Geluidskwaliteit iPad Air vs pro modellen?

Started by Erik, February 1, 2020, 22:33:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Vraagje ik heb nu de air 3 en die bevalt me dermate goed voor radio luisteren  dat ik zelfs al niet meer de moeite doe naar de versterking te lopen om aan te doen en tegenwoordig gewoon de iPad neerleg op tafel. Klinkt prima zo eigenlijk natuurlijk gene mooi stereogeluid maar of je dat nog heb met de huidige muziek 538 en dance...
Dacht eerst aan een bose Bluetooth speaker voor lekker makkelijk maar die heb ik zelfs gelaten. Hoef geen zware bas en gebonk.
Nu hoor ik dat de pro modellen een nog beter geluid hebben. Zou het nog de moeite te zijn om deze te verkopen en naar een 2e hands pro model uit te kijken?
Scheelt het geluid echt zoveel?
Iemand ervaring mee toevallig die wat hierover kan zeggen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

carlo

Het geluid van de IPad Pro is echt veel beter. Vond ik al bij de IPad Pro uit 2018. Heb nu de nieuwe IPad Pro 12,9 inch..die overtreft dit weer.
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

J.A.F._Doorhof

Heb ook de 12.9 na de 11" en kan bevestigen dat het geluid echt zeer goed en verassend ruimtelijk is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ppeter

Heb na de iPad 2 en Air, nu de Pro 10,5 van 2018.
Wat een mooi ruimtelijk stereo geluid komt er uit deze tablet!
Ben nu aan het overwegen om een 11" Pro te kopen van 2020.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

HereIsTom

Hier de iPad Pro 12.9 2020, wat een geweldig geluid met 4 speakers!
En met de Dolby Atmos  :headbanging:
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

J.A.F._Doorhof

#5

Ipad pro is waanzinnig goed voor een tablet.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pjotr27

Ik twijfel tussen een iPad air 2020 en een iPad Pro 11. Is de geluidskwaliteit van de Pro nog steeds veel beter? Prijzen zijn vergelijkbaar voor de instappers.. Beiden in de 800 euro incl. Btw
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Idske

#7
ipad air heb je al voor 669 hoor. Dan wel de 64GB maar dat is voor de meeste mensen gewoon voldoende.
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

HereIsTom

Quote from: Pjotr27 on December 22, 2020, 17:31:28
Ik twijfel tussen een iPad air 2020 en een iPad Pro 11. Is de geluidskwaliteit van de Pro nog steeds veel beter? Prijzen zijn vergelijkbaar voor de instappers.. Beiden in de 800 euro incl. Btw

Ja de geluidskwaliteit van de Pro is beter.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pjotr27

Quote from: Idske on December 22, 2020, 17:53:13
ipad air heb je al voor 669 hoor. Dan wel de 64GB maar dat is voor de meeste mensen gewoon voldoende.

Ja, dat is waar... Zeker voor lezen en documenten is 64gb best veel. Aan de andere kant doe ik langer met een iPad als met een laptop. Op dit moment heb ik nog een iPad mini 4 met 16gb maar dat is echt drama. Het geheugen zit snel vol, zeker met full color tijdschriften.. Twijfel... Want het scheelt toch zo wel een dikke 150 euro..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Geluidskwaliteit van de Air 2020 is er fors op vooruit gegaan. Er lijken net als in de pro 4 luidsprekers in te zitten. Heb het geluid niet vergeleken met de pro. Als er al verschil is, zal het verschil een stuk kleiner zijn geworden.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HereIsTom

Quote from: Kerkhoffd on December 22, 2020, 19:33:03
Geluidskwaliteit van de Air 2020 is er fors op vooruit gegaan. Er lijken net als in de pro 4 luidsprekers in te zitten. Heb het geluid niet vergeleken met de pro. Als er al verschil is, zal het verschil een stuk kleiner zijn geworden.

De iPad Air 2020 heeft 2 stereo speakers en de iPad Pro heeft 4 Dolby Atmos speakers, dus dat verschil hoor je duidelijk, helemaal bij films en series.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Kerkhoffd

Quote from: HereIsTom on December 22, 2020, 19:40:51
De iPad Air 2020 heeft 2 stereo speakers en de iPad Pro heeft 4 Dolby Atmos speakers, dus dat verschil hoor je duidelijk, helemaal bij films en series.

Klopt. Wat ik probeer aan te geven is dat het verschil tussen Air en pro kleiner geworden is. Het is er zeker wel. Aan de gebruiker om te bepalen welke waarde hij er aan geeft. Als ik echt goed geluid wil pak ik bijvoorbeeld de iPad niet, maar vertrouw ik op mijn geluidsapparatuur.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

ppeter

#13
Hier ook sterk getwijfeld tussen de Air en de Pro 2020. De Air 64GB heeft een goede prijs, maar vanaf de 256GB is het prijsverschil weg en kan je eventueel de Pro overwegen. Ik wou eerst de Air 64GB kopen, maar omdat hij overal was uitverkocht kreeg ik even de tijd om weer te beginnen twijfelen. Ik wou deze aankopen met een pencil, en er was een actie met de Pro in combi en 50€ korting. Voor 180€ verschil toch voor de Pro gekozen en vandaag geleverd gekregen.

De iPad Pro gekocht in combinatie met de Logitech Folio Touch Apple iPad Pro 11 inch. We kunnen weer een paar jaar verder... ;D. Oh ja, het geluid is geweldig!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Pjotr27

Waar heb je hem gekocht? Ik kom niet veel aanbiedingen tegen voor de air 2020 en de pro 2020.. Het mag ook via pm..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Quote from: Pjotr27 on December 22, 2020, 22:17:16
Waar heb je hem gekocht? Ik kom niet veel aanbiedingen tegen voor de air 2020 en de pro 2020.. Het mag ook via pm..

PM
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Quote from: Kerkhoffd on December 22, 2020, 23:33:11
PM

Dank, ik heb ze een mail gestuurd voor levertijd, maar blijkbaar geen tijd om het te beantwoorden...
Ze hoeven echt niet binnen een uur te antwoorden, maar een potentiële klant wil wel binnen een werkdag antwoord (telefoon pakken ze niet op).

Dan maar ergens anders kopen de komende periode...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

LOL. Dat is inderdaad dé manier om potentiële klanten kwijt te raken. 
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Ik heb een IPad Air 256gb binnen gekregen. Geluid is toch wel heel mooi. Er zitten vier speakeropeningen in, maar ik kan niet zien of er ook vier speakers inzitten..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ppeter

Quote from: Pjotr27 on December 30, 2020, 21:17:55
Ik heb een IPad Air 256gb binnen gekregen. Geluid is toch wel heel mooi. Er zitten vier speakeropeningen in, maar ik kan niet zien of er ook vier speakers inzitten..
Nop, helaas maar twee en stereo.
Alleen de Pro heeft er vier en het geluid is gewoon awesome!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

HereIsTom

Quote from: Pjotr27 on December 30, 2020, 21:17:55
Ik heb een IPad Air 256gb binnen gekregen. Geluid is toch wel heel mooi. Er zitten vier speakeropeningen in, maar ik kan niet zien of er ook vier speakers inzitten..

Inderdaad maar twee speakers, geluid is mooi van de air, maar van de pro toch echt veel mooier!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

J.A.F._Doorhof

Even over geheugen
Persoonlijk zou ik nooit onder de 256 kopen tenzij je echt zegt dat je alleen normale boeken leest.

Ik lees op de iPad bv comics en als je een leuke selectie mee wil nemen op reis dan is 64gb heel erg krap als je ook nog wat games op de iPad hebt of een paar video's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pjotr27

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  1, 2021, 09:25:55
Even over geheugen
Persoonlijk zou ik nooit onder de 256 kopen tenzij je echt zegt dat je alleen normale boeken leest.

Ik lees op de iPad bv comics en als je een leuke selectie mee wil nemen op reis dan is 64gb heel erg krap als je ook nog wat games op de iPad hebt of een paar video's.

Daarom ook voor de IPad Air 256 gb gekozen. Nu nog op zoek naar toetsenbord / hoes combi of los. Lastig kiezen als je geen "dikke" IPad wil...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HereIsTom

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  1, 2021, 09:25:55
Even over geheugen
Persoonlijk zou ik nooit onder de 256 kopen tenzij je echt zegt dat je alleen normale boeken leest.

Ik lees op de iPad bv comics en als je een leuke selectie mee wil nemen op reis dan is 64gb heel erg krap als je ook nog wat games op de iPad hebt of een paar video's.

Tja het ligt er maar aan wat je er voor over hebt, ik heb gewoon een USB stick van 128GB, veel goedkoper, waar je alles op kan zetten en je gelijk een backup hebt.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

ppeter

Quote from: HereIsTom on January  1, 2021, 11:09:08
Tja het ligt er maar aan wat je er voor over hebt, ik heb gewoon een USB stick van 128GB, veel goedkoper, waar je alles op kan zetten en je gelijk een backup hebt.
^^
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **