Yippie

Author Topic: Logix HT Zolder in aanbouw  (Read 4823 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline logix

Re: Logix HT Zolder in aanbouw
« Reply #50 on: February 10, 2020, 13:53:41 »
+1 voor de ventilatie!
Ik ben blij dat ik het bij mij ook meteen in de bouw heb meegenomen. Verse lucht is na een paar uurtjes best lekker.

Ik heb bij mij een ventilatiebox voor mechanische ventilatie gebruikt, zodat je afvoer van "vuile" lucht hebt en aanvoer van verse lucht.
Ik heb van de bios naar de ventilatorbox Sonodec 25 slangen gebruikt, deze zijn akoestisch geďsoleerd.

Jullie hebben gelijk, er moet hoe dan ook ventilatie komen. En nu we het er zo over hebben, viel me ineens wat in. Ik heb een dauerluftung mechanische ventilatie box op de zolder in de CV ruimte hangen. Er is nog 1 opening vrij, deze zou ik toch perfect kunnen gebruiken met daaraan de sonodec slang die jij benoemt? Het is maar een meter of 3 die ik moet overbruggen. Enigste waar ik wel wat bang voor ben is dat dan het geluid vanuit de HT de andere slangen ingaat en zo op de 1ste verdieping op de overloop en badkamer uitkomen, waar je dan dus ook mooi kan meegenieten van een filmpje. ::) Of zal dit allemaal wel meevallen?

« Last Edit: February 10, 2020, 15:27:52 by logix »

Offline Witalik

« Reply #51 on: February 10, 2020, 21:54:16 »
Gelukkig heb ik een vrijstaand huis, wat een operatie, je gaat als een speer, top man.

Ook weinig last in de rest van het huis als je luid speelt ? Dat is nu met deze constructie ook een stuk minder toch denk ik ? Voor mij zou het ook wel belangrijk zijn. Anders kan je nog niet flink knallen als er andere mensen thuis zijn.
Samsung UE55ES6800 (ISF) - Sherbourn SR-8100 - Custom HTPC - Canton GLE 490.2 - GLE 430.2 - GLE 455 - Custom JL Audio 12w3 - Hypex DS4.0 Sealed W&M LS-03 - fronts en center RU Connected HDMI kabels

"Showcase"

Offline RonG

• al een tijdje
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+26)
  • Total likes: 51
« Reply #52 on: February 11, 2020, 08:05:51 »
Ook weinig last in de rest van het huis als je luid speelt ? Dat is nu met deze constructie ook een stuk minder toch denk ik ? Voor mij zou het ook wel belangrijk zijn. Anders kan je nog niet flink knallen als er andere mensen thuis zijn.

Tuurlijk, is beneden te horen uiteraard wanneer ik hard speel, en ook wanneer men buiten langs loopt is er wat te horen. Maar ik ben niemand tot last.
We zijn maar met z'n tweetjes en meestal zit ze naast me film te kijken :).

Zolder van mij is te klein voor zo'n operatie iig.
Topic

Marantz SR7010 - Epson TW9300 - dual Klipsch R-115SW - Zappiti One SE 4K HDR - Synology DS413J/4x3TB - Dolby Atmos 7.2.4

Offline Witalik

« Reply #53 on: February 11, 2020, 20:42:46 »
Tuurlijk, is beneden te horen uiteraard wanneer ik hard speel, en ook wanneer men buiten langs loopt is er wat te horen. Maar ik ben niemand tot last.
We zijn maar met z'n tweetjes en meestal zit ze naast me film te kijken :).

Zolder van mij is te klein voor zo'n operatie iig.

Ja ok, ben benieuwd hoe het met Logix zijn project is qua geluid naar beneden en andere plekken in het huis. Dat is volgens mij waar deze operatie ook mede voor bedoeld is  :thumbs-up:
Samsung UE55ES6800 (ISF) - Sherbourn SR-8100 - Custom HTPC - Canton GLE 490.2 - GLE 430.2 - GLE 455 - Custom JL Audio 12w3 - Hypex DS4.0 Sealed W&M LS-03 - fronts en center RU Connected HDMI kabels

"Showcase"

Offline frankp

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+8)
  • Total likes: 2
  • Snorro
« Reply #54 on: February 12, 2020, 11:32:59 »
Jullie hebben gelijk, er moet hoe dan ook ventilatie komen. En nu we het er zo over hebben, viel me ineens wat in. Ik heb een dauerluftung mechanische ventilatie box op de zolder in de CV ruimte hangen. Er is nog 1 opening vrij, deze zou ik toch perfect kunnen gebruiken met daaraan de sonodec slang die jij benoemt? Het is maar een meter of 3 die ik moet overbruggen. Enigste waar ik wel wat bang voor ben is dat dan het geluid vanuit de HT de andere slangen ingaat en zo op de 1ste verdieping op de overloop en badkamer uitkomen, waar je dan dus ook mooi kan meegenieten van een filmpje. ::) Of zal dit allemaal wel meevallen?

(Image removed from quote.)

Zeker gebruik van maken aangezien je al een box hebt hangen. Met de slang en eventueel extra geluiddempers moet je een aardig eind kunnen komen denk ik.

Werkt het geluid uiteindelijk toch te ver door, dan kan je altijd nog een aparte box ophangen voor de HT.

Offline N1v3K

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 140
  • HT newbee
« Reply #55 on: February 12, 2020, 11:48:10 »
Of als je wat minder uit wil geven. Sonodec.

Offline logix

« Reply #56 on: February 12, 2020, 12:24:20 »
Dankje allen! Ik ga ermee aan de slag!

Offline Kamidioblitz

« Reply #57 on: February 19, 2020, 19:32:56 »
Hoe staat het hier met de vorderingen? Het begin ging in rap tempo. Hij is toch zeker al bijna af?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer Stereo: Rega Elex R, RP6, Ear - Monitor Audio Silver 6 - Bluesound Node 2- Audioquest Rocket 44
Dedicated HT: JVC N5 - Marantz SR7011, UD5007 - Klipsch 5.2.4 setup - Sony UBP X800 - Canare

Offline logix

« Reply #58 on: February 19, 2020, 23:41:12 »
Hahaha, was het maar zo! Staat nu even stil helaas. We zijn aan het wachten op de deuren, deze zouden eigelijk deze week binnen moeten komen. Dan gaan we ook gelijk verder met de koof te maken en opvullen van de wanden en plafond met accoustifit. Ik heb wel al tig loze leidingen gelegd voor eventuele toekomstige sound formats  ;D Als we weer doorstarten zal ik zeker weer foto's plaatsen! (ik hoop volgende week)

Offline riwi

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 141
  • I need a better slogan
    • Richard's home
« Reply #59 on: February 21, 2020, 16:49:57 »
Heb je al aan een doek gedacht? GTdesign maakte vroeger ook erg mooie doeken. Ik heb er bij kermit ook een gezien van Ge met masking aan de zijkanten (21x9 doek).

Deze zijn ook mooi :
https://www.grobi.tv/videotv/leinwaende/rahmenleinwand-maskierbar/stewart-cima-serie/801/rahmenleinwand-gr-multiformat-16-zu-9-auf-21-zu-9?c=264

*hint : met masking  :ph34r:

Offline logix

« Reply #60 on: February 22, 2020, 09:00:26 »
Klopt Riwi, sterker nog, ik heb nu nog in mijn oude ruimte een Gé scherm hangen met het - toenmalig - roemruchte Thommy doek. Dat Stewart scherm mét masking is zeer zeker een goede kansmaker!

Offline reza

• Jezus loves you!
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 388
  • First i was blind, but now i see
« Reply #61 on: February 22, 2020, 09:01:42 »
Wat voor een scherm heb je van Ge?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline PascalP

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 154
  • I love the HTforum
« Reply #62 on: February 22, 2020, 09:54:15 »
En Stewart scherm met masking voor dat geld? Of is het een Grobi eigen merk?
Kelder HT 5.2.2: JVC DLA-RS400 - Kingpin VFS240 - Arcam AVR550 + Hypex eindversterking (NC500DM + NC252MP) - 3x MK Sound S300 - 2x MK Sound S150T - 2x MK Sound SUR55T (Atmos) - 2x MK Sound V12 - Panasonic DMP-UB424 - OSMC Vero 4k+ - Pioneer LD-X1 - Pioneer CLD-D925 - Lumagen Radiance 2144 + Keces P3

Offline logix

« Reply #63 on: February 22, 2020, 10:23:01 »
Wat voor een scherm heb je van Ge?

Een custom made 16:9 2.40m breed scherm van MDF, afgewerkt met zwart velours, op een frame gespannen Thommy doek (1.3 gain)

Staat wel Stewart bij idd, neem aan dat het dan ook om Stewart doek gaat? Is inderdaad een mooie prijs.

Offline reza

• Jezus loves you!
« Reply #64 on: February 22, 2020, 10:29:54 »
Waarom neem je je scherm niet gewoon mee?
Vraag je aan Ge of hij maskering wil maken en je hebt een fantastisch scherm!!!

Offline logix

« Reply #65 on: February 22, 2020, 10:52:46 »
Waarom neem je je scherm niet gewoon mee?
Vraag je aan Ge of hij maskering wil maken en je hebt een fantastisch scherm!!!

Dat is een mogelijkheid, alleen vraag ik me echt af of dat Thommy doek nog wel zo ideaal is met 1.3 gain, zeker met die bakke licht wat de huidige projectoren leveren met HDR.

Offline reza

• Jezus loves you!
« Reply #66 on: February 22, 2020, 11:10:16 »
Als het goed is maakt het niks uit. Mijn maatje heeft ook een Thommy doek met een jvc x5000 dus meer licht dan de N serie.
Een beter scherm ga je niet krijgen denk ik..

Offline logix

« Reply #67 on: February 22, 2020, 12:26:49 »
Als het goed is maakt het niks uit. Mijn maatje heeft ook een Thommy doek met een jvc x5000 dus meer licht dan de N serie.
Een beter scherm ga je niet krijgen denk ik..

Met de nieuwe ontwikkelingen en standaarden lijkt me dat Thommy doek zeker niet meer het beste van het beste is toch? (als het dat al was natuurlijk) Het scherm is ondertussen zo'n 12 jaar oud en vraag me af of het nog helemaal uniform is, ik zal dat eens na moeten kijken.

Offline reza

• Jezus loves you!
« Reply #68 on: February 22, 2020, 13:01:20 »
Een scherm kan je meestal voor "life" kopen.
Het is dat je een 16.9 variant hebt anders had ik je scherm heeel graaag over willen kopen.
Het enige waar je op moet letten is dat je met een 1.3 gain geen last hebt van hotspotting.
Als dat niet het geval is heb je nog een geluk erbij, zeker op het gebied van pure HDR wat je licht kost.
Nu kan de N5/N7 natuurlijk de FA gebruiken.
Maar ik zou eerst even met je eigen scherm aan de gang gaan.

Offline logix

« Reply #69 on: February 22, 2020, 15:05:26 »
Probleem is dat het een hels karwei is om deze te verhuizen. Moet helemaal gedemonteerd worden en afgespannen worden. Ik moet tzt even kijken wat ik ga doen, bedankt voor jullie reactie!

Offline Teejoo

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 635
    • Teejooscoop
« Reply #70 on: February 22, 2020, 17:16:14 »
Nee, dat is geen steward maar Spaluto. Zie ook de bijlagen met de formaten. Een forumgenoot heeft dit doek in 16:9.
« Last Edit: February 22, 2020, 17:17:04 by Teejoo »

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson Benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc n7 4k HDR power
  • Total likes: 259
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #71 on: February 22, 2020, 17:40:27 »
Nee, dat is geen steward maar Spaluto. Zie ook de bijlagen met de formaten. Een forumgenoot heeft dit doek in 16:9.

yep me ;-)

Offline PascalP

• HT forum donateur
  • senior member
  • Total likes: 154
  • I love the HTforum
« Reply #72 on: February 22, 2020, 19:04:41 »
Vond het al vreemd ja, zag de bijlages niet op mijn telefoon.
Ja de WS Spaluto ken ik wel, mooie schermen idd
Kelder HT 5.2.2: JVC DLA-RS400 - Kingpin VFS240 - Arcam AVR550 + Hypex eindversterking (NC500DM + NC252MP) - 3x MK Sound S300 - 2x MK Sound S150T - 2x MK Sound SUR55T (Atmos) - 2x MK Sound V12 - Panasonic DMP-UB424 - OSMC Vero 4k+ - Pioneer LD-X1 - Pioneer CLD-D925 - Lumagen Radiance 2144 + Keces P3

Offline riwi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 141
  • I need a better slogan
    • Richard's home
« Reply #73 on: February 22, 2020, 19:09:31 »

Als je verder klikt op de 'folder' zie ik WS staan. Volgens mij is het WS spalluto. Een duits merk. Waarom er in de heading Stewart staat weet ik niet. Dat lijkt niet te kloppen.

<edit> ik moet eerst alles lezen voor ik post ;)
« Last Edit: February 22, 2020, 19:10:56 by riwi »

Offline logix

« Reply #74 on: February 22, 2020, 20:29:33 »
Achja, beestje moet een naam hebben, feit is dat het mooie schermen zijn :D

Inmiddels een offerte aangevraagd voor een airco in de ruimte, het wordt in de zomer waarschijnlijk veel te warm in de ruimte, zeker met de blazende apparatuur. Dus ik kan tot die tijd niet verder, beter alles ‘open’ laten zodat de airco mooi weggewerkt kan worden.
« Last Edit: February 22, 2020, 20:32:49 by logix »