer een stapje dieper en grootser dan de TDL Studio 2 lijkt mij?

Mooi hoor!

Ja. qua afmetingen inderdaad een maatje meer. Maar gelukkig kunnen ze er mooi staan.

Xander32

Hoe ver zit je v.d. speakers af? Op basis van de foto, de mate waarin de ls staan ingedraaid, krijg ik het idee dat je er redelijk dicht op zit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frits marantz

Quote from: Xander32 on March 15, 2020, 13:00:47
Hoe ver zit je v.d. speakers af? Op basis van de foto, de mate waarin de ls staan ingedraaid, krijg ik het idee dat je er redelijk dicht op zit.

Ik zit er 3 meter vanaf. Ze staan 2 meter uit elkaar. Achter mij is een schuine (dak) wand. Ik heb dus geen last van staande golven.

chansig

Quote from: frits marantz on February 10, 2020, 17:36:51
Daar geen last van staande golven, heerlijk lekker luisteren op zolder. :headbanging:

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je geen staande golven hebt ?

Of bedoel je echt: Geen last ervan...want dat zou natuurlijk zo maar kunnen.

Ze zijn er namelijk wel.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

De denkbeeldige lijnen vanaf de ls kruizen dan voor de luisterplek ?

Quote from: frits marantz on March 15, 2020, 13:22:17
Ik zit er 3 meter vanaf. Ze staan 2 meter uit elkaar. Achter mij is een schuine (dak) wand. Ik heb dus geen last van staande golven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frits marantz

Quote from: Xander32 on March 15, 2020, 18:51:08
De denkbeeldige lijnen vanaf de ls kruizen dan voor de luisterplek ?

Nee ik zit echt in de vuurlinie. Kan verder indraaien wel eens proberen.

frits marantz

Quote from: chansig on March 15, 2020, 18:27:38
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je geen staande golven hebt ?

Of bedoel je echt: Geen last ervan...want dat zou natuurlijk zo maar kunnen.

Ze zijn er namelijk wel.

Gr. Hans

Verklaar je nader. Nooit te oud om te leren.

BJF

#16
Als in: ze zijn er wel, die staande golven, maar ik ervaar ze niet als last?
C.q. ze zijn er domweg niet en hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
NAD M10 V2
Elac FS247

frits marantz

Ik probeer het even als een WtB-er te benaderen. Mijn speakers staan voor een schuine wand en spelen richting een schuine wand. Dus de reflecties zijn anders dan in een ruimte met verticale wanden.

Er zullen vast wel pieken zijn, maar niet op mijn luisterplek. Althans ik ervaar dat zo, ook als ik door de ruimte loop.

Beneden in de set ervaar ik dat wel. In de kamer hoek links achter schuin tegenover de speaker rechts voor een flinke toename in bas.

Xander32

Dan heb je boven een mooie opstelling weten te creëren 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frits marantz

Quote from: Xander32 on March 15, 2020, 20:06:03
Dan heb je boven een mooie opstelling weten te creëren 👍🏻

Vind ik in elk geval wel. :thumbs-up:

chansig

Quote from: frits marantz on March 15, 2020, 19:30:28
Ik probeer het even als een WtB-er te benaderen. Mijn speakers staan voor een schuine wand en spelen richting een schuine wand. Dus de reflecties zijn anders dan in een ruimte met verticale wanden.

Er zullen vast wel pieken zijn, maar niet op mijn luisterplek. Althans ik ervaar dat zo, ook als ik door de ruimte loop.

Beneden in de set ervaar ik dat wel. In de kamer hoek links achter schuin tegenover de speaker rechts voor een flinke toename in bas.

Oke...je hoort ze niet op je luisterplek. Dat is mooi.

Ze zijn er overigens wel. Iedere kamer heeft ze..ook die van jouw. Maar zolang je er geen last van hebt is er natuurlijk niets aan de hand.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cantodea

Heb je ook gemeten? Het zou zomaar kunnen dat je ook met grote dippen zit ipv pieken.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

frits marantz

Quote from: Cantodea on March 19, 2020, 09:34:09
Heb je ook gemeten? Het zou zomaar kunnen dat je ook met grote dippen zit ipv pieken.

Nee, ik "meet" met mijn oren. Op mijn zitplek klinkt het prima, maar ook als ik rondloop merk ik weinig verschil.
Als ik helemaal in de hoek achter mij met mijn hoofd ga bemerk ik een laagtoename. Maar daar zit ik niet.