Zidoo Z1000 (Pro) ervaringen

Started by xynyx, February 1, 2020, 18:42:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

heb hier toen ook gezocht, geen files met TNG, had er ook nog nooit van gehoord overigens.
Heb ook al tientallen films gekeken en nog 0,0 schokken ervaren.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raymen

Hier geen 1 film met tng hoor
En ik heb er veel

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

sandervg

Okay, ik laat die TNG maar voor wat ze zijn :)

Ik heb wel een serieuzer probleem: ik krijg zidoo niet met m'n NAS verbonden via NFS. En het gekke is: ik heb twee NAS-en en op elke NAS doet één folder het wel. Alle andere niet. Zie hier de instelling. Maar m'n map met muziek doet het wel met EXACT dezelfde instellingen. Bizar toch?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

#328
onderste vinkje, toegang geven tot submappen heb ik bij mij aanstaan zie ik op alle shares.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Opgelost!  :pompom:

Het zat in de 'map user to admin'. Deze was bij één folder niet nodig, maar bij de andere folders loste dat het probleem op. Was niet nodig om 'all users' te kiezen. Ik neem trouwens aan dat Zidoo geen schrijfrechten nodig heeft, maar alleen kan lezen vanaf de NAS?

Maar nu het volgende probleem: bij het scannen (wat trouwens ontzettend traag gaat.... minuten per film) kan hij niet één film matchen. Heb wat zitten experimenteren met de film 'Underworld Awakening' met verschillende naamgeving: alleen de naam, met jaartal/zonder jaartal, met alle codec info en zonder alle codec info, maar hij kan niets vinden, ook niet als ik 'm daarna handmatig probeer te matchen. Enig idee wat ik hier fout doe?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Ik heb de NFS shares wel lees/schrijf rechten gegeven omdat ik ook nog een aantal Kodi boxen in huis heb en als ik daarmee subtitles download worden deze naast de film opgeslagen in dezelfde map.

En snelheid, gaat bij mij bliksemsnel hoor! Heb je hem via kabel of Wifi verbonden?
En bij instellingen heb ik TMDB als prio voor films en TVDB als prio voor series.
Films scannen gaat 95% goed, series iets minder, maar dan laat ik film titels ook ongemoeid zoals: Filmpje.2020.1080p.Remux.TrueHD-Atmos.Releasegroup.mkv etc, pas nooit filenames van de films zelf aan.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

#331
Ik kom erachter dat Zidoo geen toegang heeft tot internet.... Ook de google browser doet het niet. Moet je internet toegang ergens activeren of zo?

(mbt schrijfrechten: goed punt, ik wil ook subs laten downloaden door Zidoo, dus heb ook maar schrijfrechten aangezet)

EDIT: aangesloten via kabel
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Vooralsnog een workaround gevonden door geen vast IP adres te koppelen.

Quote from: sandervg on July  7, 2021, 11:59:54
Kun je bij de Zidoo:
- De posterwall info in het Nederlands krijgen?
- Je collectie beheren (bv. koppelen aan andere genres e.d.) vanaf een android tablet zonder je TV/projector aan te zetten?

Quote from: reza on July  7, 2021, 12:05:30
Op je eerste vraag; JA
tweede vraag : Geen idee, waarom zou ja dat willen?

Kan iemand uitleggen hoe ik de posterwall info e.d. in het Nederlands kan krijgen? Het is blijkbaar mogelijk (zie antwoord van Reza), maar als ik bij Home Theater de taal instel, kom ik géén Nederlands tegen? De menu's in de Zidoo kan ik wel in het Nederlands krijgen, maar dat boeit me niet. Gaat me om de metadata.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Om het topic hier niet te veel te vervuilen met mijn specifieke probleem, heb ik even een apart topic hiervoor aangemaakt:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179936.new#new

Als je me kunt helpen dit op te lossen, ben ik je eeuwig dankbaar  :worship:
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

En de eeuwige dankbaarheid gaat naar Riwi en Papaleo. Het is gelukt dankzij de hulp van deze twee helden  :clapping:  De Zidoo mag dus blijven  :pompom:

Vraagje: wat doen jullie met de bestandsnamen? Gewoon 'cleane' namen zonder tags zoals meest bij media speler gebruikelijk maar dan kun je geen resolutie en audio info zien in de posterwall. Of passen jullie de filenames aan met alle tags erin zodat je deze data wel ziet? Ik twijfel nog of ik het de moeite waard vind dit te doen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Mooi dat het gelukt is!

Mbt bestandsnamen laat ik alles 100% zoals het aangeboden wordt, pas zelf niets aan.
Mede doordat ik ook Bazarr heb draaien op de NAS voor de subtitles en deze ook de filename gebruikt om te matchen.

Zo bijvoorbeeld laat ik dus ongemoeid:
Filmpje.2020.1080p.Remux.TrueHD-Atmos.Releasegroup.mkv
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

#336
Twee Vier vragen voor Zidoo gebruikers:

1. Hoe kun je voor een film de instelling voor 'gezien', 'ongezien' en 'aan het kijken' wijzigen? Ik heb een aantal films die ik al heb gezien en graag als zodanig wil markeren zonder de hele film nog een keer te kijken  ;).

2. En af en toe speel ik per ongeluk een film af als ik alleen de info wil zien (de 'ok' knop is bij Zidoo helaas afspelen wat voor mij niet heel logisch is). Hoe kan ik deze film weer 'ontvlaggen' zodat Zidoo niet denk dat ik 'm aan het kijken ben?

3. Als ik scores op IMDB zet, krijg ik géén scores meer te zien. Bug?

4. Kan ik het gedrag van de 'ok' knop wijzigen zodat een film niet start met afspelen, maar alleen de info getoont wordt?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

FF niet in de HT, maar volgens mij kun je zowel vraag 1 als 2 door de OK knop een paar seconden ingedrukt te houden doen als je op de film staat.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Ik probeer de Zidoo app te gebruiken als de Zidoo uit staat, maar dat lukt me niet. Hij zegt dan '0 posters'. Het feit dat hij geen verbindingsfout geeft, lijkt erop te duiden dat je de posterwell info mogelijk lokaal op je telefoon kunt opslaan? Of is het mogelijk om de Zidoo met je telefoon ook aan te zetten? Anders is zo'n control app toch totaal pointless? :unsure:
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Ik krijg mijn Zidoo niet ingeschakeld middels de app.
Krijg wel een melding dat ie hem gaat aanzetten, maar doet verder niks...
Als ik de Zidoo zelf aanzet werkt de app vlekkeloos.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Ik kan hem inderdaad met de app uitzetten maar niet aan doen.
Het lijkt er op dat in standby ook de netwerkinterface uitgezet wordt.

sandervg

Hmmm..... in de specs staat expliciet dat WOL ondersteunt wordt las ik later. Dan zou de app toch een magic packet naar de Zidoo moeten sturen als hij in standby gaat? Misschien ergens een instelling in het menu dat je dit moet aanvinken of de sleep stand minder sleepy kunt maken? Ik zal er iig vanavond nog eens naar zoeken.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Ter informatie voor wie het interessant vindt: je kunt de nieuwste Zidoo's met de 1619 chip zoals Z1000 Pro en de Z9X wel uit en aan zetten met je telefoon of tablet: WOL werkt prima. Hier staat keurig uitgelegd hoe het werkt:
https://c4i.com.pl/pdf/specyfikacje-katalogi/zidoo-1619-WOL%20Setup%20Tutorial.pdf

Werkt perfect. Jammer dat Zidoo niet de moeite heeft genomen om een beknopte handleiding te maken waar dit soort zaken in uitgelegd is.

Volgende uitdaging: als je in de control app een poster ziet die NIET goed gematched is, dan moet je de 'popup' knop indrukken om de titel te rematchen. Maar hoe o hoe kan ik vanuit de app deze popup knop indrukken? Iemand een idee? (zou fijn zijn want dan kun je nadat je nieuwe films hebt toegevoegd direct op je telefoon controleren of de matching goed is gegaan en indien nodig opnieuw matchen)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Ja ik zie hem gewoon en kan gewoon op 'boot' klikken, maar hij gaat echt niet aan hoor...

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

#344
Gek, bij mij werkt het perfect.... Nieuwe versie van de app? Via kabel aangesloten? (WOL werkt vaak niet goed via Wifi) Ik kan me niet

EDIT: bij mij ziet het app menuutje er wat anders uit. Ik post zo wat print screens
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Hier van uit naar aan. Kan 'm ook weer uit zetten (of in standby) als ik klaar ben. Vanuit 'uit' duurt het zo'n 10 - 12 seconden voor hij aan gaat. Vanuit standby gaat het binnen 2 seconde.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Als ik hem eenmaal aanzet met de remote of de knop op de unit kan ik alles met de app. Ook uitzetten.
Enkel aanzetten doet dus niks. Afijn verder geen punt voor mij :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

wolfkampf

#347
Hoi allen, ik heb dit topic zojuist doorgenomen en wil ook graag de overstap maken van een zappiti naar een ziddoo z1000 pro. Dit omdat ik bij bepaalde films op mijn zappiti ook last heb van stottering. Nu is mijn vraag of er iemand momenteel bij de ziddoo nog last heeft van de stotteringen? En is er een forum sponsor die deze verkoopt?  Ik zag waarschijnlijk mijn probleem langs komen op het forum van zappiti. Echter heb ik geen zin om films eerst te gaan re-coderen vandaar zoek ik naar een andere speler.

Stuk tekst bij 9 is waarschijnlijk mijn probleem

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

PascalP

Ik heb geen enkele last vast stottering op mijn Z1000Pro met alle files die ik getest heb, BEHALVE met een 2-tal testfiles waar Papaleo me op gewezen heeft.
Dit schijnt aan de releasegroup van die files te liggen, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord en ik heb zelf ook geen enkele file van hun :)

Enige files die de Zidoo niet trekt zijn Hi10p x264 files, anime is nog weleens in dit formaat.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Sossolutions is leverancier van Zidoo trouwens.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono