usb type B powered kabel voor dac...heeft dit nut.

Started by gizmo2, February 8, 2020, 11:46:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

Quote from: Kingpin on February  9, 2020, 01:53:39
Heb je de datalijnen wel goed om ?
Yep, de data lijnen zijn oké.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#26
Quote from: TabCam on February  9, 2020, 07:18:38
Als je de datalijnen verkeerd om hebt, verwacht ik helemaal geen communicatie. Waar heb je trouwens last van met deze dac? Op AliExpress zie ik dat de dac zelf een 230 / C13 aansluiting op zit. Ik neem aan dat je die ook gebruikt?

Ik zie ook dat je een Raspberry Pi4 gebruikt. Als je wilt tweaken zou ik eerder naar een 3B(+) gaan. En hoe voed je de Raspberry Pi? Die voeding heeft meer invloed dan wat je nu probeert te doen.
Dit is een tweedehands dac die aangepast is..... elcos enzovoort.

Het is niet dat ik ergens last van heb met akm dac maar ik las op internet dat een externe 5 volt voeding voor de usb een verbetering op zou kunnen leveren.....vandaar ik dit wilde proberen.

edit En ik zou echt niet weten wat je bedoelt met 230/C13 aansluiting, ik zal daar vanmiddag eens naar zoeken wat dat is...je bedoeld dan waarschijnlijk  de 230 stekker aansluiting die op zijn beurt de 9 volt trafo aanstuurt? waarvan ik nu in een keer zie dat er een trafo mist :'(

Die Raspberry pi 4 van mij is al helemaal aangepast en heeft hele goede voedingen en klinkt ook beter (vind ik) dan de akm dac.

Mijn vorige pi 4 is stuk gegaan en inmiddels een nieuwe gekregen en deze klinkt wonderbaarlijk beter als zijn voorganger (pi 4) die stuk is gegaan en klinkt nu niet echt slechter als de 3b of 3b+, misschien speelt de 3b+ met iets meer detail, verder hoor ik niet zoveel verschil als ik het vergelijk met de raspberry p 3b+ van mijn vrienden.

zo ziet die dac er van binnen uit en vraag me niet wat die persoon nu exact aangepast heeft.



Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

StereoMike

Quote from: gizmo2 on February  9, 2020, 09:44:11
Dit is een tweedehands dac die aangepast is..... elcos enzovoort.
Waarom haal je die USB converter er niet uit en sluit je een pi rechtstreeks aan op de DAC (met tussenkomst van een mooie addon/HAT)?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

gizmo2

Quote from: StereoMike on February  9, 2020, 10:54:55
Waarom haal je die USB converter er niet uit en sluit je een pi rechtstreeks aan op de DAC (met tussenkomst van een mooie addon/HAT)?
je bedoeld waarschijnlijk de i2s ingangen gebruiken daar waar nu de xmos 8 usb dac aanzit en bijvoorbeeld de i2s vanaf een kali reclocker halen en daar aan vast solderen, ik heb hier al onderzoek naar gedaan en dit schijnt op de een of andere manier niet zo simpel te zijn met deze akm dac.
mijn vorige audio gd dac heb ik dit wel voor elkaar kunnen krijgen d.m.v de i2s lijnen vanaf de kali naar de audio gd i2s ingang en dit klonk ook best wel mooi.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Tabcam

Hetgeen te zien is dat de tweede trafo mist en er Elco's extra op lijken te zitten. Het lijkt erop dat hij de tweede trafo door elco's heeft vervangen. Geen upgrade waar ik iets over kan zeggen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

gizmo2

Quote from: TabCam on February  9, 2020, 16:48:06
Hetgeen te zien is dat de tweede trafo mist en er Elco's extra op lijken te zitten. Het lijkt erop dat hij de tweede trafo door elco's heeft vervangen. Geen upgrade waar ik iets over kan zeggen.
hij heeft (wat ik zover kan zien) bepaalde elco's vervangen.....de trafo die er nu in zit heeft wel twee aparte uitgangen van 2 x 9volt en zijn ook aangesloten op beide gescheiden delen van het board.

de tweak lijkt een beetje wat iemand op het DIY forum toegepast heeft, gedaan door forum lid "vacuphile"
https://www.diyaudio.com/forums/digital-line-level/313892-chinese-ak4497-dac-dual-chip-decoder-board-7.html

heb vanmiddag nog een andere voeding geprobeerd, maar helaas precies hetzelfde probleem, ik hoor ook rare geluiden uit de externe 5volt voeding komen dit gebeurt zodra de pc opstart het ledje aangaat en de dac herkent wordt.....dit lijkt me helemaal niet goed en riekt naar kortsluiting!
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Tabcam

Als ik kijk hoe goed de van hem dac meet, zou ik geen risico's nemen. Ik denk dat je het zo alleen maar slechter kan maken en geen verbeteringen krijgt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

gizmo2

Quote from: TabCam on February  9, 2020, 21:53:17
Als ik kijk hoe goed de van hem dac meet, zou ik geen risico's nemen. Ik denk dat je het zo alleen maar slechter kan maken en geen verbeteringen krijgt.
Hij klinkt ook helemaal niet verkeerd maar een stuk warmer dan mijn Raspberry pi/Kali/piano 2.1.

Ik ga eens onderzoeken of een Ian Canada transportPi een combinatie is met de kali reclocker en dan de coaxiale spdif van de ak4497EQ dac ga gebruiken.

Voor nu Gooi ik de handdoek in de ring en ga niet verder met die externe voeding.



https://www.audiophonics.fr/en/dac-and-interfaces-for-raspberry-pi/ian-canada-transportpi-digital-interface-spdif-low-jitter-for-raspberry-pi-p-14232.html

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#33
voor de geïnteresseerde even een update!

ik heb een oude Logitech duet aangesloten op de coaxiale spdif van de akm ak4497eq dac en geeft toch een fijner resultaat als via de usb.

dan zou theoretisch mijn plannetje om een Ian canada transport op de kali reclocker te prikken en de coax gebruiken wel eens goed kunnen uitpakken.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: