Bluesound Node 2 / sonos Connect langzaam

Started by audio_stabilo, February 8, 2020, 09:44:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Het volgende probleem valt mij de laatste tijd op. Toen ik mijn sonos Connect nog had viel het mij op dat alles best traag werkt. Bijvoorbeeld met een liedje opzoeken. Ik dacht.... dit ligt misschien aan sonos... update ofzo. Maar ik wilde toch al een Bluesound dus heb ik die gekocht. Maar bij de Bluesound heb ik het ook.

Ik heb de bluesound bekabeld aangesloten op mijn router. Ook heb ik hem al een vast op adres gegeven. Helaas helpt dit niet. 

Het gaat om de volgende router: Netgear R6220

Hannibal_

Ik gebruik meestal de Sonos connect, ook bedraad, maar dat zoekt en "browsed" heel vlot.

Dat is op mijn nas en op Spotify.

Wat gebruik je? Locale muziek verzameling (op nas bv hoe gekoppeld, als share of via dlna) of gebruik je een streaming dienst?
(Dan zou je internet verbinding misschien een bottleneck kunnen zijn?)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tabcam

Klinkt ook alsof je server wel eens de bottleneck zou kunnen zijn. Hoe groot is je verzameling en hoe heb je hem gekoppeld?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

audio_stabilo

Het is gewoon met zoeken in TIDAL enzo
Internet haal ik gewoon 200 mbit

Tabcam

Het zou kunnen dat je Wifi met de buren conflicteert en het daarom langer duurt. Je zou een online test kunnen doen vanf hetzelfde apparaat als waarvandaan je muziek zoekt in een browser. Bij speedtest.net, openspeedtest.com of  fast.com.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

audio_stabilo

Quote from: TabCam on February  8, 2020, 12:21:44
Het zou kunnen dat je Wifi met de buren conflicteert en het daarom langer duurt. Je zou een online test kunnen doen vanf hetzelfde apparaat als waarvandaan je muziek zoekt in een browser. Bij speedtest.net, openspeedtest.com of  fast.com.

Tabcam

Dan denk ik niet meer aan je internetverbinding. Zijn de apparaten heel warm?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

audio_stabilo

Quote from: TabCam on February  8, 2020, 12:50:55
Dan denk ik niet meer aan je internetverbinding. Zijn de apparaten heel warm?

Nee die zijn niet heel warm

Rowdy

Gebruik je een smartphone voor het zoeken?
Ik gebruik Spotify. Zoeken naar muziek met de Nokia 7.1 gaat snel, maar met Nokia 1 gaat het traag.

Tabcam

Wordt lastig om het op afstand op te lossen. Zou eventueel nog rare ip adresssen of dat het ongemerkt via een VPN loopt kunnen zijn. Hoe gaat het zoeken met de Tidal app zelf?

Btw, heb je dit vooral in het weekend? Ik heb met Tidal in het weekend veel vaker problemen. Maar ik werk via LMS. In de Tidal app lukt het dan wel snel. Inloggen lijkt dan poeptraag te gaan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Tidal heb ik geen ervaring mee, maar zo te horen zou dat de boosdoener kunnen zijn dan.
Netwerk lijkt me meer dan okay
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

audio_stabilo

Het is bij Qobuz ook
Normaal als ik een zoekopdracht uitvoerde stond het er gelijk zonder dat er 5 seconde "loading" stond