Heos Wifi problemen

Started by jasjenl, January 24, 2017, 10:15:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Robert T

Inmiddels een kleine 2 dagen een HEOS5 HS2 draaien via wireless en dat werkt net zo snel als wired. Moet zeggen dat het kantoor waar de HEOS5 instaat wel dichterbij het AP is dan de soundbar dus helemaal 100% vergelijk is het niet.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

jasjenl

#26
Quote from: HcHifi.nl on February  5, 2017, 15:46:16
ik heb op de zaak alles via wireless... werkt gewoon goed zolang je maar genoeg wifi dekking hebt.
Tja, dekking mag echt niet het issue zijn bij mij, zowel de Heos 3 als de soundbar staan dusdanig dicht in de buurt van een AP dat ontvangst echt geen probleem is (dat zie ik ook wel terug als ik naar de diagnostics kijk, signaalsterkte is prima). Vooralsnog draait de boel echter alweer een paar dagen stabiel, dus laten we hopen dat het zo blijft. Wellicht dat het op vaste kanalen zetten en het uitschakelen van 2.4 ghz toch wat geholpen heeft.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Patrick1972

Quote from: jasjenl on January 27, 2017, 18:24:16
Als ik vanuit mijn windows laptop naar netwerk omgeving ga zie ik alle heos apparaten ook staan. Ik kan dan, als ik er op dubbelklik, een webpagina openen met network settings van het desbetreffende apparaat. En daar zie ik volgens mij al een probleem: bij de Heos 3 staat bij 'network interface' 'no available interfaces' terwijl er bij de cinema gewoon 'wireless' staat en daar kan ik dat eventueel in 'ethernet' veranderen. Maar bij de Heos 3 heb ik die optie dus niet eens, de drop down box heeft geen 'wireless' of 'ethernet' entry, alleen 'no available interfaces'... Dat kan toch niet goed zijn? Ik zal Denon wel eens mailen. Zie ook onderstaande screenshots.

Patrick1972

Quote from: jasjenl on January 27, 2017, 10:14:00
Niemand die deze problemen herkent? Of zijn er maar zo weinig Heos gebruikers op het forum  ;) ?

Ik herken de problemen zeer zeker.
Echter heb ik denk ik een nog complexer probleem.
Mijn heos 1 wordt ook niet gezien in de app maar mijn soundbite en 2 andere heos 1 speakers wel.
Nu heb ik veel geprobeerd maar met weinig resultaat.
Speaker gereset en ingesteld. Tot dan toe prima.
Ook in de app wordt de speaker dan gezien maar dan beginnen de problemen.
Ik krijg een pop-up in de app dat de speaker ge-update dient te worden.
Ik klik op update nu en dan begint de update.
Het rode streep begint te lopen en na 1 minuut stopt het.
Rood lampje knippert op de speaker en ik kan niets meer.
Heeft iemand dezelfde problemen?
Heb het het wel gemeld bij denon maar met minimaal gehoor.......
Mvg
Patrick

H&C Hifi

Quote from: Patrick1972 on January 31, 2020, 08:40:01
Ik herken de problemen zeer zeker.
Echter heb ik denk ik een nog complexer probleem.
Mijn heos 1 wordt ook niet gezien in de app maar mijn soundbite en 2 andere heos 1 speakers wel.
Nu heb ik veel geprobeerd maar met weinig resultaat.
Speaker gereset en ingesteld. Tot dan toe prima.
Ook in de app wordt de speaker dan gezien maar dan beginnen de problemen.
Ik krijg een pop-up in de app dat de speaker ge-update dient te worden.
Ik klik op update nu en dan begint de update.
Het rode streep begint te lopen en na 1 minuut stopt het.
Rood lampje knippert op de speaker en ik kan niets meer.
Heeft iemand dezelfde problemen?
Heb het het wel gemeld bij denon maar met minimaal gehoor.......
Mvg
Patrick


Is het een Heos 1 HS2 of de eerste generatie ?