Tv CI+ decoder advies?

Started by twani, February 2, 2020, 19:40:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Ik ben er helemaal uit (zelf al 9 jaar geen nieuwe TV gekocht) en ben even benieuwd wat  je tegenwoordig gebruikt als decoder/CI+ slot.

Het gaat om de aanschaf van een nieuwe TV voor m'n schoonmoeder. Zij wil geen gelummel met extra kastjes en afstandsbedieningen.

Wat te doen?


En wat is een goed advies voor een (ongeveer) 55" tv voor een normale prijs?

HJ

Quote from: twani on February  2, 2020, 19:40:41
Ik ben er helemaal uit (zelf al 9 jaar geen nieuwe TV gekocht) en ben even benieuwd wat  je tegenwoordig gebruikt als decoder/CI+ slot.

Het gaat om de aanschaf van een nieuwe TV voor m'n schoonmoeder. Zij wil geen gelummel met extra kastjes en afstandsbedieningen.

Wat te doen?


En wat is een goed advies voor een (ongeveer) 55" tv voor een normale prijs?
Ik gebruik een CI+ slot icm ziggo en een samsung tv. Werkt echt heel fijn en idd geen decoder kastje.
Ook het interactieve gedeelte werkt goed maar daar betaal je uiteraard extra voor.
Volgens mij moet je tegenwoordig de kaart p/m huren bij ziggo omdat ze die niet meer zomaar uitgeven, ze hebben denk ik dat je liever een decoder huurt.

Er zijn dacht ik 3 leveranciers van de CI+ adapters. Let op dat je de juiste kiest vwb provider en interactief etc.
Hier weet ik niet veel over.


Jack_D

Heb recent voor mijn moeder exact het zelfde probleem gehad toen  DeltaTV(hier in Zeeland) stopte met analoge TV. Mijn moeder wilden ook geen extra kastje en geen extra afstandsbediening(al is hier wel een mouw aan te passen). Heb toen een CI + module van Delta digitale tv gekocht in combinatie met een Sony HD tv bij de mediamarkt. Iedereen wilde UHD dus deze mooie Sony HD tv was flink afgeprijsd en mijn moeder is nu weer helemaal happy.  Die heeft helemaal geen behoefte aan UHD en van DeltaTV werkt de CI+module perfect. Heb wel eerst even voor de zekerheid gebeld met DeltaTV of dit type Sony tv oke was voor hun CI+ module.

Maar DetlaTV heb je geloof ik alleen in Zeeland, dus weet niet hoe het met andere providers in de rest van het land zit.

Quote from: twani on February  2, 2020, 19:40:41
Ik ben er helemaal uit (zelf al 9 jaar geen nieuwe TV gekocht) en ben even benieuwd wat  je tegenwoordig gebruikt als decoder/CI+ slot.

Het gaat om de aanschaf van een nieuwe TV voor m'n schoonmoeder. Zij wil geen gelummel met extra kastjes en afstandsbedieningen.

Wat te doen?


En wat is een goed advies voor een (ongeveer) 55" tv voor een normale prijs?

HarrieA

Bij Ziggo heb je niet overal interactief op een Ci kaartje.
Ik dacht bij voormalig Ziggo gebied wel, bij UPC gebied niet.

KillerbeeNL

Quote from: HarrieA on February  2, 2020, 20:33:34
Bij Ziggo heb je niet overal interactief op een Ci kaartje.
Ik dacht bij voormalig Ziggo gebied wel, bij UPC gebied niet.
klopt  Ziggo oud Upc gebied , hier in de woonkamer een CI+ kaart (niet interactief) boven slaapkamer 2x LCD Philips en zonder CI+ op de coax aansluiting alle standaard zenders in HD.

@twani

Op 1 van deze Lcd tv een 2.5 inch HD aangesloten en die neemt op en buffert een programma als deze op pauze wordt gezet.

Werkt prima en zou een alternatief zonder kastje of CI+ kunnen zijn maar toch opnemen en uitzendingen pauzeren , ideaal voor jouw schoonmoeder tenzij ze buiten de standaard digitale zenders ook andere uitgebreide pakket zenders zou willen zien.


Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

devil

Mijn advies is een humax of een andere digitale kastje, want wanneer de tv wat ouder begint te worden
Is de kans aanwezig dat er problemen met de ci plus module. Tuner van de tv defect, ci plus lezer defect.
Stereo: Marantz PM11S3 || Audio Note Edma dac ||
HT: Denon 7200AW Auro 3D || Oppo 203 ||
Media box next || humax 5200 ||Pioneer Kuro 600M || Speakers:F Phonar Veritas P10 Edma|| R Phonar P5,5 Edma||C TMA || A Cabasse ||

Fox

Tip.

Er worden regelmatig CI+ modulles en ziggo kaartjes 2e hands aangeboden van mensen die overgaan naar glasvezel of kpn.
Ik heb er zelf 3 en maar 2 tv's.

Ik begin me wel af te vragen met al de streaming diensten wat live-Tv nog toevoegt....
Want van de ca. 60 zenders kijken wij wsl 5%,

HJ

Quote from: Fox on February  3, 2020, 12:24:28
Tip.

Er worden regelmatig CI+ modulles en ziggo kaartjes 2e hands aangeboden van mensen die overgaan naar glasvezel of kpn.
Ik heb er zelf 3 en maar 2 tv's.

Ik begin me wel af te vragen met al de streaming diensten wat live-Tv nog toevoegt....
Want van de ca. 60 zenders kijken wij wsl 5%,
Wij kijken vrijwel geen tv meer. Maar toch hebben we het nog omdat we wel live sport willen kijken( F1, schaatsen etc)
Tv heeft (voor mij iig) echt veels te veel reclame.