Kodi hulp nodig (again)

Started by timster, February 3, 2020, 18:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

Hoi,

Ik vind de nieuwe skin van Aeon Mq 8 heel erg gaaf, maar ik heb veel moeite om hier veranderingen in aan te brengen. Het werd me te lastig dus ben weer terug gegaan naar PLex. Echter ziet Plex er niet meer uit wanneer je dit gezien hebt.  ;)

Wat ik graag zou willen:

Op mijn Nas heb ik verschillende mappen staan. Denk aan actie, maffia, Science fiction enz. Wanneer ik daar films in zet, zet Plex ze in dezelfde map. Dit zou ik ook graag bij Kodi willen. Als ik op het kopje speelfilms klik in Kodi wil ik daar graag dezelfde mappen hebben en daarin mijn films wanneer ik deze automatisch toevoeg. Ik weet dat het moet kunnen, maar ik heb een stap voor stap handleiding nodig lijkt het wel ;-)

Daarnaast vindt hij niet al mijn films en vooral geen enkele serie. Nu hebben de films soms aparte namen van letters en cijfers, maar Plex heeft daar geen moeite mee om deze te vinden. In Kodi moet ik alle namen exact veranderen in de filmnaam en zelfs dan vindt hij niet alles. Misschien mis ik een addon die alle films standaard weet te vinden?

Jullie hulp is zeer welkom ;D

paulkokkie

Voor al uw https://kodi-forum.nl/ vragen.
En die skin kun je echt bijna alles aanpassen.Maar kost wel wat tijd, dat wel.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Sjettepet

Kodi kan hetzelfde wat Plex kan. Meerdere mappen samenvoegen in één bibliotheek.

Om je op weg te helpen. Ga in Kodi naar 'video's', kies 'video's toevoegen' en voeg alle mappen toe die je aan je filmbibliotheek wil toevoegen. Geef 'ok' en geef aan dat de aangemaakte 'locatie' speelfilms bevat. Kies nog een scraper, of als je je films al gescraped heb, kies 'local info'. Kodi maakt dan onder het menu-item 'Speelfilms' een mooie filmbibliotheek aan waarin je kunt selecteren op genre, jaar, titel, acteurs, regisseur, teveel om op te noemen.
Je moet het even doorhebben maar dan is het heel simpel en is er heel veel te configureren.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

paulkokkie

Quote from: Sjettepet on February  6, 2020, 11:13:07
Kodi kan hetzelfde wat Plex kan. Meerdere mappen samenvoegen in één bibliotheek.

Om je op weg te helpen. Ga in Kodi naar 'video's', kies 'video's toevoegen' en voeg alle mappen toe die je aan je filmbibliotheek wil toevoegen. Geef 'ok' en geef aan dat de aangemaakte 'locatie' speelfilms bevat. Kies nog een scraper, of als je je films al gescraped heb, kies 'local info'. Kodi maakt dan onder het menu-item 'Speelfilms' een mooie filmbibliotheek aan waarin je kunt selecteren op genre, jaar, titel, acteurs, regisseur, teveel om op te noemen.
Je moet het even doorhebben maar dan is het heel simpel en is er heel veel te configureren.

Deze TS is uitvoerig geholpen op het Kodi forum, alleen jammer dat hij dat hier niet even meld.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

timster

Quote from: paulkokkie on February  6, 2020, 11:43:26
Deze TS is uitvoerig geholpen op het Kodi forum, alleen jammer dat hij dat hier niet even meld.

Hoe kom je daar nu bij. Ja hulp gehad, maar nog steeds niet wat ik wil. Ook de doorverwijzing naar Kodi.tv heeft nog niet het juiste opgeleverd dus vraag het mij ff eerst voor je hier een conclusie trekt.

Afijn. Wat Sjettepet al aangeeft is wat ik al had en wat er ook prima uitziet. Ik wil echter mijn eigen submenus aanmaken ipv wat Kodi al voor mij gedaan heeft. Ik heb bijv andere films in mijn actie map zitten dan wat Kodi hier in stopt. Ik wil een submenu met actie en daar alleen de films hebben staan die in mijn NAS map staan. Misschien kan het niet hoor. Dat is ook een antwoord ;)

Sjettepet

Dat kan wel, door van locaties favorieten te maken, in de menusetting van de skin een submenu toevoegen aan het menu-item Speelfilms, en die submenu's te laten verwijzen naar favourieten. Op die manier heb ik bijvoorbeeld mijn home-video's onderverdeeld in 'reizen', 'feesten' etc.
Dat heb ik zo gedaan omdat ik mijn home videobestanden niet getagged heb.

Een betere manier is namelijk om je films te taggen, bijvoorbeeld in het uitstekende gratis Windows-programmaatje 'Tiny Media Manager'. Daarin kun je je films automatisch laten scrapen en van *.info files laten voorzien die door Kodi worden begrepen. Je kunt ook de genre-tag daarin handmatig aanpassen zodat jouw films door Kodi in de categorieeen worden gepresenteerd die jij wilt.

Zo kun je bijvoorbeeld ook een film in twee genres laten terugkomen. Dat kan met een verwijzing naar de fysieke mappen niet. Bijvoorbeeld kies 'Western' en 'Cowboys vs Aliens' wordt gepresenteerd. Kies 'SciFi' en 'Western vs Aliens wordt ook gepresenteerd omdat de film door jou zowel getagged is als 'western' als als 'SciFi'.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

Voorbeeld:

Je hebt op je NAS drie folders: 'Actiefilms', 'Horrorfilms', 'Westerns'
Je maakt zoals ik eerder beschreef een filmbibliotheek aan in Kodi door video's -> video's toevoegen -> alle drie mappen toe te voegen en aan te geven dat ze speelfilms bevatten. Kodi maakt nu een bibliotheek van al je films waarin je kunt kiezen tussen 'actie', 'horror', 'western' maar alleen op basis van de tags die Kodi in de films aanbrengt.

Wil je nu een submenu onder speelfilms hebben met alleen de films in de folder 'Actiefilms' op je NAS, doe je dat in de volgende stappen:

ga naar video's -> bestanden -> selecteer de map 'Actiefilms' en maak hem favoriet, zo kun je nog meer favorieten toevoegen
ga naar settings -> skin -> skin menu en selecteer het menu-item 'Speelfilms'. Kies 'creeer submenu' (o.i.d., doe dit uit mijn hoofd, maar het wijst zich vanzelf)
creeer een submenu-item 'favoriet' en kies de eerder aangemaakte favoriet uit de lijst
doe dit voor elk submenu dat je naar een map wilt laten verwijzen

Als het goed is presenteert Kodi de films in de mappen, benaderd via de submenu's, op dezelfde wijze maar dan alleen voor de betreffende map.

Maar je kunt echt beter zorgen dat je tags goed staan! Zo is het ontworpen

Het moet ook nog mogelijk zijn om hetzelfde via filters te bereiken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

paulkokkie

Quote from: timster on February  6, 2020, 11:47:44
Hoe kom je daar nu bij.
Ik ging ervan uit dat het opgelost was omdat het al drie dagen stil bleef.
Ik zal vanmiddag eens gaan rommelen.
Maar ik denk dat wat @Sjettepet zegt de makkelijkste oplossing is.Favorieten maken.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

timster

Dat komt omdat ik al 3 dagen aan het rommelen ben ;)

Bedankt Sjettepet. Daar kan ik morgen wel eens mee aan de slag gaan. Ik weet alleen niet goed hoe ik een map tot favoriet kan markeren en deze dan terug laten komen in het submenu. Daar moet ik even voor gaan zitten. Dat lijkt me wel de mooiste optie die je beschrijft.

Sjettepet

map selecteren en op 'c' drukken als je een toetsenbord hebt aangesloten. Dan krijg je een contextmenu. Als je de contextmenu's nog niet hebt ontdekt in Kodi dan kan ik me voorstellen dat je het lastig vindt om te configureren. Ik kwam daar ook pas later achter hoor!
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

paulkokkie

Even bezig geweest vanmiddag, speciaal die skin gedownload om te kijken, ikzelf heb Aeon.Nox.5, maar dit wordt echt een moeilijk verhaal, met wat jij wil.
Ik zou idd Favorieten aanmaken.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

timster

Quote from: Sjettepet on February  6, 2020, 16:41:02
map selecteren en op 'c' drukken als je een toetsenbord hebt aangesloten. Dan krijg je een contextmenu. Als je de contextmenu's nog niet hebt ontdekt in Kodi dan kan ik me voorstellen dat je het lastig vindt om te configureren. Ik kwam daar ook pas later achter hoor!

Ik heb het op de Shield gezet. Enig idee hoe ik dat daar doe ;D

paulkokkie

Op de Shield de 'Ok' knop iets langer indrukken, dan krijg je het contextmenu, vandaar kun je verder je ding doen.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

timster


timster

Yes!!!!! Ik heb het eindelijk voor elkaar. Heel erg bedankt!!!

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

paulkokkie

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)