Audio Show Alkmaar 2020

Started by R0N, February 5, 2020, 22:16:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hrcc


Pjotr27

Quote from: cz79 on March  1, 2020, 19:57:41
JBL stond in een andere ruimte en deze hadden geen enkel logo van JBL.
Achterop stond wel iets, ben nog speciaal wezen kijken welk merk zulke lelijke speakers kan maken, maar kon het niet duidelijk zien. Wellicht een prototype Blumenhofer

Dit zijn gewoon Blumenhofer luidsprekers die zijn ontwikkeld samen met Marco de Wilde van Music2. Ze worden onder een andere naam op de markt gebracht maar worden gewoon in Zuid-Duitsland gemaakt. In December heb ik het kleinere model van deze luidsprekers gehoord. Qua design misschien een beetje ouderwets, maar het speelt wel erg lekker...
Zie de link: http://www.music2.nl/bhc-acoustics/
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

B-art

#27
Me laughing. Foto van alpha audio
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

chansig

Quote from: R0N on March  3, 2020, 12:31:11
Het was weer een druk maar gezellig weekend.
We hebben weer veel mensen kunnen overtuigen dat spikes akoestisch gezien een ramp zijn.



@** Marco 76 **
Ja, zeker doen. Gewoon uitproberen en conclusies trekken. De enige manier om het te ervaren.

ron

Dit is serieus de "testopstelling/vergelijkopstelling" geweest ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

Quote from: chansig on March  4, 2020, 20:56:58
Dit is serieus de "testopstelling/vergelijkopstelling" geweest ?

Gr. Hans

Yep, dat was het.
Niet een opstelling die je thuis zou wensen maar het verschil was duidelijk te horen.
Ik weet nog niet welke beter was. Maar verschil was er :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

chansig

Quote from: RZeemering on March  4, 2020, 21:00:21
Yep, dat was het.
Niet een opstelling die je thuis zou wensen maar het verschil was duidelijk te horen.
Ik weet nog niet welke beter was. Maar verschil was er :)

Ach audiomensen horen van alles, maar wanneer de speakers op deze wijze naast de andere staan en het andere setje ook nog eens wat hoger dan wordt de audiomens minder kritisch als men er een of andere onderzetter onder legt. Let op het groene led lampje. Je zal je maar eens vergissen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat een ieder ervaart wat hij ervaart.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

R0N

Quote from: chansig on March  5, 2020, 07:53:41
Ach audiomensen horen van alles, maar wanneer de speakers op deze wijze naast de andere staan en het andere setje ook nog eens wat hoger dan wordt de audiomens minder kritisch als men er een of andere onderzetter onder legt. Let op het groene led lampje. Je zal je maar eens vergissen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat een ieder ervaart wat hij ervaart.

Gr. Hans

Hans,

Waarom toch zo negatief?
Heb je al eens de moeite genomen om te luisteren? Te vergelijken?



Vanuit de comfortabele stoel thuis is het makkelijk (af)reageren via een forum.

Zojuist deze reactie ontvangen:
> wij zijn bij de audioshow geweest in Alkmaar AFAS stadion, en
> hebben de GAIA3 aangeschaft,gemonteerd en luisteren. wat een
> verbetering in het totale plaatje,we zijn er erg blij mee. nooit
> verwacht dat het zoveel zou schelen.

Voor mij zeggen deze reacties meer dan de ongegronde reacties op het forum.
Alleen mensen die de moeite nemen om daadwerkelijk te vergelijken hebben recht van spreken.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

roland p

Ik vond die GAIA3 tijdens de demo een positief effect hebben, vooral bij drukke muziekpassages.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Muziekliefhebbert

Het is wel bizar wat er toegekend wordt aan een paar dempers. Alsof je een nieuw setje speakers neerzet.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

hrcc

Quote from: roland p on March  5, 2020, 14:49:53
Ik vond die GAIA3 tijdens de demo een positief effect hebben, vooral bij drukke muziekpassages.

Zo ervoer ik het ook.

RZeemering

Quote from: chansig on March  5, 2020, 07:53:41
Ach audiomensen horen van alles, maar wanneer de speakers op deze wijze naast de andere staan en het andere setje ook nog eens wat hoger dan wordt de audiomens minder kritisch als men er een of andere onderzetter onder legt. Let op het groene led lampje. Je zal je maar eens vergissen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat een ieder ervaart wat hij ervaart.

Gr. Hans

Ik heb niet op de lampjes gelet aangezien ik mijn ogen dicht had :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

hayabusa

#36
Quote from: R0N on March  5, 2020, 14:40:32
Hans,

Waarom toch zo negatief?
Heb je al eens de moeite genomen om te luisteren? Te vergelijken?
[/i]
Voor mij zeggen deze reacties meer dan de ongegronde reacties op het forum.
Alleen mensen die de moeite nemen om daadwerkelijk te vergelijken hebben recht van spreken.

ron

Hoezo is Hans negatief? Ik denk dat hij terecht roept dat als je ziet wat test je perceptie/mening zich zou kunnen aanpassen aan de verwachting van wat je ziet.

Alleen als je de moeite genomen hebt om daadwerkelijk te laten zien dat een (dubbel) blind test geen invloed heeft op een perceptie/mening t.o.v. zien waar je naar luistert mag je iemand die daar bezwaar tegen heeft negatief noemen.
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

Xander32

Ik ben lovend over de Gaia's, ze hebben een voor een ieder duidelijk hoorbaar (positief) effect. Maar te stellen dat het is alsof je er een nieuw setje ls hebt neerzet  :nowink:

Quote from: Muziekliefhebbert on March  5, 2020, 15:04:11
Het is wel bizar wat er toegekend wordt aan een paar dempers. Alsof je een nieuw setje speakers neerzet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

oud_account_1

Quote from: hayabusa on March  6, 2020, 14:20:15...

Alleen als je de moeite genomen hebt om daadwerkelijk te laten zien dat een (dubbel) blind test geen invloed heeft op een perceptie/mening t.o.v. zien waar je naar luistert mag je iemand die daar bezwaar tegen heeft negatief noemen.
Dat is jouw mening en/of is dat vastgelegd in een reglement (bij voorkeur als onderdeel van een open, internationale standaard)?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Muziekliefhebbert

Waarom komt men altijd met dit soort opmerkingen als het om dubbelblind testen gaat? Er zijn zoveel voorbeelden van te vinden, en zelden of nooit is er iemand, in de high end wereld, door gekomen. Hoe zou dat toch komen? Omdat het onzin is? Of omdat......?
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

roland p

#40
Is het niet een beetje onhandig om op zo'n beurs dubbelblind te gaan testen?
Heb overigens op een gegeven moment wel m'n ogen dicht gedaan :D

Even wat gegoogled.
In de pro wereld romelen ze ook wat met demping: https://www.pro-tools-expert.com/production-expert-1/2019/4/17/can-you-hear-amp-appreciate-a-noticeable-enough-improvement-from-products-that-promise-to-isolate-your-studio-monitors
Dat zijn toch geen zweverige audiofielen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

hayabusa

Quote from: squadra on March  6, 2020, 17:52:50
Dat is jouw mening en/of is dat vastgelegd in een reglement (bij voorkeur als onderdeel van een open, internationale standaard)?

mijn mening.
internationale standaard? humor! :)
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

chansig

Quote from: R0N on March  5, 2020, 14:40:32
Hans,

Waarom toch zo negatief?
Heb je al eens de moeite genomen om te luisteren? Te vergelijken?



Vanuit de comfortabele stoel thuis is het makkelijk (af)reageren via een forum.

Zojuist deze reactie ontvangen:
> wij zijn bij de audioshow geweest in Alkmaar AFAS stadion, en
> hebben de GAIA3 aangeschaft,gemonteerd en luisteren. wat een
> verbetering in het totale plaatje,we zijn er erg blij mee. nooit
> verwacht dat het zoveel zou schelen.

Voor mij zeggen deze reacties meer dan de ongegronde reacties op het forum.
Alleen mensen die de moeite nemen om daadwerkelijk te vergelijken hebben recht van spreken.

ron

Ik zal mijn in jouw ogen negativiteit nog wat meer en mogelijk verhelderende woorden geven. Jij opent ergens een topic over dit produkt, met metingen. Met die metingen wil je graag laten zien dat...

Dat werd al een soort van onderuit gehaald. De ervaring bleef over.

Nu laat je de foto zien en ik ga zo'n opstelling niet serieus nemen als het gaat om woorden te geven aan verschillen ja/nee. Geen idee wie jij nu serieus aan het nemen bent.

Wat mij betreft blijft de ervaring wederom staan. En waarom zou ik moeten gaan luisteren om daar dan iets van te mogen zeggen ? Mensen ervaren het...nou mooi toch. Kopen dan en blij mee wezen.

Maar ga me niet vertellen dat de opstelling er 1 is die je serieus kan nemen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Als je een meting op beide speaker sets loslaat en dan beide ZONDER!! de Gaia's ga je al een flink verschil zien en dus ook horen  ;)

Wil je het echt geloofwaardig maken zal je het met 1 set speakers moeten doen die dmv een simpel lift systeem de Gaia's net vrij lift van de grond, maar iets zegt mij dat we zo'n soort test niet gaan meemaken  ;D

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Muziekliefhebbert

NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

RZeemering

Quote from: roland p on March  6, 2020, 18:44:26
Even wat gegoogled.
In de pro wereld romelen ze ook wat met demping: https://www.pro-tools-expert.com/production-expert-1/2019/4/17/can-you-hear-amp-appreciate-a-noticeable-enough-improvement-from-products-that-promise-to-isolate-your-studio-monitors
Dat zijn toch geen zweverige audiofielen.

Als je goed hebt gelezen is hun conclusie dat het eigenlijk niet te testen is...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

roland p

Quote from: RZeemering on March  7, 2020, 10:32:16
Als je goed hebt gelezen is hun conclusie dat het eigenlijk niet te testen is...
Ok, dan is de dubbelbind test dus ook niet meer relevant.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Rowdy

Als ik het via YouTube op televisie beluisterd, hoor ik met IsoAcoustics een heldere geluid dan zonder. Dat is mijn ervaring.