Zidoo Z1000 (Pro) ervaringen

Started by xynyx, February 1, 2020, 18:42:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Okay, thanks allemaal! Zidoo lijkt me dan toch een betere keuze dan de Zappiti Mini 4K die ik eigenlijk al had uitgezocht. Dan moet ik me wat gaan verdiepen in de verschillende modellen van Zidoo. Ik neem aan dat de beeld/geluidskwaliteit overall hetzelfde is (behalve de hele duren met speciale voedingen e.d.) en dat het een kwestie is van selecteren op features zoals ruimte voor harde schuiven etc.? Want ik heb niet veel features nodig :) Nog speciale zaken waar ik rekening mee moet houden bij het vergelijken van de modellen?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Eigenlijk heb je maar 4 modellen, oplopend van 'instap' tot 'high-end'

Z9X - €259
Z10 Pro €349
Z1000 Pro €399
UHD3000 €949

Kwa functies doen ze allemaal hetzelfde, grote verschil met de duurdere modellen is idd vooral de voeding en de UHD3000 heeft nog een aantal extra (gebalanceerde) analoge uitgangen.
Oplopend in de range hebben ze ook meer geheugen en idd drive-bays, dat laatste was voor mij niet belangrijk maar ik heb zelf voor de Z1000 Pro gekozen vanwege 2 hoofdredenen:
- Remote via BT ipv IR
- Ander OS t.o.v. de Z10/Z9 welke nog echt een 'tablet' OS hebben, eenmaal de mediaapplicatie opgestart is het verder hetzelfde.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: sandervg on July  7, 2021, 15:16:23
Ik begin aardig overtuigd te raken van de Zidoo :-)

Volgens mij had Papaleo last van stuttering van bepaalde films? Is dat wat meer mensen herkennen?

Ik heb je pm al reeds beantwoord  ;)

Quote from: reza on July  7, 2021, 15:34:55
Nee totaal niet!
Leo haalt het ergens waar je dus "problemen" kunt krijgen.

Inderdaad daar kwam ik pas later achter... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#303
Het is jammer dat het vlaggenschip de UHD3000 geen Source Direct heeft net zo als de Zappiti Pro en de Oppo's anders had ik toch weer voor de UHD3000 gegaan.

Want zoals ik al eerder aangaf was het hevig stutteren in het beeld (icm de Realta 1619) bij een newsgroup en niet bij de 2 andere .
Pas later kwam ik er achter dat ze een andere methode/software gebruiken...

Ik vond en vind nog steeds dat de Zappiti Pro tov (mijn) huidige Z1000 een mooier beeld voorschotelt....niet dat er een wereld van verschil is maar als je kritisch kijk...en dat doen de meeste hier (tóch) dan zou ik wat dat betreft voor de Zappiti gaan
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sandervg

#304
Ik zou natuurlijk ook nog voor een Zidoo met de oude chipset kunnen gaan? Ben heb ik sowieso geen risico op stuttering van bepaalde rips. Op zich heb ik HDR10+ en Dolby Vision toch niet nodig (kan m'n projector toch niet aan). Of heeft dat nog andere nadelen?

@Papaleo: ik zie dat jij ook de oude Zidoo hebt. Om deze reden waarschijnlijk? En de Zappiti heb je dacht ik niet meer? Dus dan is de oude Zidoo je 'hoofd stream'?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

papaleo

#305
Quote from: sandervg on July  7, 2021, 18:13:17
Ik zou natuurlijk ook nog voor een Zidoo met de oude chipset kunnen gaan? Ben heb ik sowieso geen risico op stuttering van bepaalde rips. Op zich heb ik HDR10+ en Dolby Vision toch niet nodig (kan m'n projector toch niet aan). Of heeft dat nog andere nadelen?

@Papaleo: ik zie dat jij ook de oude Zidoo hebt. Om deze reden waarschijnlijk? En de Zappiti heb je dacht ik niet meer? Dus dan is de oude Zidoo je 'hoofd stream'?

Nee dat is de Oppo 205  ;)
En ja om de niet stutter reden gebruik ik de 'oude' z1000
De Oppo voor....Lees hier boven de reden...
Voor mij is Source Direct een must icm met mijn Lumagen VP


De Zappiti Pro had ik èn voor deze reden en de reden dat deze net zoals de Zidoo een mooie video-wall heeft.

Edit
Zappiti is bezig met de opvolger van de Pro daar wacht ik op en zal deze aan gaan schaffen om eerst uit te testen en als die bevalt en het beeld is dan weer net zo mooi als de 'oude' Pro met ook weer de optie 'Source Direct' en de problemen met de Synology is van de baan zal de nieuwe Pro de oude Z1000 hier op zeker gaan vervangen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sandervg

#306
Quote from: papaleo on July  7, 2021, 18:17:15
Zappiti is bezig met de opvolger van de Pro daar wacht ik op
Is er al beeld wanneer deze het levenslicht gaat zien? Dit jaar nog?

En: waarschijnlijk wordt de opvolger van de Zappiti pro op basis van dezelfde Realta RTD1619 chipset, dus dan krijg je het stutter probleem weer terug  :-X
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

papaleo

Quote from: sandervg on July  7, 2021, 18:31:35
Is er al beeld wanneer deze het levenslicht gaat zien? Dit jaar nog?

En: waarschijnlijk wordt de opvolger van de Zappiti pro op basis van dezelfde Realta RTD1619 chipset, dus dan krijg je het stutter probleem weer terug  :-X

Nee,Waarschijnlijk volgend jaar pas...
Maw tegen de tijd dat die uit gaat komen zal er hopelijk veel veranderd en verbetert zijn...tenminste daar ga ik wel van uit.

De newsgroup waarbij het content stutterd/schokt is al een tijdje uit de lucht na wat ik heb vernomen zijn ze hun website drastisch aan het veranderen wellicht zijn ze dan ook de manier/method en software aan het updaten...maar dit is mijn gedachten hier achter en nergens (bewijs) op gebaseerd.

We zullen het gaan zien... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sandervg

#308
Kogel is bijna door de kerk: de Zidoo Z9x moet 'm worden :). Nog nagedacht over de Z1000 pro, maar zie voor mij eigenlijk net de voordelen: ik ga er geen HD in zetten, ik bedien alles met een logitech harmony AB dus heb ook niet veel aan de bluetooth AB en ik vond die 'tablet' achtige bediening de eerst 3 seconden als je 'm opstart voor je naar posterwall gaat ook geen showstopper. Blijft een betere voeding over, maar dan kan ik wellicht beter de Z9x combineren met een IFI Ipower van 12 Volt. Ik denk dat dit dan nog een betere upgrade is.

Of mis ik nog features van de Z1000 pro?

Wat is een goede winkel voor de aanschaf? Ik kan alleen SOS Solutions vinden (nooit van gehoord). Misschien ook forum sponsors die 'm leveren?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

svmnb

Vraag rond de Zidoo modellen met Dolby Vision ondersteuning: ik meen iets gelezen te hebben dat dit alleen in sommige gevallen ondersteund wordt?
Alleen in een bepaalde container zoals ,mkv, of juist niet? Op dit moment ben ik wel tevreden met mijn Z1000, maar DV zou een aardige upgrade zijn, als het probleemloos werkte met alle type bestanden.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

angelo41

Quote from: sandervg on July  7, 2021, 22:02:43
Kogel is bijna door de kerk: de Zidoo Z9x moet 'm worden :). Nog nagedacht over de Z1000 pro, maar zie voor mij eigenlijk net de voordelen: ik ga er geen HD in zetten, ik bedien alles met een logitech harmony AB dus heb ook niet veel aan de bluetooth AB en ik vond die 'tablet' achtige bediening de eerst 3 seconden als je 'm opstart voor je naar posterwall gaat ook geen showstopper. Blijft een betere voeding over, maar dan kan ik wellicht beter de Z9x combineren met een IFI Ipower van 12 Volt. Ik denk dat dit dan nog een betere upgrade is.

Of mis ik nog features van de Z1000 pro?

Wat is een goede winkel voor de aanschaf? Ik kan alleen SOS Solutions vinden (nooit van gehoord). Misschien ook forum sponsors die 'm leveren?
Zeer betrouwbare winkel. Al regelmatig besteld daar.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


Raymen

Komt mijn zidoo 1000 ook vanaf
Goede winkel en ik had hem snel in huis
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

sandervg

De kogel is definitief door de kerk: de Zidoo Z9x is besteld en de Zappiti mini 4K gaat retour!  :pompom:   Dank aan iedereen voor de hulp en het meedenken.  :worship:
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Weet iemand trouwens of de Z1000 Pro ook 192KHz FLAC files kan afspelen?
Heb slechts 1 album om te testen en hij speelt het wel af met ruisen/kraken/haperen.
Alle andere formaten werken wel goed, heb aangesloten via HDMI.

Pre/pro geeft ook netjes aan een PCM 192KHz signaal binnen te krijgen.
Ligt het nu aan de Zidoo of aan mijn files?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

winfield

Quote from: PascalP on July  8, 2021, 22:51:53
Weet iemand trouwens of de Z1000 Pro ook 192KHz FLAC files kan afspelen?
Heb slechts 1 album om te testen en hij speelt het wel af met ruisen/kraken/haperen.
Alle andere formaten werken wel goed, heb aangesloten via HDMI.

Pre/pro geeft ook netjes aan een PCM 192KHz signaal binnen te krijgen.
Ligt het nu aan de Zidoo of aan mijn files?

Zidoo 1000 Pro: -

HD-Audio multichannel passthrough/bitstream and decoding. Dolby ATMOS, True-HD, Digital AC3 etc. DTS:X, HD-MA, DTS etc. SACD ISO, DFF, DSF, APE, FLAC, WAV, DTS, MP3, AAC, M4A, OGG, WMA, AIF, M4R, MP2, AMR and CUE track. Up to DSD256/PCM 192kHz.
Audio sampling rate output up to 192Khz. CD 44.1Khz raw output at 44.1Khz. Up to DSD256/PCM 192kHz

PascalP

Klopt, staat wel in de specs, iemand het ook daadwerkelijk getest? Weet dus niet of het in mijn bronbestanden zit, in de Zidoo of in de pre-pro die gewoon niet lekker met 192KHz omgaat?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

winfield

Weet iemand trouwens of de Z1000 Pro ook 192KHz FLAC files kan afspelen?

Getest met een Z1000 (geen Pro), speelt 192KHz flac zonder probemen.

PascalP

Quote from: winfield on July 12, 2021, 10:41:34
Weet iemand trouwens of de Z1000 Pro ook 192KHz FLAC files kan afspelen?

Getest met een Z1000 (geen Pro), speelt 192KHz flac zonder probemen.

Thanks, dan zal het wel aan mijn files liggen :(
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Zidoo z9x is binnen. Wil kijken hoe het afspelen gaat. Ben vooral benieuwd of ik niet (veel) materiaal hebt dat schokt. Hoe kun je zien of een DBRemux van TNG is?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Quote from: sandervg on July 12, 2021, 22:59:15
Zidoo z9x is binnen. Wil kijken hoe het afspelen gaat. Ben vooral benieuwd of ik niet (veel) materiaal hebt dat schokt. Hoe kun je zien of een DBRemux van TNG is?

In de filenaam? Meestal staat de releasegroup er toch wel in?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Quote from: sandervg on July 12, 2021, 22:59:15
Zidoo z9x is binnen. Wil kijken hoe het afspelen gaat. Ben vooral benieuwd of ik niet (veel) materiaal hebt dat schokt. Hoe kun je zien of een DBRemux van TNG is?

En?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sandervg

Ben 'even' en search aan het doen in m'n collectie op 'TNG' :-)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Ik heb geen 'TNG' in één van mijn films. Misschien kunnen Reza of Papaleo bevestigen dat ze idd altijd TNG in de naam zetten? Of dat ze op een andere manier identificeerbaar zijn? Ik ben wel benieuwd of met de laatste firmware het schokken is opgelost.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reza

Je kan toch een film opzetten, je ziet het binnen een paar seconden.

Ik heb ook geen tng in mijn films?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"