Ziggo Next of CI+ module

Started by MrG, February 5, 2020, 20:14:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel.B

Er is nog een optie en dat is een VU+ duo/Ultimo 4K met DVB-C FBC tuners dan kan je per tuner 8 kanalen opnemen, wel werk je dan met alternatieve software zoals Open-pli , bij de Ultimo kan je 3 FBC tuners voor DVB-C plaatsen en opnemen tot je een ons weeg.

Zijn zeer snelle zappers en van goede kwaliteit.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

HereIsTom

Quote from: GH on December 15, 2020, 11:24:27
Omdat ik dat gewoon zelf zie......  ik ben een paar maanden geleden van een Next naar een CI+ gegaan. Voor de live tv geen enkel probleem, maar het interactieve gedeelte is bagger. Daar investeert Ziggo duidelijk niet meer in. Niet echt een probleem aangezien ik ook NLziet heb, maar wel een duidelijk verschil.

Heb je ook een 1.4 module, misschien ligt het daaraan?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

HJ

Quote from: HereIsTom on December 14, 2020, 18:47:40
Hoe kom je daarbij? Ik kan alle zenders en programma's terugkijken in dezelfde kwaliteit als de gewone TV zenders.
Bij mij kan dat dus ook niet. Kwaliteit is prima maar terug kijken is kwa zenders beperkt.
Nu een ATV4 erbij, die werkt prima.

Btw, ik heb een oud abbo en als ik een Nextbox wil komt er €10pm bij[emoji1787]

El Nino

Weet iemand of een CI-module ook in het buiteland werkt? Heb een huis in Barcelona en daar gebruik ik nu de Ziggo APP en stream ik deze naar de TV, echter om onduidelijke redenen kan ik de ene keer wel streamen en de andere keer niet (dan moet ik hem via Apple TV laten lopen en is het beeld niet helemaal goed).

Dus ik dacht als ik er nu zo'n module in zet, werkt het dan wel, of krijg je alsnog te maken met allerhande beperkingen van (grensoverschrijdende) TV rechten??
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

devil

Dat gaat niet want ziggo zit niet in Spanje
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

quattronl

Waarom persé setop-boxen of CI-modules?
Je kan er natuurlijk een specifieke bedoeling mee hebben (programma's opnemen of specifieke zenders) maar als het om alleen basis tv kijken gaat dan kan het in sommige gevallen ook wel zonder al die extra poespas.
Zo heb ik alleen de coax kabel achterin mijn Pana oled gestoken en met mijn super basic Ziggo abo heb ik tv met de nodige HD kanalen (NPO1, 2, 3, Ziggo Sport en vast nog wel wat).

Wij kijken heel minimaal tv dus wij hebben heel geen behoefte aan allerlei extra's.
Dus het ligt er maar net aan wat je er mee wilt  ;D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

GH

#31
Quote from: quattronl on January  4, 2021, 09:38:44
Waarom persé setop-boxen of CI-modules?

Omdat de meeste mensen met een tv abonnement ook een beetje fatsoenlijke kwaliteit willen zien......
Dat jij blij bent met alleen NPO in HD is prima, maar dat is het gros niet.

En aangezien je die CI+ module of setop-box er gewoon "gratis" bijkrijgt is dat ook het probleem niet. De logischer vraag is dan waarom niet....

quattronl

Quote from: GH on January  4, 2021, 09:53:34
Omdat de meeste mensen met een tv abonnement ook een beetje fatsoenlijke kwaliteit willen zien......
Dat jij blij bent met alleen NPO in HD is prima, maar dat is het gros niet.

En aangezien je die CI+ module of setop-box er gewoon "gratis" bijkrijgt is dat ook het probleem niet. De logischer vraag is dan waarom niet....
Ik gaf alleen de mogelijkheid aan dat je evt. ook zonder CI of box kan.
Wij zijn tevreden met dit ja (wij betalen maar 51,- voor een alles-in-1 Ziggo pakket) maar dat hoeft zeker niet iedereen te zijn. Ieder z'n ding en ieder zijn keuze.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

GH

#33
Quote from: quattronl on January  4, 2021, 10:05:36
Wij zijn tevreden met dit ja (wij betalen maar 51,- voor een alles-in-1 Ziggo pakket) maar dat hoeft zeker niet iedereen te zijn. Ieder z'n ding en ieder zijn keuze.

Dus je krijgt bij dit (alle eigenlijk) abonnement gratis een CI+ module of setop-box van Ziggo waarmee je meer kanalen in een betere kwaliteit kan bekijken, en die gebruik je niet? Erg logisch.
Waarom als ik vragen mag?

Die ongecodeerde kanalen zijn handig voor extra toestellen maar je krijgt gewoon een betere oplossing voor je primaire tv.

HereIsTom

#34
Wij betalen voor Alles in één complete 250Mbit met CI+ module 65 euro, eerste zes maanden 39,95.
Werkt prima, maar zou niet zonder module willen, want dan heb je minder kanalen en ook nog in 576p, dat ziet er niet uit op een 55".
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

GH

#35
Quote from: HereIsTom on January  4, 2021, 11:07:26
maar zou niet zonder module willen, want dan heb je minder kanalen en ook nog in 576p, dat ziet er niet uit op een 55".

Precies.... ik kan me geen enkele zinnige reden bedenken waarom je niet de (1e is gratis bij elk abonnement) CI+ module van Ziggo zou willen gebruiken en bewust naar slechte kwaliteit tv zou gaan kijken.

Zelfs niet als je amper kijkt, en al helemaal niet als je op HTForum komt :-).

quattronl

Quote from: GH on January  4, 2021, 10:19:46
Dus je krijgt bij dit (alle eigenlijk) abonnement gratis een CI+ module of setop-box van Ziggo waarmee je meer kanalen in een betere kwaliteit kan bekijken, en die gebruik je niet? Erg logisch.
Waarom als ik vragen mag?
Ik heb een heel oud Ziggo (UPC) abo welke af en toe een upgrade krijgt. Is al een hele tijd niet meer te kiezen. Is 100Mb internet met digitale tv en bellen voor 51,-
Ik heb er nooit een setop-box of CI+ module bij gekregen. Geen idee of ik dat aan zou kunnen vragen.
Maar we hebben er dus ook geen behoefte aan, we kijken amper live tv (alleen (jeugd-)Journaal en F1, beiden in HD). De rest wordt gekeken via streaming (NPO plus, Netflix (4k) en gedownloade films).
We denken er zelfs over na tv op te zeggen en alleen een internet abo te nemen (en bellen via de vaste lijn doen we al helemaal nooit meer).

Dat de rest van de wereld blijkbaar een setop-box of CI+ wil hebben, prima, maar bij ons hoeft dat niet. Dus waarom zou ik meer betalen?  8)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

GH

Quote from: quattronl on January  4, 2021, 16:28:42
Dat de rest van de wereld blijkbaar een setop-box of CI+ wil hebben, prima, maar bij ons hoeft dat niet. Dus waarom zou ik meer betalen?  8)

Bij elk abonnement (Ziggo kent helemaal geen internet only abonnementen, je krijgt altijd TV) kan je gewoon gratis en voor niets een CI+ module aanvragen en dan kijk je hetzelfde als wat je nu ook kijkt, alleen waarschijnlijk in een betere kwaliteit. Je kijkt nu helemaal geen HD voor Ziggo sport.... alleen NPO 1/2/3 is in HD als je ongecodeerd kijkt.

Maar vooruit, blijkbaar is beeldkwaliteit geen issue. Vraag me dan wel een beetje af wat je hier doet :-).

HereIsTom

Quote from: quattronl on January  4, 2021, 16:28:42

Dat de rest van de wereld blijkbaar een setop-box of CI+ wil hebben, prima, maar bij ons hoeft dat niet. Dus waarom zou ik meer betalen?  8)

Blijkbaar heb je dan heel veel geluk omdat er ergens iets is mis gegaan, want je kan al heel lang niet meer TV kijken zonder Smartcard.
Wij hebben ook een CI+ module aangevraagd i.p.v. een box en dat koste niks en dan heb je dus ook veel beter beeld.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Mokumer45

@ Herels Tom: ik weet niet in welke regio woont, maar Ziggo is al een poos bezig in alle regio's langzamerhand alle analoge zenders per regio niet meer door te geven. Bij mij in de regio Amsterdam is dit al een poos geleden gebeurd en worden de zenders alleen nog maar digitaal door gegeven. Dit houdt dus volgens mij in, dat ze niet meer zonder decoder (de Ziggo box of CI+ module) te zien zijn. Uitzondering daarop is, als je TV de mogelijkheid heeft om zelf digitaal te ontvangen, dus een digitale set-up kan doen, waardoor er wel een aantal zenders (maar niet alle, o.a. SBS9 niet) te zien zijn. 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Mrwhoopie

Quote from: El Nino on January  2, 2021, 15:28:25
Weet iemand of een CI-module ook in het buiteland werkt? Heb een huis in Barcelona en daar gebruik ik nu de Ziggo APP en stream ik deze naar de TV, echter om onduidelijke redenen kan ik de ene keer wel streamen en de andere keer niet (dan moet ik hem via Apple TV laten lopen en is het beeld niet helemaal goed).

Dus ik dacht als ik er nu zo'n module in zet, werkt het dan wel, of krijg je alsnog te maken met allerhande beperkingen van (grensoverschrijdende) TV rechten??

Dat gaat niet gaan omdat je provider daar geen broadcast doet.

Mrwhoopie

Quote from: Mokumer45 on January  4, 2021, 18:44:54
@ Herels Tom: ik weet niet in welke regio woont, maar Ziggo is al een poos bezig in alle regio's langzamerhand alle analoge zenders per regio niet meer door te geven. Bij mij in de regio Amsterdam is dit al een poos geleden gebeurd en worden de zenders alleen nog maar digitaal door gegeven. Dit houdt dus volgens mij in, dat ze niet meer zonder decoder (de Ziggo box of CI+ module) te zien zijn. Uitzondering daarop is, als je TV de mogelijkheid heeft om zelf digitaal te ontvangen, dus een digitale set-up kan doen, waardoor er wel een aantal zenders (maar niet alle, o.a. SBS9 niet) te zien zijn.

Niet helemaal. De analoge tv distributie verdwijnt of... zou verdwijnen maar met corona is best veel uitgesteld geweest. En niemand is verplicht om een box of ci+ dus kan de provider ook een compact signaal op de coax zettenn zodat klanten die geen digitale tv wensen toch hun standaard zenders kunnen blijven kijken. De tv moet dan wel digitaal kunnen ontvangen maar tv's tot 10 jaar oud kunnen dat wel.

HereIsTom

#42
Quote from: Mokumer45 on January  4, 2021, 18:44:54
@ Herels Tom: ik weet niet in welke regio woont, maar Ziggo is al een poos bezig in alle regio's langzamerhand alle analoge zenders per regio niet meer door te geven. Bij mij in de regio Amsterdam is dit al een poos geleden gebeurd en worden de zenders alleen nog maar digitaal door gegeven. Dit houdt dus volgens mij in, dat ze niet meer zonder decoder (de Ziggo box of CI+ module) te zien zijn. Uitzondering daarop is, als je TV de mogelijkheid heeft om zelf digitaal te ontvangen, dus een digitale set-up kan doen, waardoor er wel een aantal zenders (maar niet alle, o.a. SBS9 niet) te zien zijn.

Ik zeg toch ook dat je geen TV meer kan kijken zonder Smartcard!
Dus je moet wel een CI+ module gebruiken om alle zenders te kunnen bekijken.


Quote from: Mrwhoopie on January  4, 2021, 18:53:18
Niet helemaal. De analoge tv distributie verdwijnt of... zou verdwijnen maar met corona is best veel uitgesteld geweest. En niemand is verplicht om een box of ci+ dus kan de provider ook een compact signaal op de coax zettenn zodat klanten die geen digitale tv wensen toch hun standaard zenders kunnen blijven kijken. De tv moet dan wel digitaal kunnen ontvangen maar tv's tot 10 jaar oud kunnen dat wel.

Ziggo is al lang bezig om het analoge signaal eruit te halen, klanten die dan geen TV meer kunnen kijken kunnen dan zo'n kastje krijgen zodat ze alsnog naar die paar zenders kunnen kijken, maar met alleen coax krijg je geen beeld meer.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

GH

#43
Quote from: HereIsTom on January  4, 2021, 19:08:08
Ik zeg toch ook dat je geen TV meer kan kijken zonder Smartcard!
Dus je moet wel een CI+ module gebruiken om alle zenders te kunnen bekijken

De hoeveelheid misinformatie hier is toch wel schokkend..... zullen we gewoon bij de Ziggo feiten blijven:

Elke abonnement heeft TV inclusief. In het goedkoopste abonnement zitten rond de 50 zenders waarvan je een deel gewoon ongecodeerd / zonder smartcard digitaal kan ontvangen. Daarvan is alleen NPO 1/2/3 in HD de rest in SD. Met een simpele setop-box of CI+ module, die je (1x) gratis bij je abonnement kan krijgen, kijk je naar al die gecodeerde basiszenders (80) veelal in HD (36).

Handig dus dat je op elke beetje tv dus in ieder geval kan kijken. Maar je kijkt met smartcard op 1 tv ook gewoon voor hetzelfde geld naar een betere kwaliteit en naar meer zenders.

Edit: Zie dat ze recent ook Ziggo Sport in HD ongecodeerd hebben toegevoegd, ze spreken nu zelfs soms over 6 ongecodeerde HD zenders. Alleen over die laatste 2 is niets te vinden....
https://www.ziggo.nl/internet/internet-start#

HereIsTom

Quote from: GH on January  4, 2021, 19:22:37
De hoeveelheid misinformatie hier is toch wel schokkend..... zullen we gewoon bij de Ziggo feiten blijven:

Elke abonnement heeft TV inclusief. In het goedkoopste abonnement zitten rond de 50 zenders waarvan je een deel gewoon ongecodeerd / zonder smartcard digitaal kan ontvangen. Daarvan is alleen NPO 1/2/3 in HD de rest in SD. Met een simpele seto-box of CI+ module, die je (1x) gratis bij je abonnement kan krijgen, kijk je naar al die gecodeerde basiszenders veelal in HD.

Handig dus dat je op elke beetje tv dus in ieder geval kan kijken. Maar je kijkt met smartcard op 1 tv ook gewoon voor hetzelfde geld naar een betere kwaliteit en naar meer zenders.

Dan heb je het bericht van Quattroni zeker niet gelezen?
Er zijn nog heel veel mensen met een oud abonnement zonder Internet en die kijken dus nog analoog, maar dat wordt gefaseerd uitgeschakeld en moet je toch echt zo'n kastje hebben!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

GH

#45
Quote from: HereIsTom on January  4, 2021, 19:28:08
Dan heb je het bericht van Quattroni zeker niet gelezen?
Er zijn nog heel veel mensen met een oud abonnement zonder Internet en die kijken dus nog analoog, maar dat wordt gefaseerd uitgeschakeld en moet je toch echt zo'n kastje hebben!

Totale onzin..... iedereen met een Ziggo abo krijgt gewoon de 50 digitale ongecodeerde kanalen via coax. Dat heeft helemaal niets met wel/geen internet te maken.


HereIsTom

#46
Quote from: GH on January  4, 2021, 19:30:49
Totale onzin..... iedereen met een Ziggo abo krijgt gewoon de 50 digitale ongecodeerde kanalen via coax. Dat heeft helemaal niets met wel/geen internet te maken.

Goed joh jij je zin, heb geen zin in je welles nietes gedoe!
Je kan toch lezen dat er digitaal staat, dan moet je TV dat dus wel aan kunnen!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Mokumer45

#47
Volgens mij bevestigen alle bovenstaande reacties dus datgene, wat ik in mijn reactie schreef. Alleen was deze minder expliciet betreffende het aantal zenders zonder decodering en welke TV's wel of niet dat aangeboden digitale signaal kunnen verwerken. En er zijn volgens mij best nog wat TV's in gebruik, die ouder zijn dan ongeveer 10 jaar en dus geen digitaal signaal kunnen verwerken. Misschien niet als hoofd toestel, maar als 2e of 3e enz. toestel. En heeft het wel of niet hebben van internet via Ziggo niets met het ontvangen van het TV signaal te maken. Het moet alleen, als je de Next box van Ziggo wilt hebben. Dat zit (helaas) gekoppeld.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

GH

#48
Quote from: HereIsTom on January  4, 2021, 19:34:21
Je kan toch lezen dat er digitaal staat, dan moet je TV dat dus wel aan kunnen!

Doe toch niet zo raar.... we zitten hier op een htforum, geen forum voor bejaarden. En zelfs alle bejaarden die ik ken hebben gewoon een tv met een digitale tuner.
Net even gekeken hier en de oudste tv die ik nog op een slaapkamer heb staan is van 2007 en zelfs toen had elke tv al jaren een digitale tuner. De eerste tv's daarmee zijn van de begin jaren 90, bijna 30jaar geleden!

Dus alleen bejaarden die nog naar een conventionele beeldbuis kijken hebben straks een probleem als het analoge signaal stopt.

Mokumer45

@ GH: Ik ben bang, dat je zowel de stand van de techniek als de leeftijd flink overschat. Mijn oudste dochter (37 jr) heeft volgens mij een TV van +/- 11-15 jaar oud en daar kon ik enige tijd na plaatsing echt geen digitale zenders in installeren (wel geprobeerd) en het was zeker geen prul, maar een toendertijd middenklasse toestel. En ik ben bang, dat het bij mijn jongste dochter (35 jr) ook niet kan (nooit geprobeerd) en die heeft zeker een vergelijkbaar toestel uit ongeveer dezelfde periode. 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.