Mediaplayer met groot scherm

Started by INIURIA, February 5, 2020, 11:28:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

INIURIA

Ben nog lang niet zo 'digitaal' als velen hier dus graag jullie hulp. Sinds enige tijd heb ik geen cd-, dvd- of bluerayspeler meer maar wel honderden cd's en ook nog enkele muziek dvd's die nu stof liggen te vangen.

Heb een Onkyo TX-8270 stereo receiver die prima overweg kan met streamen, spotify, muziek echter bij muziek via USB mis ik een fatsoenlijk scherm(pje) wat het voorzijde van de cd weergeeft en overzichtelijk is zodat je fatsoenlijk door de muziek kan scrollen. Hierdoor moet altijd de tv aanstaan.

Bestaat er een mediaplayer met een groot scherm zoals onderstaande de Argon Stream maar dan met cd/dvd/blue-ray afspeelmogelijkheid én USB aansluiting? Hoeft geen high end ding te zijn met bijbehorende prijs. Hoeft ook geen spotify, internetradio etc te kunnen afspelen want dat kan de Onkyo reeds echter het zou mooi zijn als ie FLAC aan kan en het scherm te lezen is van een meter of 4 afstand.

Zoek ik niet goed genoeg of wil ik iets waar geen vraag naar is en daarom ook niet bestaat?!?

Bij voorbaat drank!





Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

pieper

Misschien eens kijken naar een rasberry pi volgens mij zijn daar setjes met scherm voor te krijgen of je telefoon of tablet als scherm.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Sjettepet

Ik gebruik Daphile op een oude NUC en Orangesqueeze op diverse oude tablets om muziek te kiezen en info te laten zien. Die heb ik opgehangen of in houders gezet.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

Communicatie via WiFi tussen tablets en Daphile. Werkt perfect.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

INIURIA

Quote from: Sjettepet on February  5, 2020, 12:55:12
Communicatie via WiFi tussen tablets en Daphile. Werkt perfect.

Dank voor het meedenken. Heb nog diverse tablets liggen maar daar krijg ik met geen mogelijkheid zo'n glimmend schijfje in :crazy:

Sjettepet

De schijf zou in de NUC met Daphile gaan.

Daphile is een prachtoplossing voor als je veel oude hardware hebt rondslingeren. Maar het is wel een eigen eco-systeem (Logitech Media Center) natuurlijk.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

INIURIA

Oh excuses. Moest serieus even opzoeken wat een NUC is. Voor mij schiet echter het toevoegen van een computer en een tablet het doel voorbij.



Sjettepet

Begrijp ik. Was ook meer ter inspiratie. Is het niet mogelijk om de Onkyo Music Control App op een tablet te zetten en die via blutooth of wifi aan de Onkyo te verbinden. Ken die app niet, maar kan me voorstellen dat die wel informatie weergeeft over wat er wordt afgespeeld.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

INIURIA

Die app heb ik op mijn telefoon staan maar nooit echt in verdiept. Goeie tip, zal eens kijken wat ie weergeeft zodra ik er een usbstick met muziek op afspeel.

INIURIA

Quote from: Sjettepet on February  6, 2020, 11:09:02
Begrijp ik. Was ook meer ter inspiratie. Is het niet mogelijk om de Onkyo Music Control App op een tablet te zetten en die via blutooth of wifi aan de Onkyo te verbinden. Ken die app niet, maar kan me voorstellen dat die wel informatie weergeeft over wat er wordt afgespeeld.

Dit werkt als een zonnetje. Kan gewoon via de app die de bestanden heen en hij heeft alles weer. Thanks!

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200