KEFfende speakers blaffen niet.

Started by Jack_D, February 8, 2020, 13:16:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack_D

Heb ze tot eind april gegeven om hem toch nog op de been te krijgen.
En als dat niet lukt, tja..... geen idee, moeten ze hem betalen zou ik zeggen.


Dit bedrijf bestaat overigens al een jaar of 25, en ze hebben in het verleden een aantal items goed voor me gerepareerd. Maar behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. :tounge2:

Xander32

Je bent een geduldig man.

Quote from: Jack_D on March 20, 2021, 00:07:08
Heb ze tot eind april gegeven om hem toch nog op de been te krijgen.
En als dat niet lukt, tja..... geen idee, moeten ze hem betalen zou ik zeggen.


Dit bedrijf bestaat overigens al een jaar of 25, en ze hebben in het verleden een aantal items goed voor me gerepareerd. Maar behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. :tounge2:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jack_D

Ik schrok me dood.......... :blink: :laugh: ;D

Kreeg net een belletje van de lokale elektro-reparatieservice, dat de grote beurt van mijn oude DAC gereed was.
Had de hoop na 14 maanden al opgegeven.
Als ik een dezer dagen tijd heb zal ik hem eens op het gemakje gaan ophalen :D

HDCD gedeelte hadden ze niet kunnen testen want ze hadden geen HDCD schijfje.Hoop wel dat dit functioneert want dit was de reden dat ik deze oude DAC 14 maanden geleden heb aangeschaft.




JGvH

Quote from: Jack_D on July 14, 2021, 12:52:10
Ik schrok me dood.......... :blink: :laugh: ;D

Kreeg net een belletje van de lokale elektro-reparatieservice, dat de grote beurt van mijn oude DAC gereed was.
Had de hoop na 14 maanden al opgegeven.
Als ik een dezer dagen tijd heb zal ik hem eens op het gemakje gaan ophalen :D

HDCD gedeelte hadden ze niet kunnen testen want ze hadden geen HDCD schijfje.Hoop wel dat dit functioneert want dit was de reden dat ik deze oude DAC 14 maanden geleden heb aangeschaft.



Ik benijd je geduld hoor, duurde ff maar dan toch gefixed. Ben benieuwd of die naar wens is?

Jack_D

Na 14 maanden gewacht te hebben op de revisie van mijn DAC ben ik de inspiratie op dit moment een beetje kwijt.
Ik heb hem inmiddels wel opgehaald en hij staat weer onder mijn dak.
Heb hem nog niet eens uit de transport kussenhoes gehaald.

Maar zodra ik de mijn inspiratie heb hervonden en de DAC heb aangesloten zal ik hier zeker een berichtje aan wijden. :D

Kosten revisie NUL euro, het bedrijf vond het toch ook wel een beetje beschamend, maar bleek allemaal lastiger te zijn dan ze vooraf dachten, vooral omdat ze geen schema's boven water konden krijgen van deze niet al te standaard oude retro DAC.


Wordt vervolgd..........

Jack_D

#105
Even wat stof weg blazen :D

Nog steeds geen inspiratie om mijn oude gereviseerde DAC aan te sluiten.
Wel net wat nieuws binnen gekregen, iets meer inspiratie voor.


BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

MarKath

Quote from: BJF on November  3, 2021, 10:34:56
Blaffen die wel? :angel:

Ik denk in ieder geval dat de KEF wel zal gaan bijten nu ze in de gaten krijgen dat ze overbodig zijn :-X
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Jack_D

Nee hoor :D , die blaffende Kef's blijven hier lekker staan, die spelen nog steeds de sterretjes van de hemel.
De nieuwe zijn ter vervangen van onderstaande, setje B&W DM305 waarvan 1 speaker de geest heeft gegeven. Ook al meer dan 20 jaar oud, dus niet geheel onverwacht.....

Jack_D

#109
B&W's nu dus doorverwezen naar de milieustraat en vervangen door een setje Fyne Audio F302.
Klinken goed, zelfs een verbazingwekkende detaillering van het laag. Iets wat ik in deze klasse en relatief lage prijs niet had verwacht.


Gaan we lekker van genieten........ 8)

brt

Mooie speakers van wat ik erover gehoord heb. Het is trouwens Fyne ipv Fine...
Wat staan ze dicht tegen je meubel aan, of lijkt dat maar zo?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Jack_D


Scherp...., heb de tekst aangepast..... Fyne.....


Aan de andere kant van het meubel kan ie net tussen het meubel en de muur. Als ik die ene van op de foto een stuk verder van het meubel zet matched het geluid niet echt meer, klink vreemd. Nu ze allebei dicht tegen tegen het meubel staan klopt het geluidsbeeld beter. Niet ideaal, maar das vaak zo in een woonkamer. :D



Quote from: brt on November  7, 2021, 22:28:19
Mooie speakers van wat ik erover gehoord heb. Het is trouwens Fyne ipv Fine...
Wat staan ze dicht tegen je meubel aan, of lijkt dat maar zo?

MarKath

Ondervind je geen last van de basreflex aan de achterzijde en het zo opgesloten en dicht op de wand staan van de speaker?

Dit zou normaal gesproken een drama voor de laag weergave betekenen en ik kan mij voorstellen dat dit bij jou niet anders zou zijn.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Jack_D

Is nog goed te doen. Ze staan dan wel dicht tegen het meubel, maar ze staan nog wel een flink eind van de achtermuur vandaan.



Quote from: MarcelHLX on November  8, 2021, 06:57:51
Ondervind je geen last van de basreflex aan de achterzijde en het zo opgesloten en dicht op de wand staan van de speaker?

Dit zou normaal gesproken een drama voor de laag weergave betekenen en ik kan mij voorstellen dat dit bij jou niet anders zou zijn.

Groeten,
Marcel

scrutinizer

#114
Quote from: Jack_D on August 10, 2021, 19:12:04
Na 14 maanden gewacht te hebben op de revisie van mijn DAC ben ik de inspiratie op dit moment een beetje kwijt.
Ik heb hem inmiddels wel opgehaald en hij staat weer onder mijn dak.
Heb hem nog niet eens uit de transport kussenhoes gehaald.

Maar zodra ik de mijn inspiratie heb hervonden en de DAC heb aangesloten zal ik hier zeker een berichtje aan wijden. :D

Kosten revisie NUL euro, het bedrijf vond het toch ook wel een beetje beschamend, maar bleek allemaal lastiger te zijn dan ze vooraf dachten, vooral omdat ze geen schema's boven water konden krijgen van deze niet al te standaard oude retro DAC.


Wordt vervolgd..........

Dat je inspiratie en enthousiasme vwb deze DAC gezakt is, begrijp ik. Maar kan  me er ook zomaar bij voorstellen dat als je bv na een paar maanden pas respons geeft dat de problemen alsnog niet opgelost zijn, je er mogelijkerwijs niet meer op terug kunt komen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jack_D


Heb hem dan maar uit de berging gehaald en uitgepakt......... :D

Quote from: scrutinizer on November  9, 2021, 16:11:15
Dat je inspiratie en enthousiasme vwb deze DAC gezakt is, begrijp ik. Maar kan  me er ook zomaar bij voorstellen dat als je bv na een paar maanden pas respons geeft dat de problemen alsnog niet opgelost zijn, je er mogelijkerwijs niet meer op terug kunt komen.

Peerless Monster

Quote from: Jack_D on November 10, 2021, 01:51:46
Heb hem dan maar uit de berging gehaald en uitgepakt......... :D


Wat een leuk ding! :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jack_D

Eerst maar eens kijken of ie het überhaupt nog wel doet voordat ik hem beneden installeer.

minplus

Quote from: Jack_D on November  4, 2021, 00:33:40
Nee hoor :D , die blaffende Kef's blijven hier lekker staan, die spelen nog steeds de sterretjes van de hemel.
De nieuwe zijn ter vervangen van onderstaande, setje B&W DM305 waarvan 1 speaker de geest heeft gegeven. Ook al meer dan 20 jaar oud, dus niet geheel onverwacht.....

Apart en voor mij wel onverwacht na 20 jaar.
Ik heb begin jaren 70 wel eens een paar goedkope tweeterjes opgeblazen in een combi van Leak bas en Altec midden met een buizen versterker, maar de vervangers van JBL doen het nog prima, nu bij m'n dochter. Die zijn nu 50 jaar. Alle speakers daarna zijn ouder en doen het nog prima. Heb alleen bij de 35 jaar oude JBL's 250TI een keer de wooferranden laten vervangen na een jaar of 25.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Was die B&W zo rot dat ie naar de kringloop moest of wilde je gewoon wat nieuws?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Jack_D


1 scheidingsfilter of tweeter was defect. Waren volgens de B&W importeur nog wel leverbaar. Maar na elf weken wachten toch opeens niet meer leverbaar. Toen was ik het beu, en zag ik een mooie aanbieding van de Fyne Audio speakers inclusief de wel hele mooie reviews op internet.
Dus B&W eruit, Fyne Audio er in. Kunnen we hopelijk weer 20 jaar vooruit.


Is overigens voor een andere set en ruimte als waar mijn Kef's RDM3 in staan. Die zijn inmiddels ook al bijna 22 jaar oud, maar doen het nog prima(afkloppen op blank hout :D )

Quote from: minplus on November 11, 2021, 17:24:20
Apart en voor mij wel onverwacht na 20 jaar.
Ik heb begin jaren 70 wel eens een paar goedkope tweeterjes opgeblazen in een combi van Leak bas en Altec midden met een buizen versterker, maar de vervangers van JBL doen het nog prima, nu bij m'n dochter. Die zijn nu 50 jaar. Alle speakers daarna zijn ouder en doen het nog prima. Heb alleen bij de 35 jaar oude JBL's 250TI een keer de wooferranden laten vervangen na een jaar of 25.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Was die B&W zo rot dat ie naar de kringloop moest of wilde je gewoon wat nieuws?

minplus

Begrijpelijk.
Van B&W zou je trouwens beter verwachten. Die firma pretendeert toch kwaliteit.
De ouwe DM1's uit 1968 (van de kringloop) doen het hier trouwens nog prima in de onverwarmde garage.
Nu zijn dingen uit die periode algemeen erg degelijk.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Jack_D

Paar close-upjes.........




scrutinizer

Quote from: Jack_D on November 13, 2021, 02:02:39
Paar close-upjes.........
Aan de chipset zal het niet liggen.
Functioneert alles weer.....?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Jack_D

#123

Wilde het vandaag uittesten maar kon geen passend netsnoer vinden. Maandag eerst even eentje opsnorren of zelf maken. Hoop dat ie het doet, zou anders wel een beetje triest zijn als ik na 14 maanden eindig met een defect gereviseerde DAC.
We shall see........ :popcorn:

Quote from: scrutinizer on November 13, 2021, 11:47:49
Aan de chipset zal het niet liggen.
Functioneert alles weer.....?

Jack_D

#124
Alles ff bokkiewokkie aangesloten op mijn mini-setje in de werkkamer.

De DAC lijkt het te doen, hij geeft geluid en decodeert hdcd's. Voor de hdcd's heb ik hem aangeschaft. Deze functionaliteit ben ik kwijt geraakt toen mijn Harman Kardon versterker ter ziele is gegaan paar jaar geleden. Kon ik op eens mijn kleine verzameling hdcd's niet meer optimaal draaien.

Volgende stap is hem beneden op mijn echte set aan te sluiten. Op dat flut JVC mini setje klonk het al niets eens zo slecht, dus ben benieuwd hoe het beneden klinkt....

Wordt vervolgd...... :popcorn: