KEFfende speakers blaffen niet.

Started by Jack_D, February 8, 2020, 13:16:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack_D

#125
De DAC aangesloten op mijn set beneden.
Nu klinkt Enigma in hdcd formaat uit de speakers.
Mijn oren willen er niet aan maar mijn geest wel want het hdcd lampje brand zo mooi.  :D

Los van het hdcd verhaal, kan ik me niet aan het feit onttrekken dat dit wel een hele fijn klinkende DAC is. Al is mijn blind test niet geheel wetenschappelijke verantwoord, slecht is dit ding niet.

Jack_D


Jack_D

#127
Yamaha A-S701 er in en de Yamaha R-N301 er uit...... :D

Ter vervanging van een 23 jaar oude Harman Kardon HK670 was de 301 toch net iets te modern, dus maar vervangen door een 701, net iets meer retro.

Jack_D

#128
Dat een zitbank zoveel voor je akoestiek in je woonkamer doet had ik niet verwacht.

1 van mijn twee banken is weg voor reparatie, en is nu vervangen door een tuinstoel.
Niet alleen mijn bank is weg maar mijn akoestiek blijkbaar ook.
Lijkt nu overdreven gezegd wel een soort kerk waar ik in zit.
Het laag is in elkaar gestort en het midden lijkt onbeperkt dwars door de hele woonkamer heen en weer te stuiteren.

Blijkt maar weer eens hoeveel invloed de inrichting heeft op je geluid.



Xander32

... totdat de bank weer terug is vooral maar veel Barokke en kerkorgelmuziek luisteren 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Achiel

Mooi spul Yamaha, altijd al van de sound gehouden en een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Lees eigenlijk nooit iets terug van problemen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Jack_D


Vooral die variabele loudnessknop is erg handig. Een aan/uit loudnessknop is vaak te veel of te weinig. Ben er geen fan van. Maar zo'n variablelen loudness werkt verrassend goed om bij laag volume de beperkingen van het menselijk oor goed gedoseerd wat op te heffen....


Ben tot nu toe ook erg tevreden over de Yamaha, en werkt ook erg goed samen met de Fyne Audio speakers.

Quote from: Achiel on February  9, 2022, 11:38:23
Mooi spul Yamaha, altijd al van de sound gehouden en een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Lees eigenlijk nooit iets terug van problemen.

Jack_D

#133

Zoiets als dit bedoel je https://youtu.be/gvxrXUfaJVk
Alleen bij mij thuis dan vanaf sacd 5.0... voor net nog dat extra beetje galm :D 

(Hier opgenomen in Middelburg in de Oostkerk)

Quote from: Xander32 on February  9, 2022, 06:32:23
... totdat de bank weer terug is vooral maar veel Barokke en kerkorgelmuziek luisteren 🎶

Achiel

Loudness heb ik niet nodig hier, met 2x15" geeft op heel erg laag volume al een aardig fundament geholpen met de JL dan ook nog eens.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Jack_D


Duidelijk.....
maar met alleen maar twee Fyne Audio F302's is zo'n variable loudness bij laag geluidsniveau  toch best wel handig :D .

Quote from: Achiel on February 10, 2022, 11:10:03
Loudness heb ik niet nodig hier, met 2x15" geeft op heel erg laag volume al een aardig fundament geholpen met de JL dan ook nog eens.


Jack_D

Eindelijk me bank terug...... :worship:


Nu is de akoestiek van kathedraal weer naar jazz café terug veranderd, stukken beter zo.






MarKath

#137
Quote from: Jack_D on December 31, 2021, 01:44:23
Ik zie dubbel..... :music:

Wat is hier gebeurt??? 2 stuks?

Ik heb er ook één besteld, maar dan de Fiio BTA30 Pro uitvoering. weet niet wat het verschil is zonder Pro, maar dit was een aanbieding van € 119,00 incl. verzending.

Ik doe nu mijn Marantz NA-6005 in de verkoop want die gebruik ik alleen maar om Bluetooth vanaf mijn I-pad en mobiel te streamen.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Jack_D

#138

Had de BTA30 maar toen ze met de nieuwe Pro op de markt kwamen heb ik die ook gekocht.
De gewone was al heel goed maar de Pro vind ik nog net even wat lekkerder klinken. En ook heeft iets meer functies, en natuurlijk een hele andere DAC chip.


Hier tabel met de verschillen naast elkaar https://www.fiio.com/bta30pro_comparisons

Quote from: MarcelHLX on March 23, 2022, 08:07:42
Wat is hier gebeurt??? 2 stuks?

Ik heb er ook één besteld, maar dan de Fiio BTA30 Pro uitvoering. weet niet wat het verschil is zonder Pro, maar dit was een aanbieding van € 119,00 incl. verzending.

Ik doe nu mijn Marantz NA-6005 in de verkoop want die gebruik ik alleen maar om Bluetooth vanaf mijn I-pad en mobiel te streamen.

MarKath

Quote from: Jack_D on March 24, 2022, 00:50:07
Had de BTA30 maar toen ze met de nieuwe Pro op de markt kwamen heb ik die ook gekocht.
De gewone was al heel goed maar de Pro vind ik nog net even wat lekkerder klinken. En ook heeft iets meer functies, en natuurlijk een hele andere DAC chip.


Hier tabel met de verschillen naast elkaar https://www.fiio.com/bta30pro_comparisons

Ik krijg hem vandaag binnen, ben benieuwd.

Deze komt als vervanging van mijn Marantz NA6005 welke ik alleen maar gebruik als Bluetooth device en nu in de verkoop gaat.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Hallo Jack, welke usb voeding heb jij er aan? Van hoeveel Amp output?

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Jack_D

#141

Ik heb hem aan een lineaire voeding hangen. Eentje van Ali, kost niet zo gek veel, leuke combi met de Fiio BTA30 (Pro).
Zou volgen de specs maximaal 15watt kunnen leveren, das dan iets van 3A
En voor de USB voedingskabel heb ik een dubbel afgeschermde exemplaar aangeschaft.

Quote from: MarcelHLX on March 24, 2022, 17:58:27
Hallo Jack, welke usb voeding heb jij er aan? Van hoeveel Amp output?

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

MarKath

#142
Quote from: Jack_D on March 25, 2022, 01:25:26
Ik heb hem aan een lineaire voeding hangen. Eentje van Ali, kost niet zo gek veel, leuke combi met de Fiio BTA30 (Pro).
Zou volgen de specs maximaal 15watt kunnen leveren, das dan iets van 3A
En voor de USB voedingskabel heb ik een dubbel afgeschermde exemplaar aangeschaft.

Heb jij misschien een linkje naar dit apparaat voordat ik die hele Chinese menulijst moet doorzoeken?

Of model/type nummer.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Jack_D


Als bij Ali op  "WEILIANG AUDIO 15W linear regulated power supply output USB*2+DC 5V" zoekt komt ie wel bovendrijven....



Quote from: MarcelHLX on March 25, 2022, 07:09:54
Heb jij misschien een linkje naar dit apparaat voordat ik die hele Chinese menulijst moet doorzoeken?

Of model/type nummer.

Groeten,
Marcel

Jack_D

#144
Afgelopen tijd mijn Synology NAS nog wat meer spierballen gegeven.
Van 8GB naar 20GB intern geheugen, en een SSD read/write cache van 400GB.

Kan ik er eindelijk ook een (bruikbare) Windows 11 virtual machine op draaien.
Hij staat 24/7 aan dus wil ik hem zo goed mogelijk gebruiken.