Waarde ROTEL rsx1056

Started by B-art, February 3, 2020, 22:31:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

Wat mag ik voor een nog steeds goed werkende ROTEL rsx1056 surround receiver vragen? Is van 2004, dus geen HDMI, geen software issues of problemen whatsoever.  Specs: zie review van Bjorn van destijds: https://hifi.nl/recensie/2150/Rotel-receiver-en-DVD-speler.html
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

tajo

Rotel gebruiker hier. Nu stereo, heb de RSP-1069 gehad.
Zie de Rotel RSX and RSP met enige regelmaat voorbij komen op een andere website.
Denk dat met 200 blij mag zijn voor deze RSX. Een betere Rotel met HDMI zoals de RSP-1609 gaan met moeite voor 350, en de RSP-1068 krijg je geen 250 meer voor.

B-art

 Ok, thanks. Zag zojuist op hifishark in Duitsland iets hogere bedragen rond 300. In Nederland iets lager dus 200 zal het dan wel worden. Moet maar net een liefhebber voor zijn.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Voor 125 euro laten reviseren, schoonmaken, nieuwe volumeregelaar er in, optische ingang gerepareerd. Deze blijft dus nog een tijdje.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

sion

Ik heb mijn Rotel RSX-1057 in 2016 verkocht voor 375,-

Prijs nog een beetje in de gaten gehouden, maar bleef redelijk rond dat punt hangen voor lange tijd.
Als je de juiste persoon weet te vinden, zou je er denk ik max 325,- voor kunnen krijgen.

Voor die prijs echt een heel goed apparaat, zeker voor stereo gebruik. Krachtig. Klasse A/B.
Heeft ook best een aardige DAC erin.

Fijn dat dit oude beestje nog een tijdje bij je mag blijven.
Combineer 'm met KEF KHT2005.2/.3 of E305 'Eitjes' en je hebt echt de perfecte instap Home Cinema!
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase