KEFfende speakers blaffen niet.

Started by Jack_D, February 8, 2020, 13:16:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack_D

Weer een HDCD op de kop getikt, een tweedehandsje voor weinig.
Een golden oldie, Mike Oldfield met het album Tubular Bells, de geremasterde versie in HDCD formaat.
Hoop dat me DAC/HDCD decoder snel terug is van de revisie..... :-X


Jack_D

Kom ik op eBay een speciale cd versie tegen van Enigma 3 "Le Roi est mort, Vive le Roi".
Deze tweedehands cd komt van Medimops uit Duitsland, al vaker wat besteld en tot nu toe altijd goed, maar wat ze me nu hebben gestuurd?? een Japanse cd van de Boyband Westlife.... wat moet ik met die troep(ieder zijn smaak natuurlijk maar niet de mijne :D )

Was maar een paar euro, maar baal wel dat ik nu waarschijnlijk mijn bestelde Enigma cd misloop :crazy: Ik heb er 1 klaagmailtje aan vuilgemaakt en als dat niets oplevert dan is het helaas pindakaas.

Soms zit het mee, en soms zit het tegen......

Jack_D

#77
1 klaagmailtje was voldoende........ :thumbs-up:
Kreeg gelijk een reactie, met verontschuldig en dat ze direct mijn geld terug gingen storten, inclusief verzendkosten. Maar helaas haden ze de Enigma cd niet meer. De Westlife cd hoefde ik niet terug te sturen, mocht ik houden.


Iemand nog interesse in een Westlife cd Japanse uitvoering  :D

Jack_D

En 1 dag verder de centjes al netjes terug gestort. Daar kan menig bedrijf nog een voorbeeld aan nemen.

Heb al veel tweedehands cd's besteld bij Medimops(Duitsland) en dit is de eerste die fout ging. Maar de communicatie en service als er wat fout gaat is goed. Dus zal niet schromen om hier weer wat te bestellen als ik wat leuks voorbij zie komen.


Heb de gemiste Enigma cd weer gevonden, nu in België, en 4 maal duurder :crazy: .... maar nu moet en zal ik hem hebben(afkloppen op blank hout :D ).

Jack_D

#79
Viel niet mee, poging drie nu dan toch gelukt, 1 maal cd zoek, 1 maal verkeerde cd bezorgd, en nu de derde poging, eindelijk het derde album van Enigma bemachtigd  :headbanging:  (de 20 bit hdcd versie, uitgegeven in Taiwan?). Een betere release van van dit album is er niet. Helaas geen hi-res, sacd of MQA versie van beschikbaar als ik me niet vergis.


Nu alleen nog ff wachten tot mijn DAC/HDCD decoder terug is van revisie, is nu al 5 weken weg :wacko:

Jack_D

#80
Voor mijn Enigma verzameling de cd Single "The Eyes of Truth" op de kop getikt, had ik nog niet

Natuurlijk gelijk weer gedigitaliseerd met de dBpoweramp CD Ripper. Leuke functie is AccurateRip (Pass 1), wordt jouw cd rip vergeleken met andere die de zelfde cd geripped hebben. Als dat overeenkomt ben je er zeker van dat er geen bitje fout zit in je gedigitaliseerde kopie. Mocht het een keer voorkomen dat je een hele zeldzame cd hebt welke niet in de AccurateRip database voorkomt dan heeft dBpoweramp nog Ultra Secure Rippen (Pass 2) . De cd word hierbij meerdere malen gelezen op verschillende snelheden. Mochten er fouten zijn dan gaat ie nog 34 keer proberen het zelfde frame te lezen op verschillende snelheden, en lukt dat ook niet dan word de cd kopie afgekeurd. Of je kan instellen dat ie de de foute frames interpoleert.


En ja, ik weet het, niet legaal van internet trekken is goedkoper dan een cd kopen, maar van Enigma wil ik alles op een echt medium hebben. Is gewoon leuk om in het rek te hebben staan. Maar het draaien doe ik meestal vanaf de NAS, en soms gewoon lekker nostalgisch van cd.

Jack_D

Het was een flinke klus maar heel mijn Enigma verzameling is nu gedigitaliseerd en staat op de NAS. :headbanging: :pompom:
Vooral al de hoesjes en boekjes scannen was arbeidsintensief.

Enigma op vinyl laat ik zo als het is, die ga ik niet omzetten dan verliest het zijn charme en ben ook niet zo'n fan van gedigitaliseerd vinyl qua geluid.........


Jack_D

Marantz DV7001 speler weer op de been geholpen. Klepje ging niet meer goed open. Na wat zoekwerk bleek het aandrijfsnaartje versleten te zijn. Heb met een merkstift de motorpoelie gemarkeerd dan kan je beter zien of hij draait of niet. En inderdaad bleek de snaar te slippen, en ging de tray dus niet meer open

Na wat zoeken op internet kwam ik bij een Duits bedrijf uit voor een nieuw snaartje, deze besteld en binnen twee dagen lag deze al netjes op de mat.

Na het nieuwe snaartje gemonteerd te hebben gaat de tray weer goed open en dicht, voor €5,75 is ie gerepareerd...... :headbanging:
Is een mooie speler vooral voor cd/sacd/dvd-audio, zit een aardige DAC in en HDAM modules(al weet ik nog steeds niet of dit nu marketing is of dat het echt bijdraagt aan een betere geluidsweergaven), dit alles op een apart audioboard. En de speler kan zelfs upsample. Dus zonde om hem niet (proberen)te repareren.

Jack_D

#83
Een USB RFXtrx433XL transciever aan mijn Synology NAS gehangen. Kan nu al mijn Klink aan/Klik uit schakelaars monitoren en zelfs bedienen via pc, mobiel, iPad. De gewone afstandsbedieningen blijven ook functioneren. Ook de externe temperatuursensoren van mijn weerstation haal ik nu binnen op mijn NAS.

Wel even alles goed dichtgespijkerd zodat je alleen de apparaten kan bedienen wanneer je lokaal op het thuisnetwerk bent ingelogd, van buitenaf heb je alleen leesrechten.......

Leuk speeltje, de NAS stond toch al 24/7 aan, dus nu nog meer profijt van me NAS :D

fasteddie

Quote from: Jack_D on August  1, 2020, 13:19:24
Marantz DV7001 speler weer op de been geholpen. Klepje ging niet meer goed open. Na wat zoekwerk bleek het aandrijfsnaartje versleten te zijn. Heb met een merkstift de motorpoelie gemarkeerd dan kan je beter zien of hij draait of niet. En inderdaad bleek de snaar te slippen, en ging de tray dus niet meer open

Na wat zoeken op internet kwam ik bij een Duits bedrijf uit voor een nieuw snaartje, deze besteld en binnen twee dagen lag deze al netjes op de mat.

Na het nieuwe snaartje gemonteerd te hebben gaat de tray weer goed open en dicht, voor €5,75 is ie gerepareerd...... :headbanging:
Is een mooie speler vooral voor cd/sacd/dvd-audio, zit een aardige DAC in en HDAM modules(al weet ik nog steeds niet of dit nu marketing is of dat het echt bijdraagt aan een betere geluidsweergaven), dit alles op een apart audioboard. En de speler kan zelfs upsample. Dus zonde om hem niet (proberen)te repareren.

Welk bedrijf was dat voor de snaar? Ik zoek nog een snaar voor een Sony minidisc speler!
Dank

Jack_D


Phonohifishop op Ebay.
https://www.ebay.nl/str/phonohifishop
of als ze de maat niet hebben, kun je ook een asorti bestellen, hier, reuze handig.https://www.ebay.nl/itm/Universal-Mix-Cassette-Rubber-Tape-Machine-Belts-Assorted-Flat-Belt-2-3-4-mm/174348394477?hash=item2897f95fed:g:F~MAAOSwDlxfDRLB


Quote from: fasteddie on August 19, 2020, 08:14:26Welk bedrijf was dat voor de snaar? Ik zoek nog een snaar voor een Sony minidisc speler!
Dank

fasteddie


Jack_D

Maar weer eens een belletje gedaan naar mijn elektronicareparateurboer, hoe het met de revisie van mijn oude DAC staat.
Zou binnen een maand nu toch wel gereed moeten zijn kreeg ik te horen.

Dan is ie dus meer dan een half jaar weg, ben al bijna vergeten hoe ie er ook al weer uitzag :D
Benieuwd of dit nog allemaal goed gaat komen.....

Jack_D


In mijn ietswat obsessieve zoektocht naar de ultieme bluetooth transmitter nu nummer zeven besteld, Fiio BTA30, net vers op de markt. Moet uit Verweggistan komen, hoop dat het nog een Kerstkadotje wordt uit eigen doos. :D


Vervolg op de totaal mislukte dure poging 6, al heb ik er wel een hele mooie 12 volt lineaire voeding aan over gehouden(die overigens alleen maar stof staat te vangen :) )
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174692.msg3346587#msg3346587

Achiel

Quote from: Jack_D on November 22, 2020, 00:34:18
In mijn ietswat obsessieve zoektocht naar de ultieme bluetooth transmitter nu nummer zeven besteld, Fiio BTA30, net vers op de markt. Moet uit Verweggistan komen, hoop dat het nog een Kerstkadotje wordt uit eigen doos. :D


Vervolg op de totaal mislukte dure poging 6, al heb ik er wel een hele mooie 12 volt lineaire voeding aan over gehouden(die overigens alleen maar stof staat te vangen :) )
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174692.msg3346587#msg3346587

Benieuwd naar je bevindingen ben wel een Fiio fan, 1 mp3 speler en 2 in-ears van hun.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Jack_D

Aan de specificaties zal het niet liggen, die zijn heel netjes.
Maar zoals ze in het Engels zo mooi zeggen... The proof is in the pudding :D

Als ie binnen is en ik hem goed heb kunnen testen zal ik mijn bevindingen hier vermelden.

Quote from: Achiel on November 22, 2020, 00:54:42Benieuwd naar je bevindingen ben wel een Fiio fan, 1 mp3 speler en 2 in-ears van hun.

Jack_D

Weer maar eens gebeld hoe het staat met de revisie van mijn antieke DAC welke nu al een dik half jaar bij de elektroboer staat.
En deze keer niet het standaard antwoord dat ie over een week of 2 a 3 wel klaar zou zijn, Maar deze keer iets anders.... ze zijn er mee bezig aantal en ze zijn voor een paar componenten nog wat aan het uitzoeken. En zij bellen MIJ volgende week terug. Ik zou ze nu bijna gaan geloven :o

Zou het dit jaar dan toch nog gaan lukken........ mijn eigen DAC dit jaar onder de kerstboom met een mooie strik er omheen :D


Mijn HDCD collectie is het afgelopen half jaar weer flink gegroeid zou leuk zijn als ik ze ook eens zou kunnen afspelen in hun "super fantastische" 20 bits resolutie.
:headbanging:



Jack_D

#92
De Fiio BTA30 blutooth reciever/transmitter/DAC is binnen.
Het zevende apparaat in dit genre, en kan ik zeggen dat dit veruit de beste is tot nu toe, deze mag blijven. Maar voordat ik hem netjes aan ga sluiten heb ik hem wel eerst goed getest.

Als bluetooth transmitter, zeer goed geluid, en werkt perfect samen met mijn Bluetooth Denon hoofdtelefoon. Dat was wel anders met de ongeveer even dure Argon BT3, die schakelde mijn hoofdtefoon automatisch na een paar seconden weer in nadat ik hem had uitgezet.


De Fiio BTA 30, heeft een AK4490 DAC chip aan boord. En ondersteund de meeste BT audio codec's. Ook is er een digitale volumeknop, deze functioneerd zelfs in bluetooth transmitter modus. Zoals je wellicht weet raak je wat bits aan resolutie kwijt met een digitale volumeregeling. Fiio lost dit op door upsampelng aan te bieden. Het geluid wordt dan eerst ge-upsampeld en daarna pas wordt het volume geregeld. Ik regel mijn volume op de hoofdtefoon zelf, ik heb daarom de volumeregeling uit gezet. Ook is het mogelijk om te kiezen uit vier low-pass filters. De digitale volume regeling en/of de up-sampeling kun je individueel aan/uit zetten. Je kan instellen welke audio codec's je wel/niet wilt gebruiken. Je kan hem ook als stand-alone DAC gebruiken. Zijn voeding krijgt ie via een USB-C aansluiting, die ik dan weer aan een lineaire  voeding heb gehangen.

De extra settings kun je via de Fiio control App instellen. Nu ben ik eigenlijk anti-app, maar deze is nog te tolereren door mij, je hoeft geen account aan te maken, en de Android versie kun je zelfs gewoon downloaden van de Fiio website. Dan heb je niet eens de Google playstore nodig. Er is ook een Apple App. De App werkte in 1 keer en doe wat ie moet doen. Het pairen van apparaten werkt makkelijk en snel.

Geluid van deze Fiio in combinatie met mijn Denon bluetooth hoofdtelefoon is weer een stapje beter in vergelijking met mijn €25,- "Ali" Transmitter? Het laag is wat strakker, minder versmeerd, het midden en hoog is gedetailleerder.  Enigste nadeel wat ik kon ontdekken is dat de App geen verbinding kan maken wanneer de Fiio in transmitter modus staat. Dus om hem in te stellen moet ie in ontvanger modus staan, ach detail



Nu nog even een mooi glazen boordje laten maken en dan kan ik de Fiio netjes in mijn dressoir intergreren.

Eindelijk een echte goed nette "hi-end" bluetooth transmitter/reciever/DAC op de markt. Hi-end is misschien wat overdreven, maar mijne inziens wel de beste die er nu te koop is. Een nummer 8 in dit segment gaat er voor mij voorlopig niet komen. Mijn audio zoektocht is op dit punt ten einde gekomen :music:

Jack_D

De Fiio Controll App


Jack_D

Nog meer Fiio Controll App


Jack_D

Het software programma Pi-Hole werkt op DNS niveau om die irritante reclames buiten de deur te houden en om je privacy wat meer te waarborgen. Maar het is ook een leuke tool om op eenvoudige wijze te zien wat bijvoorbeeld je Oppo bluray speler allemaal op de achtergrond uitvoert op internet. Oppo is wat dat betreft vrij braaf. Haalt alleen maar muziekinformatie op.




Achiel

Fiio maakt erg leuk spul, had geen ervaring met hun bluetooth devices. Al jaren mijn mp3 speler en ook enkele betere in-ears van hun voor onderweg.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Jack_D

Mijn oude (nog goed werkende) DAC is nu al 8 maanden weg voor revisie. Voor de zoveelste keer maar weer eens gebeld hoe het ermee staat. Na wat doorvragen kwam het hoge woord er uit,,ze hebben hem gesloopt, ze krijgen hem niet meer aan de praat.... >:(

Xander32

Zuur  :confused: En nu?

Quote from: Jack_D on March 19, 2021, 00:42:04
Mijn oude (nog goed werkende) DAC is nu al 8 maanden weg voor revisie. Voor de zoveelste keer maar weer eens gebeld hoe het ermee staat. Na wat doorvragen kwam het hoge woord er uit,,ze hebben hem gesloopt, ze krijgen hem niet meer aan de praat.... >:(
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

Quote from: Jack_D on March 19, 2021, 00:42:04
Mijn oude (nog goed werkende) DAC is nu al 8 maanden weg voor revisie. Voor de zoveelste keer maar weer eens gebeld hoe het ermee staat. Na wat doorvragen kwam het hoge woord er uit,,ze hebben hem gesloopt, ze krijgen hem niet meer aan de praat.... >:(

Zo kon dat inderdaad niet wat eerder gemeld worden? Wie is deze expert? 😅 Manman, dat het fout kan gaan, kan gebeuren, maar dat het zo lang moet duren. Zuur man, en wat nu?
" no loss of fine detail "