Bluesound PowerNode 2i stevig volumeverschil.

Started by Joske007, February 4, 2020, 13:46:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Ik zit met mijn PowerNode 2i (versie zonder hdmi) met het volgende probleem .

Wanneer ik bv luister naar internetradio en hierna overschakel naar de optische ingang staat het volume van de Tv zeer stil.
Wanneer ik dan vervolgens weer van bron verander, staat het volume opeens loeihard, ongeacht welke instellingen ik in de
app ook aanpas.

Ik hoopte een oplossing te kunnen vinden bij een uitgeleend demo-model PowerNode met HDMI.
Maar ook hier is het volumeniveau tussen de bronnen behoorlijk irritant en levert verder geen enkel voordeel t.o.v. de optische ingang.
Zelfs wanneer ik bij Presets het volgende heb ingesteld "gebruik huidige geluidssterkte" geeft dit geen enkele verbetering.

Iemand die hier wel een oplossing voor heeft gevonden?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

BJF

Zoals ook in dat andere topic al gezegd, daar is helaas geen oplossing voor bij Bluesound.

Quote from: BJF on January 17, 2020, 10:47:59
Klopt, dat is een bekend 'issue' dat niet alleen bij BlueSound speelt. Het uitgangssignaal van een tv is domweg lager.
Veel info over BlueSound c.q. BlueOS vind je hier.
NAD M10 V2
Elac FS247

Joske007

Jammer dat hiervoor geen oplossing voor handen is.
Ook goed om weten dat dit geen Bluesound probleem, en dus ook te vinden is bij andere merken.

Toch nog bedankt voor je reactie ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

paaj

Uitgangsniveau van de optische uitgang hoort gewoon normaal te zijn toch? Analoog misschien wat zachter maar dat is digitaal wel vreemd.. Hoe klinkt een ander apparaat op de optische ingang? CD speler misschien?

Kijk eens of je TV instellingen heeft: uitvoer in PCM stereo kan wat luider zijn dan in surround.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Joske007

Ongeacht ik de uitvoer van de tv op pcm of automatisch zet, geeft geen enkel verschil.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link