Hoe werkt Ethernet over HDMI?

Started by WillyP, February 6, 2020, 02:30:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Hi all,

Dat is wat ik graag wil weten. Kan iemand mij dit in eenvoudige taal uitleggen? En hoe weet ik of een apparaat dit ondersteunt?

Dank,

WillyP

Hannibal_

#1
Er zit een Ethernet kanaal in de (juiste) HDMI kabel, waardoor je bv je televisie van internet kan voorzien via een apparaat (bluray, gameconsole?) dat verbonden is met Ethernet, zonder additionele kabels.

Volgens stukje zou je de devices moeten kunnen herkennen aan een HEC label: "For the Ethernet connection to work properly, you must be connecting two devices which each support Ethernet over HDMI (they'll be labeled HEC compatible)": https://www.cmple.com/learn/learning-center-hdmi-cables-with-ethernet

Ik kon alleen labels vinden voor kabels zo snel
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

WillyP

Dank voor het antwoord. Op mijn apparaten heb ik nergens een logo kunnen ontdekken met iets dat aan HEC doet denken, dus ik moet aannemen dat ik die niet heb. Dan kan ik een gewone HDMI kabel gebruiken.

Groet,

WillyP

Hannibal_

Zag ook dat de info best oud was, misschien specificaties opzoeken?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

WillyP

Natuurlijk heb ik op meer plaatsen rondgekeken, maar ik heb nog nergens een situatie aangetroffen waar het werkt. Wel topics waarin om hulp gevraagd omdat het niet werkt.

HDMI kabels met Ethernet zijn inmiddels standaard geworden, maar waarom eigenlijk? Het lijkt erop dat het bij de fabrikanten van apparatuur weinig ingang heeft gevonden.

Groet,

WillyP