JVC introduceert de Exofield- Multi-Channel geluidservaring via een headphone..

Started by vik, February 5, 2020, 09:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

JVC introduceert de JVC Exofield

JVC's Persoonlijke Home Theater Systeem levert een individueel op maat gemaakte Multi-Channel geluidservaring via een hoofdtelefoon.  :music:

Door de exclusieve EXOFIELD 'out of head' geluidstechnologie, zal de gebruiker van de hoofdtelefoon een meeslepend 7.1.4 kanaals geluid ervaren.

Meer info over de XP-EXT1



https://www.youtube.com/v/1wLBXUrI0H0&feature=25s

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WillyP

Op papier klinkt het goed. Overigens zou ik al blij zijn met een digitale processor die de illusie van multichannel weergeeft en waarop ik mijn (bedrade) hoofdtelefoon kan aansluiten. Zonder al teveel kleuring.

Groet,

WillyP

Peerless Monster

Wat gaat deze kosten Vik?
Ik zie dat er een hoofdtelefoon bij zit.
Is het mogelijk om er meerdere op aan te sluiten of inderdaad wat hier boven al werd vernoemd om een bedraadde aan te sluiten?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Ik zag een prijs via google op 1000 euro en leverbaar vanaf mei zo ongeveer.
Ik denk dat ze daar een heel mooi product hebben als het werkt!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Het zal iets in die richting gaan worden van €1000,- maar dat krijg ik nog te horen. Het lijkt mij ook fraai product.

Quote from: Peerless Monster on February  5, 2020, 10:18:25
Ik zag een prijs via google op 1000 euro en leverbaar vanaf mei zo ongeveer.
Ik denk dat ze daar een heel mooi product hebben als het werkt!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

donaldk


pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

Er is een review verschenen en te lezen via de onderstaande link:

FWD Homecinema Magazine
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Ben wel nieuwsgierig. Hoort de koptelefoon erbij of kan je ook een apparaat los kopen en je eigen koptelefoon inpluggen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Peerless Monster

Ja het is interessant ding.
Kunnen er twee 🎧 worden aangesloten?
Ik vraag me alleen af hoe leuk dat is met de vrouw op de bank en dan zo kijken/luisteren 😳
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Morning Gents.  :)

Ik zal deze vragen even door zetten voor jullie en kom er op terug.  ;)


Quote from: skyfox on July 27, 2020, 20:19:45
Ben wel nieuwsgierig. Hoort de koptelefoon erbij of kan je ook een apparaat los kopen en je eigen koptelefoon inpluggen?


Quote from: Peerless Monster on July 27, 2020, 20:24:00
Ja het is interessant ding.
Kunnen er twee 🎧 worden aangesloten?
Ik vraag me alleen af hoe leuk dat is met de vrouw op de bank en dan zo kijken/luisteren 😳
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

QuoteBen wel nieuwsgierig. Hoort de koptelefoon erbij of kan je ook een apparaat los kopen en je eigen koptelefoon inpluggen?

Neen, dat kan niet, in de hoofdtelefoon zitten meetmicrofoons die testsignalen meten en aanpassen aan zowel de ruimte als de fysieke eigenschappen van de luisteraar.
Morgen krijgen we de Exofield bij ons voor een uitgebreide test, dit weekend maken we een video review die dan hopelijk ergens volgende week online gaat staan.

Kjelt

Leuke ontwikkeling. Zou een uitkomst zijn om laat nog een film te kijken.
Ik had dit wel liever als uitgang op de bestaande pre/pro's gezien dan weer een los apparaat.

Want ik vraag me af of dit makkelijk te integreren is op een bestaande HT set ?
Nu is de pre/pro de HDMI hub en deze stuurt denk ik niet de originele binnenkomende HDMI audio door naar de uitgangen of wel ?
Anders zou je de 2e HDMI uitgang van de pre/pro kunnen gebruiken en hopen dat het dan allemaal goed blijft gaan bij de handshake tussen projector en pre/pro met name bij de 4k/HDR. 

We wachten de ervaringen af  :popcorn:

DustinV

Quote from: Kjelt on July 28, 2020, 09:58:36
Leuke ontwikkeling. Zou een uitkomst zijn om laat nog een film te kijken.
Ik had dit wel liever als uitgang op de bestaande pre/pro's gezien dan weer een los apparaat.

Want ik vraag me af of dit makkelijk te integreren is op een bestaande HT set ?
Nu is de pre/pro de HDMI hub en deze stuurt denk ik niet de originele binnenkomende HDMI audio door naar de uitgangen of wel ?
Anders zou je de 2e HDMI uitgang van de pre/pro kunnen gebruiken en hopen dat het dan allemaal goed blijft gaan bij de handshake tussen projector en pre/pro met name bij de 4k/HDR. 

We wachten de ervaringen af  :popcorn:

Als het echt een groot succes word kan het alsnog in producten geïmplementeerd worden. Ben benieuwd naar het apparaat.

Peerless Monster

Quote from: Kjelt on July 28, 2020, 09:58:36
Leuke ontwikkeling. Zou een uitkomst zijn om laat nog een film te kijken.
Ik had dit wel liever als uitgang op de bestaande pre/pro's gezien dan weer een los apparaat.

Want ik vraag me af of dit makkelijk te integreren is op een bestaande HT set ?
Nu is de pre/pro de HDMI hub en deze stuurt denk ik niet de originele binnenkomende HDMI audio door naar de uitgangen of wel ?
Anders zou je de 2e HDMI uitgang van de pre/pro kunnen gebruiken en hopen dat het dan allemaal goed blijft gaan bij de handshake tussen projector en pre/pro met name bij de 4k/HDR. 

We wachten de ervaringen af  :popcorn:

Je hebt de review niet helemaal gelezen? 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

home@the movies

Quote from: Kjelt on July 28, 2020, 09:58:36
Leuke ontwikkeling. Zou een uitkomst zijn om laat nog een film te kijken.
Ik had dit wel liever als uitgang op de bestaande pre/pro's gezien dan weer een los apparaat.

Want ik vraag me af of dit makkelijk te integreren is op een bestaande HT set ?
Nu is de pre/pro de HDMI hub en deze stuurt denk ik niet de originele binnenkomende HDMI audio door naar de uitgangen of wel ?
Anders zou je de 2e HDMI uitgang van de pre/pro kunnen gebruiken en hopen dat het dan allemaal goed blijft gaan bij de handshake tussen projector en pre/pro met name bij de 4k/HDR. 

We wachten de ervaringen af  :popcorn:

Bij de test van FWD liep het met de 2de uitgang van de AVR niet helemaal lekker, maar ze hebben er verder niet naar gezocht, ik zal dit zeker testen.
De firmware is ook nog een beta versie dus er zullen ongetwijfeld nog zaken zijn die aangepast moeten worden.
In combinatie met een butt kicker voor het "laag gevoel" kan dit volgens mij voor heel wat mensen een leuke oplossing zijn.
Wij hebben maanden geleden al een aantal preorders geplaatst omdat beschikbaarheid redelijk Klien zal zijn in het begin.

kermy

Ik heb een aantal jaren via een apparaat van Sennheiser, de Lucas DSP Pro, die iets soortgelijks kon, naar films gekeken. Wat ik me er van herinner, was het best wel goed.

En natuurlijk geen mens die last van je heeft, al kijk je nog zo laat en nog zo luid.

Ik kijk uit naar wat meer reviews, om te bepalen of het hier bij mijn huidige 5.1 set een toegevoegde waarde heeft.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kjelt


home@the movies

Quote from: kermy on July 28, 2020, 11:35:21
Ik heb een aantal jaren via een apparaat van Sennheiser, de Lucas DSP Pro, die iets soortgelijks kon, naar films gekeken. Wat ik me er van herinner, was het best wel goed.

En natuurlijk geen mens die last van je heeft, al kijk je nog zo laat en nog zo luid.

Ik kijk uit naar wat meer reviews, om te bepalen of het hier bij mijn huidige 5.1 set een toegevoegde waarde heeft.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Die was ook wel goed, niet goedkoop ook, maar wel goed.

Peerless Monster

Quote from: home@the movies on July 28, 2020, 18:26:10
Die was ook wel goed, niet goedkoop ook, maar wel goed.


Vond je? Vond hem persoonlijk vrij veel ruis afgeven en niet echt een surround geluid geven.
Daarnaast super onhandig met al die draden. Hij was 500 gulden dus qua prijs was dat niet al teveel destijds.
Kwam met een een combinatieprijs zelfs een een HD580 precision hoofdtelefoon van Sennheiser voor 500 gulden later... dus eigenlijk een gratis hoofdtelefoon. Ik weet niet wat de adviesprijs was? 1000?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

home@the movies

Ja hoor, ik ben zeeeer benieuwd ;-


Peerless Monster

Quote from: home@the movies on July 29, 2020, 14:04:22
Ja hoor, ik ben zeeeer benieuwd ;-



Nou ja zeg. Een beetje ons laten watertanden!
Leuk dat JVC ook eens met wat prachtigs komt.
Laat snel wat weten!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

home@the movies

Quote from: Peerless Monster on July 29, 2020, 15:05:27
Nou ja zeg. Een beetje ons laten watertanden!
Leuk dat JVC ook eens met wat prachtigs komt.
Laat snel wat weten!

;D :angel: die foto is ook maar voor de show hoor, ik heb zelf nog niets gehoord, zal pas ten vroegste voor dit weekend zijn.
Er volgt dan wel snel een Video review waarin we de zaken uitgebreid trachten te bespreken.

home@the movies

En bij deze het beloofde filmpje dat we maakten van de Exofield,

Ok, ik heb van mijn zoon even de reactie gekregen dat het nog niet helemaal klaar was, en dat ik het nog even online moest halen  :-X ;D tegenwoordig heb ik niets meer te zeggen  :( :(
Nog heel even geduld dus, dan komt de afgewerkte versie er opnieuw aan, mijn excuses.

Werner