Problemen met Zappiti one se 4K HDR in combinatie met een lg oled c9 55&65 inch

Started by robinninjo, February 5, 2020, 20:55:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

robinninjo

Ik heb hier een LG C9 2019 model 55 én 65 inch.
Ook heb ik hier een Zappiti one se 4K HDR aangesloten op deze LG oled's.
Ook ik haal geregeld content binnen via de bekende "vijvers"
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat er een probleem is met een combinatie van deze 2 apparaten is.
Ik was hier achter gekomen nadat ik een bepaalde documentaire binnen had gehaald, dat deze absoluut niet goed werd afgespeeld op die Zappiti one se 4K HDR.
Deze file werd (nzb bijgevoegd (legaal)) perfect weer gegeven op de usb ingang van mijn C9's
Na wat testjes ben ik tot de conclusie gekomen dat alle (wat ik getest had) 4K HDR files niet mooi worden weer gegeven op de Zappiti one se 4K HDR die rechtstreeks is aangesloten (meerdere HDMI kabels geprobeerd) op de LG C9 Oleds met die Zappiti, maar wel wordt het goed weergegeven via de usb op die bijde oleds, en ook nog via een sat reciever aangesloten is op die oleds.
Wat ik en andere mensen (geen kwaliteit kenners) constateren is; op de Zappiti loopt het beeld niet vloeiend, het mist scherpte, en het mist een stuk helderheid.
Dit in vergelijking met dezelfde file's aangesloten rechtstreeks op de usb/ mediaspeler van de LG C9.
Mij vraag is kan/kunnen andere fora leden dit testen?

Het gaat hier alleen maar over een test, graag een bevestiging dat andere forum leden dit ook of niet kunnen waarnemen die een Zappiti in combinatie met een LG C9 (geen C8 of 7 of b) hebben.
Ook is er een grote (2cm) zwarte zijrand aanwezig, boven kleiner met Zapitti, die niet aanwezig is met het afspelen op die LG's.

home@the movies

Je uitleg is een beetje verwarrend maar het is bijna 100% zeker dat je bepaalde settings in de zap. fout hebt staan.
De zap. is een zeer goede speler die een hele goede beeldverwerking doet en zeker op gebeid van scherpten en "helderheid" zou je hier geen enkel probleem mee mogen constateren.

Zonder wat meer info over hoe je de speler hebt geconfigureerd, is het onmogelijk om hier trachten een zinnig antwoord op te geven.

Staat de frame rate juist, 24, 50, 60 Hz  staat de hdmi range juist, staat HDR aan of uit, enz enz, allemaal zaken die de beeldkwaliteit kunnen beïnvloeden op een negatieve manier

robinninjo

Quote from: home@the movies on February  5, 2020, 21:20:01
Je uitleg is een beetje verwarrend maar het is bijna 100% zeker dat je bepaalde settings in de zap. fout hebt staan.
De zap. is een zeer goede speler die een hele goede beeldverwerking doet en zeker op gebeid van scherpten en "helderheid" zou je hier geen enkel probleem mee mogen constateren.

Zonder wat meer info over hoe je de speler hebt geconfigureerd, is het onmogelijk om hier trachten een zinnig antwoord op te geven.

Staat de frame rate juist, 24, 50, 60 Hz  staat de hdmi range juist, staat HDR aan of uit, enz enz, allemaal zaken die de beeldkwaliteit kunnen beïnvloeden op een negatieve manier

De problemen zijn NIET, dit is getest, (zover ik weet) aanwezig bij andere weergevers, die settings staan dus goed.
Bij de LG C9's is niks veranderd in de settings.

home@the movies

Quote from: robinninjo on February  5, 2020, 21:41:28
De problemen zijn NIET, dit is getest, (zover ik weet) aanwezig bij andere weergevers, die settings staan dus goed.
Bij de LG C9's is niks veranderd in de settings.

Tja, als jij er van overtuigd bent dat ze goed staan, je vraag om hulp en raad en dat kunnen we niet echt geven als we niets hebben om op af te gaan.
wat bedoel je met "getest zover ik weet" heb je dat zelf getest of iemand anders? en wat zijn de "andere weergevers"
Als je de file met op de USB ingang van de led afspeelt gebruik je de interne media player van de tv, ben je zeker dat, waneer je de HDMI ingaan gebruikt, de LG op dezelfde parameters gaat staan als met gebruik van de USB ingang?

Nogmaals, zonder wat meer info over hoe wat ingesteld is zijn we nergens.

robinninjo

Quote from: home@the movies on February  5, 2020, 21:54:37

wat bedoel je met "getest zover ik weet" heb je dat zelf getest of iemand anders? en wat zijn de "andere weergevers"

Die iemand anders heeft dat onder andere getest met een 7 of 8 lg oled serie, en 2, 4k lcd's(weet niet welk merk)) die iemand heeft er HEEL veel verstand van maar kan die problemen niet zien.


Quote from: home@the movies on February  5, 2020, 21:54:37
Tja, als jij er van overtuigd bent dat ze goed staan, je vraag om hulp en raad en dat kunnen we niet echt geven als we niets hebben om op af te gaan.

er is niks veranderd (alles staat standaard) alleen resolutie op 2160p 60 of 50Hz (het probleem is bij alle resoluties aanwezig)


Quote from: home@the movies on February  5, 2020, 21:54:37
de LG op dezelfde parameters gaat staan als met gebruik van de USB ingang?

Wat bedoel je hier mee?

home@the movies

Quoteer is niks veranderd (alles staat standaard) alleen resolutie op 2160p 60 of 50Hz (het probleem is bij alle resoluties aanwezig)

Mar wat as het materiaal in 24 frames is gedraaid, wat dus bijna altijd het geval bij films, als je dan gaat weergeven op 50 of 60 hz gaat het daar al fout.
Weet je welke frame rate je file oorspronkelijk heeft? dat is al een begin om op zijn minst dat juist te hebben.

robinninjo

Quote from: home@the movies on February  5, 2020, 22:21:47
Mar wat as het materiaal in 24 frames is gedraaid, wat dus bijna altijd het geval bij films, als je dan gaat weergeven op 50 of 60 hz gaat het daar al fout.
Weet je welke frame rate je file oorspronkelijk heeft? dat is al een begin om op zijn minst dat juist te hebben.

Ten eerste het probleem met die zwarte rand, zij randen ongeveer 2 cm, boven en onderrand 1 cm, is aanwezig op alle resoluties in het menu scherm van de Zapitti (zowel instellingen als structuur menu)
Óók is dit zelfde probleem aanwezig met alle 4K iso's, mkv, enz.
Deze zwarte rand zie je niet bij de interne media van de C9.
hier gaat het dus al fout.
Alle files (4K iso's, mkv, enz) ziet het er dus beduidend slechter uit afspelend via die zapitti op de C9 en niet via de usb op de C9

robinninjo

photo-2020-02-03-18-12-18" border="0 photo-2020-02-03-18-12-52" border="0

denoontje

Even snel

Ik heb die zwarte randen ook gehad..was geloof ik een knopje op de ab als ik het me goed herinner.

De zappiti speelt hier heel goed op een jvc n7, ik herken je verhaal dus niet.
Wel moet ik voor 4k hdr de projector (geen tv dus) niet op auto rgb zetten. Doe ik dat wel is het beeld washed out.

Zoals hier al aangegeven

Zet de instelingen van tv en je zappiti even op het forum voor meer help.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

robinninjo

Dit zijn foto's van het 1ste probleem
Zoals je ziet dat bij deze 4K lion king file verschil ziet van een foto met kleine zwart randje file via usb afgespeeld.
En grote zwarte rand zelfde file via Zapitti.

robinninjo



De speler staat ergens anders nu (kan dus geen settings instellen), en nogmaals dit probleem speelt alleen af op een C9, daarom vraag ik dit probleem te testen met combi met een Zappiti one se 4K HDR in combinatie met een lg oled c9 55&65 inch.

robinninjo

Heeft er nu niemand hier op dit forum de Combi LG C9 met een Zappiti one se 4K HDR?

home@the movies

Quote from: robinninjo on February  6, 2020, 16:11:27
Heeft er nu niemand hier op dit forum de Combi LG C9 met een Zappiti one se 4K HDR?

Een beetje geduld kan soms wonderen doen, je hebt pas gisteren dit topic geopend en verwacht nu al direct een pasklaar antwoord of recatie.

quattronl

Ik heb dezelfde Zappiti maar geen LG oled.
Ik zal de nzb eens binnenhalen en zien wat ie bij mij doet.
(tot nu speelt ie alle 4k HDR bestanden perfect af maar ik ben wel benieuwd wat ie met deze doet).

Wellicht proberen zowel de Zappiti als de LG bepaalde beeldoptimalisaties uit welke elkaar in de weg zitten. Je zou deze ter test eens op je LG allemaal uit kunnen zetten (sowieso wil je al deze settings uit zetten, anders wordt je beeld er alleen maar onnatuurlijker van).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

fietser

Heb sinds enkele dagen een Zappiti One en toevallig ook de Lion King gespeeld. Herken het probleem niet met een Zappiti zo uit de doos. Weliswaar niet op een LG.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Kanariepiet

Hier een Zappiti op een Panasonic oled en er klopt toch echt iets niet aan je instellingen van of de tv of de Zappiti of beide.

De Zappiti geeft een erg scherp en top beeld, enige is dat er met 4K HDR wat banding op kan treden, maar dat is m.i. te verwaarlozen.

Enige file die hij niet (goed) afspeelt is Gemini man en Billy Lynn in 4K HDR 60p, maar dat is de beperking van de chipset.

Mijn GUI staat op 4K 60hz (geen HDR), schakelen tussen 24p, HDR en alles verder op auto. Wel alle direct output opties aangevinkt waardoor er automatisch geschakeld wordt tussen 576p, 1080i/p en 4K.

De zwarte randen kan komen door volgens mij een 95% setting in het developer menu, even veranderen en dan is dat goed.

Hoe staan verder de instellingen van zowel de Zappiti alsook je lg tv?
Staat de HDMI aansluiting van je tv zo ingesteld zodat alles doorgegeven wordt? Ik moet op mij tv iets van enhanched ofzo aanzetten voor het volledige bereik van HDMI 4k incl HDR etc.

Wat zie je als je de HDMI info op je tv tevoorschijn tovert? Krijgt je tv netjes de waardes van de file binnen dus bijvoorbeeld 4K, 24p, HDR.

Dit ligt echt niet aan de combi tussen je tv en Zappiti, dit zijn gewoon instellingen die niet goed staan.

quattronl

@robin: PM me even het wachtwoord van de nzb file die je in je 1e post meegestuurd hebt. Kan ik de gedownloade files ook uitpakken  ;)  Heb het wachtwoord al 'gevonden'. Vanavond even de film checken.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

robinninjo


quattronl

Mooi!  :clapping:

Je hebt zelf niks veranderd, alles was ineens goed?
Anders ben ik wel benieuwd wat je aangepast hebt  8)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW