JVC introduceert de Exofield- Multi-Channel geluidservaring via een headphone..

Started by vik, February 5, 2020, 09:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Quote from: home@the movies on August  7, 2020, 13:47:08
En bij deze het beloofde filmpje dat we maakten van de Exofield,

Ok, ik heb van mijn zoon even de reactie gekregen dat het nog niet helemaal klaar was, en dat ik het nog even online moest halen  :-X ;D tegenwoordig heb ik niets meer te zeggen  :( :(
Nog heel even geduld dus, dan komt de afgewerkte versie er opnieuw aan, mijn excuses.

Werner

Ok bij deze dus de officiële afgewerkte versie van het filmpje :-)

https://www.youtube.com/watch?v=QpL4TMfry10

buckler

Thanks en het ziet er interessant uit hoor...
Ben best benieuwd naar de headphone, zat zelf al een poosje te kijken naar de Smyth Realiser A16 headphone maar dat is nogal een hoge prijsklasse voor een headphone (en ze schijnen nog niet eens op de markt te zijn).
Nee die JVC kan wel eens wat zijn voor mij in de toekomst, eerst maar eens wat gebruikers ervaringen afwachten.
Ik vraag me alleen af of het laag ook goed en strak overkomt?
Dank je Werner.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

scoc

Quote from: buckler on August  7, 2020, 18:18:19
Thanks en het ziet er interessant uit hoor...
Ben best benieuwd naar de headphone, zat zelf al een poosje te kijken naar de Smyth Realiser A16 headphone maar dat is nogal een hoge prijsklasse voor een headphone (en ze schijnen nog niet eens op de markt te zijn).
Nee die JVC kan wel eens wat zijn voor mij in de toekomst, eerst maar eens wat gebruikers ervaringen afwachten.
Ik vraag me alleen af of het laag ook goed en strak overkomt?
Dank je Werner.

Ga je met een hoofdtelefoon naar je nieuwe JVC NX9 kijken?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Haha nee in eerste instantie niet nee...
Ik ben bezig met iets wat jou wel zal aanspreken, heb een Lyngdorf mp50 gekocht en ga dat uitbouwen naar Lyngdorf atmos en hopelijk de nog uit te komen 8400 purifi versterker maar moet daar eerst weer ff een poos voor sparen, maargoed dat is het plan.
De JVC headphone lijkt mij wel wat. Ik zou die dan gebruiken voor als ik al dagen achter elkaar s'avonds flink door heb gedraaid en geen gedoe met de buren wil krijgen... of als je tot diep in de nacht film wilt kijken etc etc. Je snapt mijn punt wel denk ik
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

scoc

Quote from: buckler on August  7, 2020, 22:09:39
Haha nee in eerste instantie niet nee...
Ik ben bezig met iets wat jou wel zal aanspreken, heb een Lyngdorf mp50 gekocht en ga dat uitbouwen naar Lyngdorf atmos en hopelijk de nog uit te komen 8400 purifi versterker maar moet daar eerst weer ff een poos voor sparen, maargoed dat is het plan.
De JVC headphone lijkt mij wel wat. Ik zou die dan gebruiken voor als ik al dagen achter elkaar s'avonds flink door heb gedraaid en geen gedoe met de buren wil krijgen... of als je tot diep in de nacht film wilt kijken etc etc. Je snapt mijn punt wel denk ik

Goede beslissing wat betreft de Lyngdorf MP50. Hopelijk met het nieuwe 18Gbits bord voor op je nieuwe JVC NX9.

Trouwens eind deze maand komt de NAD M28 uit, 7 kanaals Purify Eigentakt en deze kost 5000€ ipv 7000€ voor de nog niet beschikbare LA 8400.

En nu stop ik want dit is een JVC hoofdtelefoon draadje.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Dank je wel, de 18GB upgrade board wil ik wel maar nog niet gelijk denk ik... eerst sparen dan de eindbak(ken) en dan de atmos speakers en daarna zien we wel.
Ik weet ook nog niet hoe hij aangesloten gaat worden ivm aparte audio uit en video uit (of juist niet) vanaf de Oppo en ivm de MadVR en komt de MadVR ervoor (upgrade board) of erna etc etc.
Maar we 'kapen' inderdaad het headphone topic  :)

Maar als je tips of suggesties betreffende de mp50 heb... aub stuur me een pbtje of mailtje want ik hoor ze graag.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

DofN

Quote from: buckler on August  7, 2020, 22:09:39
Haha nee in eerste instantie niet nee...
Ik ben bezig met iets wat jou wel zal aanspreken, heb een Lyngdorf mp50 gekocht en ga dat uitbouwen naar Lyngdorf atmos en hopelijk de nog uit te komen 8400 purifi versterker maar moet daar eerst weer ff een poos voor sparen, maargoed dat is het plan.
De JVC headphone lijkt mij wel wat. Ik zou die dan gebruiken voor als ik al dagen achter elkaar s'avonds flink door heb gedraaid en geen gedoe met de buren wil krijgen... of als je tot diep in de nacht film wilt kijken etc etc. Je snapt mijn punt wel denk ik

Ik heb begrepen dat de volgende generatie volledig digitale Lyngdorversterkers de purify technologie bevatten? Immers, Purify wordt o.a. met/onder de vlag van Lyngdorf ontwikkeld. Volgens sommigen zal het er geluidsmatig niet op vooruitgaan, al zou het beter moeten meten. De betere meting zit dan wel vooral in het onhoorbare gebied.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

The Luggage

Bedankt Werner voor het filmpje.

Weet jij of het mogelijk is om met meerdere personen/hoofdtelefoons tegelijk naar dezelfde bron te luisteren?

Als je het equivalent van hoogtekanalen (dolby atmos) wil horen via de hoofdtelefoon, moet je dan een dolby atmos receiver/processor in de keten hebben of kan het signaal van de bron rechtstreeks naar het Exofield toestel gaan?

home@the movies

Quote from: The Luggage on August 13, 2020, 22:26:02
Bedankt Werner voor het filmpje.

Weet jij of het mogelijk is om met meerdere personen/hoofdtelefoons tegelijk naar dezelfde bron te luisteren?

Als je het equivalent van hoogtekanalen (dolby atmos) wil horen via de hoofdtelefoon, moet je dan een dolby atmos receiver/processor in de keten hebben of kan het signaal van de bron rechtstreeks naar het Exofield toestel gaan?

Het is niet mogelijk om meerdere koptelefoons op één unit an te sluiten, jammer maar helaas.
De grootste reden is vooral omdat het systeem zich aanpast aan jou persoonlijke eigenschappen, het meten van je oor, inclusief binnenoor, is de key tot een goede weergave.
Dat meten en maken van het profiel zit in de zender, niet in de koptelefoon, het zou dus een pak meer processing en hardware vragen om dit in één unit voor meerdere hoofdtelefoons te doen.

Je hebt geen receiver nodig, ook niet voor Atmos, je kan een Atmos ondersteunende bron direct via HDMI op de Exofield unit aansluiten.

The Luggage

Ok, bedankt.

Blijft dan toch een interessante optie als je zelf een film wil kijken zonder de huisgenoten te storen. En om atmos te krijgen als je nog een receiver zonder atmos hebt en/of geen hoogteluidsprekers.

Is het theoretisch mogelijk om de HDMI geluidsuitgang van je bron te splitten (bijvoorbeeld via een HD fury) en dan
- ofwel twee exofield units op dezelfde bron aan te sluiten (als je toch met twee tegelijk elk met een Exofield hoofdtelefoon wil kijken)
- ofwel een exofield unit en een reciever op de bron aan te sluiten (zodat je makkelijk kan wisselen tussen de hoofdtelefoon en je luidsprekers?

THX-UltraII



theshadow

Nog even wachten en een VR bril wordt een alternatief op een projector/beamer.

Kjelt

Quote from: theshadow on August 31, 2020, 14:54:20
Nog even wachten en een VR bril wordt een alternatief op een projector/beamer.
Nou ik heb een VR bril en na een half uur heb ik het echt wel gehad hoor. Dus ik weet je ervaring niet maar gezellig een hele film kijken ook al is de resolutie ok.naaaaaaaaaaaaaah

theshadow


Kjelt

Ah op die fiets, misschien volgende keer de juiste emoji erbij plaatsen  :tounge:

home@the movies

De Exofield staat vanaf nu bij ons in demo te beluisteren, kom gerust langs om dit te ervaren, je zou zeer verrast kunnen zijn van de prestaties van dit. stukje techniek.

anton

vandaag een uitgebreid testverslag van deze unit op areadvd.de, komt er behoorlijk goed uit  8)

pameijer

Nou lekker dan! Hebben we hier allemaal net onze vrouw een ex gemaakt, 11 speakers en 2 subs + bekabeling geïnstalleerd, buren al flink moeten compenseren blijkt alles dankzij dit apparaat voor niks te zijn geweest!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!