Receiver TV Netflix en ARC

Started by RandyAdam, February 5, 2020, 11:31:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RandyAdam

Ik heb al mijn bronnen middels HDMI op mijn Denon AVR 4500 aangesloten en ga met één HDMI kabel van mijn Denon naar een Sony KD 75 XG 9505 tv. Nu hoopte ik dat Netflix goed op mijn Dune 4k HD PRO zou werken maar dit is niet het geval, beeld hakt ontzettend en Dune geeft ook aan dat dit een bekend probleem is en de mediaspeler daar eigenlijk niet geschikt voor is. Op mijn TV zit ook Netflix en dit werkt super! Nu heb ik alleen het probleem dat het geluid van Netflix niet over mijn receiver gaat.
Beide apparaten (receiver en tv) ondersteunen wel ARC. Maar als ik de receiver en tv middels ARC op elkaar aansluit (dus op beide apparaten de ARC in en uitgang gebruik), hoe zit het dan met de bronnen die ik op de versterker heb aangesloten? Het geluid van Netflix moet via de tv naar de receiver maar ik wil niet dat het geluid van de bronnen op de receiver naar mijn tv gaan. VB. ik kijk een film op mijn mediaspeler, dan moet het beeld door de versterker naar de tv maar het geluid moet natuurlijk in de Denon blijven.
Hoe kan ik dit het beste aansluiten en instellen, als het uberhaunt mogelijk is. Zit al te denken aan een UHD speler of PS 4 Pro omdat daar wel een goed werkende Netflix op zit en ik het probleem dan uitsluit. Maar misschien kan het simpeler?

Mokumer45

Is dat niet een instelling in het TV-menu (het uitsturen van een meerkanaals geluidsformaat via de ARC van je HDMI)?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

RandyAdam

Ja als ik het middels ARC aansluit en dit instel op mijn tv dan denk ik dat het geluid van Netflix naar de receiver gaat. Maar hoe zit het dan met de bronnen die ik via mijn receiver naar de tv stuur? Blijft dat geluid dan in de versterker of gaat het via de versterker naar de tv en dan weer via de tv naar de versterker? 

Mokumer45

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik dat niet zeker weet. Maar ik denk, dat het gewoon in de receiver blijft. Waarom zou het via de TV en dan weer terug gaan? En zeker niet, als de TV niet aan staat.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

RandyAdam

Haha, de tv staat aan... Het is juist voor mijn mediaspeler, PS4, Digitale tv welke ik allemaal op de receiver heb aangesloten.

Mokumer45

Ja, ik heb ook div apparatuur o.a. via HDMI aangesloten staan, waarvan er div. afspelen zonder de TV aan staat (o.a. een Ziggo media box, een audio streamer, een cassette en een DAT recorder, een pick-up). Alleen mijn UHD-BR speler staat zowel rechtstreek op mijn TV en apart op mijn receiver (2x HDMI uit), omdat mijn receiver geen 4K door kan geven (ouder type). Dus het geluid van die speler wordt dus ook rechtstreeks afgepeeld via de receiver en gaat niet naar de TV.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Tabcam

Je moet op alle apparaten ook CEC aanzetten. Ik heb het zelf nooit optimaal werkend gekregen.

Kan je niet middels een optische kabel naar de receiver het geluid van Netflix werkend krijgen? Heb je geen ARC nodig!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

ppeter

#7
@RandyAdam,

Alle aansluitingen lijken goed te zijn, dus zou het moeten werken.
Mijn ervaring en zelfde setup:

HDMI via ARC voor zowel receiver als tv, dan gaat het geluid van tv (Netflix) via de receiver. Je moet wel in de receiver en tv CEC op AAN zetten, anders werkt dit niet. In de andere gevallen zet ik CEC op OFF.
Input receiver op TV.

Wanneer ik de input voor de mediaplayer selecteer, schakelt de receiver op AMP speakers (duidelijk hoorbare klik) en blijft het geluid in de receiver. Pas dan zet ik de mediaplayer aan, dit om eventuele HDMI handshake problemen te voorkomen. Op deze manier werkt bij mij alles zoals het hoort.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Robiwan

TV audio via setup assistance kiezen
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

S_h_e_w

Ik ben er de afgelopen weken ook mee aan het  stoeien geweest.

De combinatie betreft Philips 65PUS7601/12 en Marantz SR-5011.

Heb toen een optische kabel bij aangesloten om inderdaad het geluid van Netflix naar de receiver te krijgen.

In het menu van de tv ingesteld dat ie signaal moet afgeven naar de receiver. In de receiver aangegeven welke input gebruikt moet worden voor TV signalen.

Tot nu toe werkt dit goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

quattronl

#10
Ik kijk ook Netflix via de tv. Geluid gaat via HDMI naar de receiver (Marantz SR7012). Ik heb dus 1 HDMI kabel van tv -> receiver.
Op de Marantz heb ik een input genaamd 'tv audio'. Die kijkt blijkbaar naar de input over HDMI ARC. Heb daar niet echt iets specifiek voor in hoeven stellen. Op de tv kan ik dan kiezen dat het geluid naar de receiver gaat ('home cinema' heet dat bij Panasonic).
En idd, ARC en CEC moeten beide aan staan.

Dit werkt prima. Bronnen die op de receiver aangesloten zijn geven het geluid aan die receiver door. Apps op de tv (Netflix, Youtube e.d.) geven het geluid door naar de reciever, dus ook het meerkanaals geluid als dat er in zit. Ik kan dan ook het volume via de tv afstandsbediening regelen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

SanderTerhe

Hallo allemaal,

Graag wil ik op dit topic inhaken.
Ik heb een Onkyo NR656 en zojuist een Samsung QLed tv daarop aangesloten. Alles werkt naar behoren, ik krijg het alleen niet voor elkaar om het geluid van Netflix over mijn 2 vloerstaande luidsprekers te krijgen. YouTube daarentegen werkt wel dus ik weet echt niet waar het hem in zou kunnen zitten. Ik heb op advies al een optische kabel aangesloten maar dit maakt ook geen verschil.
In Netflix zelf ook al de 5.1 instelling uitgeschakeld maar nog geen geluid.
Iemand een idee of ervaring hiermee?

Fr@nk

Heb ook de Denon 4500H en kijk Netflix via de LG C9.
Zet de Denon op TV audio en je hebt het geluid van de TV.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

ajbeefde

#13
Quote from: aktevox on June  8, 2020, 07:58:17
Heb ook de Denon 4500H en kijk Netflix via de LG C9.
Zet de Denon op TV audio en je hebt het geluid van de TV.  ;)

Hier ook via, AudioQuest Forest HDMI, TV naar de Denon 4500H en geluid via TV Audio.

Dus lekker Netflix via LG Oled C9.

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

SanderTerhe

#14
Het is opgelost, mede door de optie die Peter hierboven aandroeg en een Engels forum. Als ik Netflix kijk, zet ik Anynet+ uit en dat werkt perfect!
Voor alle andere apps etc zet ik deze functie WEL aan omdat ik dan met 1 afstandsbediening, die van Qled tv, alle functies kan bedienen.