Ziggo Next of CI+ module

Started by MrG, February 5, 2020, 20:14:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrG

Zoals de titel al aangeeft de vraag wat de beste keus is om te gebruiken op een nieuwe pana Oled.

Graag de voors en tegens.

Wederom dank allen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

HarrieA

Next, interactief - sneller menu/kanaalkeuze - opnemen en terug kijken

Ci+, beter beeld - 1 afstandsbediening

HJ

#2
Ik kan met ci+ ook interactief kijken.
Opnemen kun je ook als je een HDD kunt aansluiten.

KillerbeeNL

Quote from: hans. on February  5, 2020, 22:10:35
Ik kan met ci+ ook interactief kijken.
Opnemen kun je ook als je een HDD kunt aansluiten.
Maar dat alleen in Ziggo gebied en NIET in oud UPC ==》 Ziggo gebied , zijn de CI+ NIET interaktief maar een tv (bv onze Philips op de slaapkamer) kan met een aangesloten HD 2.5 inch programma's opnemen of pauzeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

MrG

#4
Quote from: HarrieA on February  5, 2020, 21:12:31

Ci+, beter beeld - 1 afstandsbediening

Hoe komt het dat je beeld beter is?

En wat is interactief kijken?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

HJ

Quote from: MrG on February  5, 2020, 22:52:23
Hoe komt het dat je beeld beter is?

En wat is interactief kijken?
Ik weet niet of er meer mogelijk is maar ik kan de film dienst van ziggo gebruiken. Zie het als een soort netflix maar dan van ziggo.
Daar betaal je natuurlijk wel extra voor.
Enige voordeel van een nextbox dat ik kan verzinnen is dat je niet meer terug kan kijken. Dat kan met een ci+ niet meer, heeft ziggo pas geleden volledig dicht getimmerd.
Ik gebruik idd ziggo in oud ziggo gebied.



Cobraatje

Hoe goed het beeld via CI+ is, ligt aan de interne tuner.
Toen ik in 2018 mijn Panasonic Oled kocht was de interne tuner van de Pana duidelijk beter dan van LG.
Beeld via CI+ was beter dan de Ziggo Next, hoe dat met die nieuwe Next is weet ik niet.
Via een Humax box was het verschil tussen box en interne tuner een stuk kleiner.

Voordeel is dat (de meeste?) Panasonics dubbele tuners hebben.
Ik gebruik beide tuners en kan dus tv kijken en tegelijk een andere zender opnemen.
Met 1 tuner kan dat niet.

Interactief is dat je programma's kunt terugkijken via b.v. uitzending gemist.
Rode knop op afstandsbediening indrukken en je komt in het interactieve Ziggo menu.
Afhankelijk van welk abonnement je hebt kun je daar gemiste tv uitzendingen(tot 7 dagen na uitzending), films, series e.d. kijken.

HereIsTom

Quote from: KillerbeeNL on February  5, 2020, 22:29:15
Maar dat alleen in Ziggo gebied en NIET in oud UPC ==》 Ziggo gebied , zijn de CI+ NIET interaktief maar een tv (bv onze Philips op de slaapkamer) kan met een aangesloten HD 2.5 inch programma's opnemen of pauzeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
De CI+ module werkt hier in oud UPC gebied anders perfect!
En een stuk makkelijk dan met een aparte box.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Automaat

Interessante vraag van de topicstarter. Welke CI+ module adviseren jullie om te kopen?
Reading the HTForum is learning every day!!

GH

Maakt helemaal niets uit..... ding zorgt alleen maar voor de encryptie, geen enkele invloed op beeldkwaliteit.

Automaat

Dat is dan mooi.
Voorheen kon je beter geen Smit of Neotion modules kopen, de Quantis zouden de minste problemen geven.
Reading the HTForum is learning every day!!

HereIsTom

Wij hebben onlangs via Ziggo een nieuwe CI+ module 1.4 van SmarDTV, deze werkt prima.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

TornadoGo

#12
Volgens mij kan je alleen nog maar de CI+ modules gebruiken die door Ziggo worden geleverd. En interactieve TV werkt hier ook gewoon op met mijn LG GX.

Overigens heb ik een Next én CI+ hier thuis. De Next is niet meer in gebruik maar Ziggo wil hem niet terug, hoort bij abonnement.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

GH

#13
Quote from: TornadoGo on December 14, 2020, 13:28:30
Volgens mij kan je alleen nog maar de CI+ modules gebruiken die door Ziggo worden geleverd. En interactieve TV werkt hier ook gewoon op met mijn LG GX.

Nee hoor.... je hebt natuurlijk wel een smartcard van Ziggo nodig. Je kan nog prima je eigen CI modules gebruiken.
Maar als je geen andere decoder van Ziggo wilt gebruiken kan je die ook inruilen voor een gratis CI module. Staat nergens maar een mailtje naar de klantenservice is voldoende.

HereIsTom

#14
Quote from: GH on December 14, 2020, 14:30:42
Nee hoor.... je hebt natuurlijk wel een smartcard van Ziggo nodig. Je kan nog prima je eigen CI modules gebruiken.
Maar als je geen andere decoder van Ziggo wilt gebruiken kan je die ook inruilen voor een gratis CI module. Staat nergens maar een mailtje naar de klantenservice is voldoende.

Dat klopt wij hebben de oude (UPC) box ingeruild voor een gratis CI+ module en nieuwe smartcard, met een belletje was dat geregeld bij Ziggo.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Charlemagne

Quote from: HereIsTom on December 14, 2020, 14:47:21
Dat klopt wij hebben de oude (UPC) box ingeruild voor een gratis CI+ module en nieuwe smartcard, met een belletje was dat geregeld bij Ziggo.

Interessant! Ik zit dit te overwegen. Hoeveel opnames kun je tegelijk maken met de module? En hoe zit dat met replay-mogelijkheden bij de module?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

HereIsTom

Quote from: Charlemagne on December 14, 2020, 17:00:24
Interessant! Ik zit dit te overwegen. Hoeveel opnames kun je tegelijk maken met de module? En hoe zit dat met replay-mogelijkheden bij de module?

Één opname, maar als je TV meer tuners heeft kan hij ook meer opnemen, maar wat moet je tegenwoordig nog opnemen, je kan alles terugkijken.
Replay werkt hier prima.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

AudioEnZo

Werkt replay met een CI+ module dan?

HereIsTom

Ja dat werkt hier prima hoor, kan alles terugkijken.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

AudioEnZo

Grappig, hier niet. Wel via de Next box uiteraard.
Heb wel een wat ouder type CI module, dacht 1.3.

GH

Maar de replay via CI+ is wel enorm beperkt in zenders en programma's, en de kwaliteit is ook slecht..... niet te vergelijken met wat je via de Next krijgt.

HereIsTom

Quote from: GH on December 14, 2020, 18:45:07
Maar de replay via CI+ is wel enorm beperkt in zenders en programma's, en de kwaliteit is ook slecht..... niet te vergelijken met wat je via de Next krijgt.

Hoe kom je daarbij? Ik kan alle zenders en programma's terugkijken in dezelfde kwaliteit als de gewone TV zenders.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

devil

Mijn advies blijft de ziggo next box werkt snel bijna geen problemen gebruiksvriendelijk.
Wanneer een tv wat ouder is gaan de ci plus lezer in de tv defect en dan moet nieuwe tv kopen. Of een kastje aan vragen.
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

HereIsTom

Quote from: devil on December 14, 2020, 19:39:42
Mijn advies blijft de ziggo next box werkt snel bijna geen problemen gebruiksvriendelijk.
Wanneer een tv wat ouder is gaan de ci plus lezer in de tv defect en dan moet nieuwe tv kopen. Of een kastje aan vragen.

Tja als dan, maar een nieuw kastje kan dan altijd nog, maar het is heerlijk om zonder kastje te kunnen werken, alles op de TV zelf zonder problemen.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

GH

Quote from: HereIsTom on December 14, 2020, 18:47:40
Hoe kom je daarbij? Ik kan alle zenders en programma's terugkijken in dezelfde kwaliteit als de gewone TV zenders.

Omdat ik dat gewoon zelf zie......  ik ben een paar maanden geleden van een Next naar een CI+ gegaan. Voor de live tv geen enkel probleem, maar het interactieve gedeelte is bagger. Daar investeert Ziggo duidelijk niet meer in. Niet echt een probleem aangezien ik ook NLziet heb, maar wel een duidelijk verschil.